koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Mooie auto Thaan, ik heb zelf de F104W black limited edition en ben er echt heel erg blij mee. De afgelopen jaren voornamelijk offroad gereden en heb afgelopen zondag voor het eerst na jaren weer eens met een F1 op een baan gereden (rc-paradise) en vond hem erg fijn rijden.

Voorlopig blijf ik ook nog wel even simpel brushed rijden met een Carson Cupmachine en denk dat ik ook eens ga kijken naar die Hobbywing regelaar. Ik heb nu een kleine LRP regelaar erin zitten, alleen deze heeft geen lipo cutoff en dat is toch wel een beetje russisch roulette.

En anders toch brushless met een 21,5turns of 17,5t .
Leuk! Dat is dus onze baan, ik was er afgelopen zondag & heb je geholpen ;) Had het even gezegd, we hadden die 1060 gewoon liggen!

Inderdaad zonde om je LiPo te riskeren voor zoiets kleins als een simpel regelaartje, komt altijd wel van pas een extra regelaar.

Afgelopen zondag waren er niet zoveel F1's, normaal een stuk meer maar het is toch altijd leuk om wat verschillende klassen te zien rijden.

Je kan dan beter voor de 1060 kijken, de 1625 is volgens de site van
Hobbywing voor 280, 370 en 380 size motoren (de kleine) en als ik naar de foto's kijk zit er een 550 type motor in

gr. rene

yty5y8em.jpg

hier een foto'tje ter vergelijking, ik heb zelf niet veel verstand van de maten, maar volgens mij is hij kleiner dan een 540?

Leuk! Dat is dus onze baan, ik was er afgelopen zondag & heb je geholpen ;) Had het even gezegd, we hadden die 1060 gewoon liggen!

Hoi Thaan,
de volgende keer dat ik er ben dan neem ik de 1060 mee. Heb mij erg vermaakt. Komende zondag ga ik niet racen want dan is er F1 dus wordt een ander keertje.

yty5y8em.jpg

hier een foto'tje ter vergelijking, ik heb zelf niet veel verstand van de maten, maar volgens mij is hij kleiner dan een 540?

Is een oude brushed REEDY MR.* serie en is gewoon 540 bemeten. Enkel lijkt het kleiner omdat de borstel brug "open" is en zoals bij een silvercan dicht.

Mooie serie motoren ook, werkten altijd erg goed en prettig...

Ik wil binnenkort bij The-Border (RC-Paradise) gaan racen met mijn F104 maar nu vroeg ik mij af wat de rollout is op deze baan? Ik rij met een Trackstar 21.5T Brushless en sensored met bijbehorende 120A ESC en Ride rubber banden. Ik heb nu nog de 104t spur en 25t pinion er op.

Nu kan ik daar natuurlijk ter plekke wel het e.e.a. vragen maar ik zou graag de juiste spur en pinion aan willen schaffen.

Ik wil binnenkort bij The-Border (RC-Paradise) gaan racen met mijn F104 maar nu vroeg ik mij af wat de rollout is op deze baan? Ik rij met een Trackstar 21.5T Brushless en sensored met bijbehorende 120A ESC en Ride rubber banden. Ik heb nu nog de 104t spur en 25t pinion er op.

Nu kan ik daar natuurlijk ter plekke wel het e.e.a. vragen maar ik zou graag de juiste spur en pinion aan willen schaffen.

Tandwiel verhouding op circa 1:3 zetten. (64 of 48 pitch).

Tip. Probeer die GQ foam banden eens die ze bij rc paradise hebben (hard of medium voor en soft achter). Hiermee ga je echt perfect rond daar.

Have fun!

Ik ben nog een beetje n00b op dit gebied, sorry. Wat betekend 64 of 48 pitch?

De foam banden had ik ook al veel goeds over gehoord, wellicht ga ik die proberen. Maar rubber schijnt weer meer het F1 gevoel te hebben en dat vind ik persoonlijk leuker.

Maar wellicht praat ik na een dag rijden wel anders :D

Het betekent zoveel dat je vrij bent in het kiezen voor groffere of fijnere tanden, als je maar een spur en pinion kiest die binnen de sleufgaten van je motor verstelling passen. (Hiermee kan ik je helaas niet echt helpen, omdat ik geen tamiya f104 heb). Michel of Thaan helpen je wel als je bij rc paradise bent:yes:

V.w.b. rubber of foam is het inderdaad een keuze. Rubber gaat ook goed mits je de juiste hebt, anders is het temperamentvol rijden. Ikzelf zou dan gaan voor een setje Sweep rubber. (Ook hier weer Soft achter en medium of hard voor).

Ride R1 rubber kan wel, maar gaf mij niet echt een prettige ervaring.

64DP(pitch) bijna gelijk aan de Tamiya fijne f1 tandwielen.
Past wel op elkaar maar slijtage beeld word groter door het net ffies ietsje afwijken.
48DP is grove vertanding.
Word vooral buiten gebruikt ivm het beter bestand zijn tegen klein vuil op de baan.

Mvg Roy

Je kan als het voor jou niet te ver weg is, mee doen aan de sponsor race bij modelracingmidland.
F1 bij ons is all for fun:cool: en er zijn ook nog leuke prijzen te winnen in de loterij.

Mvg Roy

Back