koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Gister eerste ZAC mee gedaan en was echt top, in tijden niet zo heerlijke race gehad. 7 rijders en alle snelste ronden tijden lagen binnen de seconde..

Deze klasse moet snel groter worden is echt gaaf.
 
Sorry, ik had niet verder gekeken dan mijn neus lang was.
Ik zie de Corally TC5 nog bij een aantal leveranciers staan.

Maar Corally bestaat op enig moment niet meer in de huidige vorm?
En mogelijk dat TC5 dan niet meer verkrijgbaar is?
En als dat het geval zou zijn, wat zou dan een alternatief kunnen zijn?
Dus een ander toerwagen smeermiddel dat dezelfde resultaten biedt.
Ik ben zelf uiteraard zoekende op het internet. Maar misschien zijn er mensen die ervaring hebben met bepaalde producten. Die informatie zou dan gedeeld kunnen worden, waarvoor alvast dank.
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe F1 kopen

Hallo pancar en f1 liefhebbers, in de jaren 90 heb ik veel met pancars en F1 gereden. Nu er weer zat te koop is op F1 gebied wil ik weer een nieuwe F1 bouwen. Vroeger reed ik altijd met een F103. Wat is nu eigenlijk de must-have kit waar je lekker mee uit de voeten kan?

Ik ga er geen wedstrijden mee rijden, eerder af en toe vrij rijden bij RC-Paradise (rijd tegenwoordig vooral offroad en houd mij bezig met crawlers).

Ik heb enkel hardcase 5300 mah Turnigy pakketten en zag dat de shortypacks tegenwoordig ook veel gebruikt worden. Ook heb ik gelezen dat sommige packs niet lekker in de F104 passen.

Ik zit te twijfelen tussen de F104 W (vind dat brede wel mooi), enkel dat FRP chassis vind ik wat minder.

Of een F104 GP editie met carbon en wat bling.

Is Tamiya HET merk voor F1 (Kan geen Corrally F1 meer vinden), of kan ik bijvoorbeeld ook voor een Serpent gaan (die laatste lijkt mij qua chassis net wat meer aangekleed dan een standaard tamiya).

Hoe zit het met banden, vroeger had Paul Seyn voor mijn een Tamiya met Corally achterpod gemaakt zodat je makkelijker amerikaanse velgen/banden kon gebruiken.

Wat is het verschil tussen de brede en de smalle F104 , rijd de smalle moeilijker dan de brede, of maakt het niet zoveel uit.

Hoe is de leverbaarheid van onderdelen van zo'n Serpent en zijn de banden/velgen gelijk aan die van de Tamiya F104 (zodat ik af en toe wat banden kan uitproberen van mijn maatje).
 
Hallo pancar en f1 liefhebbers, in de jaren 90 heb ik veel met pancars en F1 gereden. Nu er weer zat te koop is op F1 gebied wil ik weer een nieuwe F1 bouwen. Vroeger reed ik altijd met een F103. Wat is nu eigenlijk de must-have kit waar je lekker mee uit de voeten kan?

Ik ga er geen wedstrijden mee rijden, eerder af en toe vrij rijden bij RC-Paradise (rijd tegenwoordig vooral offroad en houd mij bezig met crawlers).

Ik heb enkel hardcase 5300 mah Turnigy pakketten en zag dat de shortypacks tegenwoordig ook veel gebruikt worden. Ook heb ik gelezen dat sommige packs niet lekker in de F104 passen.

Ik zit te twijfelen tussen de F104 W (vind dat brede wel mooi), enkel dat FRP chassis vind ik wat minder.

Of een F104 GP editie met carbon en wat bling.

Is Tamiya HET merk voor F1 (Kan geen Corrally F1 meer vinden), of kan ik bijvoorbeeld ook voor een Serpent gaan (die laatste lijkt mij qua chassis net wat meer aangekleed dan een standaard tamiya).

Hoe zit het met banden, vroeger had Paul Seyn voor mijn een Tamiya met Corally achterpod gemaakt zodat je makkelijker amerikaanse velgen/banden kon gebruiken.

