koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

In the US of A is er zelfs al een aparte klasse voor.
21.5 motor indoor en 17.5 outdoor, regelaar in blinky.
Nu nog op foam maar wat ik heb begrepen willen ze naar rubber:confused:
Al de LMP bodies zijn toegestaan.
Dus de Speedpassion,Muso,Rivall en zag net via interpret dat Corally ook zo een body heeft:thumbsup:


Mvg Roy
 
hallo wie kan mij helpen ik heb een corally sl10 200mm
nu is mijn motor verbrandt
nu wil ik wetten of het aan de overbrenging licht
regelaar lrp sxx stockspec
motor lrp x12 vector 13.5T
motor tandwiel 21t
spur 78T
banden maat 58mm

welke verhouding moet ik zowie aanhouden
kan me iemand hier meer over vertellen

gr almar
 
Ligt ook aan baan Almar.
Neem aan dat je binnen hebt gereden?
Is het een technische baan of is hij meer vloeiend?
Hoelang is het rechte stuk?
Al deze factoren hebben te maken met de rollout doe je moet rijden.
Hoe is de motor vertimed?
Normaal rijden we met deze overbrenging 81/21 en dan jou bandenmaat ook nog buiten.
Dit is dan wel met timing en boost.
De X12 motor word zowiezo wel warmer als de gemiddelde motor;)

Mvg Roy
 
Ik zou met je rollout een stuk lager gaan. Ik reed laatst met 10.5 1s met 105/5. Ik heb niet gemeten wat de temp was, dus zal wss wel wat zwaarder kunnen.
Het is zoiezo verstandig om de temp te meten zeker als je de baan/auto niet kent. Binnen gelden iig ander waardes dan buiten.
Su6 met de speurtocht, lekker licht beginnen en dan meten en steeds iets zwaarder.
 
@Almar....BV 84 spur en dan een 16 tands pinion.
Dat is al een stuk lichter.
Dan gaan rijden en na 2 minuten de temp van de motor opnemen.
Is hij dan nog koud, door rijden tot de max tijd van de heat.
Word hij dan nog te warm. nog lichter gaan.


Mvg Roy
 
Kan zelfs sneller worden daar warmte weerstand is en dus langzamer word.
Je kan vaak met een iets langzamere auto, beter rond komen en daardoor zijn de rondetijden ook sneller ;)

Mvg Roy
 
motor lrp x12 vector 13.5T
motor tandwiel 21t
spur 78T
banden maat 58mm

welke verhouding moet ik zowie aanhouden
kan me iemand hier meer over vertellen

gr almar

heb even de roll-out door de Gearchart ( www.gearchart.com ) gehaald, je zit/zat op een roll-out van 49.06 mm/rev.

is denk ik te veel van het goede bij Megadrom, met deze overbrenging rij ik ongeveer ook bij ons op de buitenbaan (MRM Lelystad)

gr.rene
 
Ik ben benieuwd naar het volgende.

In de manual van de F104W GP staan achterin twee pagina's die een aantal van de afstelmogelijkheiden uitleggen, waaronder de afstelling van de uprights. Er staat beschreven dat de positie van de upright die zorgt voor de langste wielbasis is voor de wat meer technische circuits. Ik snap het als ik het bekijk vanuit de turnbuckles, want deze staan verder van de as af en dus een groter moment, met als gevolg een snellere verandering van richting. Maar op een technisch circuit wil je dan toch eigenlijk een wat kortere wielbasis om snel van richting te kunnen veranderen? Als iemand deze afstelmogelijkheid eens zou kunnen verduidelijken voor mij, graag! :thumbsup:
 
Waarschijnlijk heb je het in dit geval over de voorassen die (als ze op de korte wielbasis staan) in offset zitten en (als ze op de lange wielbasis staan) inline zijn.

Op een technisch circuit zou je wellicht een korte wielbasis willen maar als je op een circuit zit met veel bochten dan kan een inline as uitkomst bieden omdat deze een stuk meer stuur geeft. Dit in combinatie met een langere wielbasis (welke in theorie een stabielere auto geeft) kan dus wel een oplossing zijn.

Over het algemeen genomen kijk je nu naar twee verschillende zaken die je als afstel mogelijkheid zou kunnen combineren.

Korte wielbasis: minder stabiel op rechte stuk maar makkelijker door de bocht
Lange wielbasis: stabieler op rechter stuk en minder makkelijk door de bocht

Offset vooras: stabieler op rechte stuk en minder stuur
Inline vooras: minder stabiel op rechte stuk en een stuk meer stuur

Waarbij geld:
- korte wielbasis = offset
- lange wielbasis = inline
 
Back
Top