Kustwacht cutter stan patrol 4207 *fotos romp!

Cheeta zei:
ik heb de moertjes in het ene deel gelijmd, en dan een gaatje in het dak gemaakt en hierdoor het boutje in het moertje gedraaid,, zodat ik ten alle tijden nog in de stuurhut kan komen
dan heb je te weinig gebruikt anders zou je geen kieren over houden he
Klinknagels zitten ook vlak bij elkaar hoor :) :) :idea:
Daar ging toch een lichtje bij mij branden hoor

ik bouw shcaal 1:50 die moertjes zijn 3mm in het echt zijn klinknagels ook zoiets als 3mm,, 3/50 = :lol:

ik vind dit al niet egt mooi omdat als je in de stuurhut kijkt zie je de boutjes zitten,, dit zie je weliswaar alleen als je vanaf onderen kijkt maar tog (foto staat bericht hierboven)

afbeelding0164hd.jpg

schroefdraad moet ik nog wel inkorten maar het is rvs dus dat is ff wat lastiger :roll:

Helemaal geen schroefjes gewoon onderkant dak een paar hardhoutenj latjes en een beetje klem in de stuurhut pasmaken geen kieren meer :idea: :)

@ Cheeta
wat een naam voor een boot zeg wie verzint nou zoiets

het is schaal 1:50 en er komt een mast op het dak te staan van zo'n 20cm hoog,,denk niet dat dat egt stevig zal zijn als het dak alleen maar geklemd zit,,

Nou Cheeta dat valt erg mee hoor die mast weegt toch ook geen kilo.s en 20 cm is toch niet erg hoog he.En klemmen ja dat kan op twee manieren he erg stijf of slapjes :?: :?

ik gebruik voor mijn opbouw 0,4 / 0,6mm triplex,, hierin zal het lastig zijn om te klemmen lijkt mij,, aangezien dit altijd iets flexibel blijft

Er hangen twee buitenboord motoren achter van 70 pk elk.

Staat in de tekst van de link die je geeft :wink: :wink:

ja in het echt ja :P maar wat in schaal :P 2x70pk daar laat ik elke model boot mee vliegen :P

het gaat erom dat die zover mogelijk het rib in zou moeten kunnen varen,,

In het echt zal het laatste stukje wel met een liertje gaan omdat je anders met de schroeven raakt.
Om dit in je model na te maken zal denk ik lastig worden.

in het echt zit er een jet onder,, en inderdaad laatste stukje gaat met een lier,,

maar daarom ook mijn vraag is het mogelijk om hem zo goed als zelfstandig naar binnen te laten varen,,dat ik hem eventueel op een andere methode,, *magneet onderdeks omhoog laat trekken*

Een magneet op een slede kan, maar zal wel wat wegen. En zoveel gewicht kan je vast niet kwijt.

Misschien een paar rubberen wieltjes die de boot naar binnen trekken, net als een achtbaan.

Cheeta,

Er is hier op het forum een topic gaande over de Theodor Heuss, een Duitse reddingboot.
Deze heeft een dochterbootje aan boord, die ook achterop gehaald wordt. Net zoiets als de Vegesac bij de Bermpohl.
Misschien kun je bij hun iets meer te weten komen over het lanceren / binnenhalen ?

Wim

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=27429&postdays=0&postorder=asc&start=15

jij bedoelt dat topic waarschijnlijk,,

in schaal 1op1 gebruiken ze allebei een lier die aan de boot gehaakt wordt maja 1:50 levende poppetjes hebben ze nog steeds niet uitgevonden,,

wat daar staat is over een lopende band met haakjes,, maar er wordt ook al gezegd dat dit nooit waterdicht zal worden,, iets wat ik tog liever wel wil,,

daarom zat ik te denken om een servo te monteren onder het dek met een lange arm en een sterke magneet erop, zijn duur maar hoefen niet veel te wegen, tevens kan ik dit onderdeks doen zodat het schip toch waterdicht blijft,

wat ik zat te denken zal ik eventjes uit tekenen
vbschets6fk.gif

rood is magneet,, zwart is gewoon een wat stevigere touwtje,

dit zou al kunnen in nog geen 20 gram,

servo 6 gram
magneet 10 gram
draad 1 gram
hout 3 gram

Cheeta,

Inderdaad, die bedoel ik!

je stelt de zaak wel er simpel voor (hoewel dat vaak de beste oplossingen zijn :wink: )
Je tekeningetje komt nl. niet echt overeen met de tekst.
Wanneer je de bijboot (de RIB) wilt binnen halen heeft deze een bepaalde afstand af te leggen.
DIE afstand moet je met je servo maken.
In jou plaatje laat je de servo 180 graden draaien.
(OK, niets mis mee)
MAAR
de arm op de servo zal dan half zo lang moeten zijn als de weg die de RIB moet afleggen.
En daar gaat jou plaatje de mist in.
Ik denk dat je een erg lange arm op de servo krijgt, die je onderdeks niet weg kunt "proppen".

WIm

dat zal wel meevallen het rib is zo ontworpen dat die voor 75% zelf standig naar binnen kan varen,,

dus het laatste stukje hoeft die alleen maar geholpen te worden,,

ik zal even een definitieve tekening maken die wat beter klopt dit was puur voor het princiepe uit te leggen

en keep it as simple as possible ;) zo heeft damen het ook ontworpen,, want met rollen en draaiende delen die rotten naar verloop van tijd vast,,

vbschets25ng.gif

en ik kan een arm kwijt van zo;n 7cm,, dat is dus niet zo;n probleem,, de rib is 15cm lang

dat heb ik ook al uitgedacht versie V3 under his way,,

vbschets37hz.gif

groene plaatje voorkomt dat de magneet van zijn baan afgetrokken wordt,, de servo zal bediend moeten worden door of een schuifschakel of een normale schakelaar zodat die niet terugdraait,,

Ik denk dat de heer van Gent terecht opmerkt dat als het ribje aan de magneet vast zit er niks meer mee valt te doen(vast is vast)

Dat zou echter op de volgende manier kunnen worden opgelost:

lancering.GIF

Bij het naar beneden gaan word de magneet nu vanzelf los ge'trokken'

(PS: ik weet dat de servo in de tekening al op maximale uitslag getekend staat, maar hij staat er puur voor de sier)

Back