krimpkous voor om je nihm

ik heb toevalig geen verf stripper kan je hem op een andere manier laten krimpen

mijn ervaring met de fohn is dat mijn plastic van de kous zacht werd maar niet genoeg warmte had om te krimpen en met het strijkijzer kreeg ik de zijkande niet goed maar voor de rest is de strijkijzer prima

Laatst bewerkt:
Ja hoor, met een haarfohn lukt het ook prima. Anders voorzichtig boven het gasfornuis.

Strijkbout met een theedoek eromheen gaat ook prima meestal. Resultaat word alleen niet altijd even "glad"

Met vlammetjes e.d. moet je erg oppassen, je brand er erg snel gaten in is mijn ervaring.

Groet, Bert

Gewoon op de hoogste stand en lekker dicht erop, zo heb ik toch meerdere accus van krimpkous voorzien ;)

Gewoon op de hoogste stand en lekker dicht erop, zo heb ik toch meerdere accus van krimpkous voorzien ;)

Het kan inderdaad..... alleen sloopte ik moeders föhn er wel mee, hahaha....
Daarna kreeg ik een afgedankt strijkijzer (en ik was ook de reden van het afdanken: er zat wat gesmolten krimpfolie aan:p)

Groet, Bert

Strijkbout met een theedoek eromheen gaat ook prima meestal. Resultaat word alleen niet altijd even "glad"

Met vlammetjes e.d. moet je erg oppassen, je brand er erg snel gaten in is mijn ervaring.

Groet, Bert

goed advies was alleen wel ff zoeke wat een strijkbout nou is :D
ik heb het niet zo met die ouwerwetse woorde :D

Bij de gamma is een goede verfstripper te koop voor 35 euro, ook onmisbaar voor het bespannen van vliegtuigen.

Gebruik je zelf een verstripper voor dit doel? Volgens mij wordt deze veel te heet voor het krimpkous of je moet een flinke afstand bewaren tot het krimpkous.

Bert

Ja dat doe ik bij de stripper van de gamma kan je de temperatuur op een schermpje instellen vanaf ik geloof 50 graden tot 650 graden met telkens tien graden verschil.

Je hebt wel van die kleine goedkope fohntjes voor een paar euri's die gebruik ik al jaren voor de accu's , en nie voor mijn hoofd aangezien daar niks meer wil groeien.

Je hebt wel van die kleine goedkope fohntjes voor een paar euri's die gebruik ik al jaren voor de accu's , en nie voor mijn hoofd aangezien daar niks meer wil groeien.

mijn ervaring met de fohn is dat mijn plastic van de kous zacht werd maar niet genoeg warmte had om te krimpen en met het strijkijzer kreeg ik de zijkande niet goed maar voor de rest is de strijkijzer prima

mijn ervaring met de fohn
Ongetwijfeld een haarföhn en geen verfschroeier, want daar gaat het wel mee.

bosch_phg500-2.jpg

Of eentje met een andere kleur natuurlijk :D

Wij gebruiken op de zaak veel krimpkous aangezien wij een elektrotechnisch installatiebedrijf zijn.
Ik gebruikte vroeger een aansteker wat perfect werkt maar heb sinds kort zo'n mini gasbrandertje. Die vul je met aanstekervloeistof aan de achterkant en als je hem aanzet komt er een mooi klein vlammetje uit, deze is perfect om krimpkous te laten krimpen, vraag me niet hoe zo'n ding heet maar het koste 10 euro. En zo'n brandertje is niet langer dan een centimeter of 10 en 2 centimetrer in doorsnee, past makkelijk in je broekzak zelfs, een verstripper is aanzienlijk groter.

past makkelijk in je broekzak zelfs, een verstripper is aanzienlijk groter.

En stel nou dat ik hele grote broekzakken heb:D.

Voor om accus vind ik PVC krimpfolie nog steeds het lekkerste werken. het wordt nl stijver als de gewone krimpkous, en ook slijt het minder hard. daarbij plakt klittenband er ook vele malen beter op.;)

Back