Wat is het verschil tussen de brede en de smalle F104 , rijd de smalle moeilijker dan de brede, of maakt het niet zoveel uit.

Hoe is de leverbaarheid van onderdelen van zo'n Serpent en zijn de banden/velgen gelijk aan die van de Tamiya F104 (zodat ik af en toe wat banden kan uitproberen van mijn maatje).
Vraag Michel even als je bij RC Paradise bent, hij kan je precies uitleggen waarom je de F104W boven de Serpent zou moeten kiezen.

Komt erop neer dat het moeilijk is qua onderdelen.
De Streetjam F1 is ook beschikbaar, ook een hele mooie kit en zie je nog niet veel! Staat ook in RC Paradise, kun je hem even bekijken. Ook de F104W staat daar, kun je ff gluren.

Corally is niet meer en moet je dus niet willen.

Shortypacks zijn wel het ding voor F1 ja, absoluut.
F103 wordt ook nog wel gebruikt, voor de F103 en F104 zijn banden in overvloed te krijgen, zowel rubber als foam.
 
Hoi Thaan,
bedankt voor je uitleg. Gaan die accu's in de F104 er een beetje makkelijk in, werkt dat systeem goed? En passen ook de rechthoekige accu's erin of enkel de stickpacks.

Ik neem ook aan dat ik dan ook moet denken aan kleine electronica (dus niet zo'n ouderwetse grote snelheidsregelaar, maar echt meer mini formaat (reventon ofzo).
 
Hoi Thaan,
bedankt voor je uitleg. Gaan die accu's in de F104 er een beetje makkelijk in, werkt dat systeem goed? En passen ook de rechthoekige accu's erin of enkel de stickpacks.

Ik neem ook aan dat ik dan ook moet denken aan kleine electronica (dus niet zo'n ouderwetse grote snelheidsregelaar, maar echt meer mini formaat (reventon ofzo).
Er passen prima rechthoekige LiPo's in, is juist het enige dat wij hier gebruiken in de F1's, stickpacks moet je helemaal niet willen gebruiken in je F1, naar mijn mening.
Als je Googled op "Lipo in F104" zie je hoe het aardig past, heb even geen auto bij de hand anders had ik wel wat foto's voor je gemaakt.

Je hebt inderdaad beperkt ruimte, maar dat maakt het juist ook wel weer een sport om de boel mooi weg te werken. Je kan goed alles op een lijn kwijt in plaats van alles naast elkaar. Bedenk wel dat de basis van de F1 wagens al 30 jaar hetzelfde en zich goed bewezen heeft!
 
Ja ik ken de oude f103 wel alleen snapte niet echt hoe dat nieuwe accu systeem werkt.

Om het nog moeilijker voor je te maken hebben we ook de VBC F1.
90% van de F1 rijders gebruiken shorty's passen perfect en je kunt ook spelen met het gewicht regelaar voor de shorty of er achter hangt van de baan en grip af.
Dart is met een stick/hardcase normale lipo ieder geval niet mogelijk.
 
Het is een F104W GP geworden ;-) iemand nog een tip voor banden (liefst al geplakt op velg) die lekker gaan bij RC Paradise?

Foam: GQ Tires (voor: hard of very hard, achter soft of very soft)
Rubber: Ride 26022 & 26023

Dit zijn de meest gebruikte F1 banden. Ik weet niet wat je wilt rijden, foam of rubber maar hier heb je in ieder geval beide.
 
Leuk! Dan absoluut GQ, slijten niet snel en de eerste reactie is meestal dat mensen verwonderd zijn hoe goed ze zijn zonder smeermiddel.

Er is een review van de banden geschreven op het forum van TamiyaGekken.nl

Oke thanks, wow er gaat een wereld voor mij open.. in de 90's reed ik enkel met HBR soft of HBR medium..

Wat voor kleine electronica rijden de meeste mee ? Speed Passion 17,5 turns met een Reventon of nog andere tips?
 
Back
Top