koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Allemaal super bedankt voor de leuke reacties. Nu de eerste weken zal ik thuis echt een hoop moeten doen maar als het even kan dan ga ik wel naar de baan en de Benelux+ rij ik sowiso mee.
Foto's heb ik in mijn telefoon staan dus die kunnen op een race altijd bekeken worden.

@Mathijs: Eén seconde langzamer? Ach ja, knop om op factor "FUN" en gaan met die banaan toch? Strijden we samen om de 4e en 5e plek haha... :D
 
Ik heb zaterdag op de MACH nog een paar rondjes gereden met een Motonica electro 1/8 2wd pancar die iemand bij zich had ......sorry ben even zijn naam kwijt:D.

Echt een plank op wielen, geen vering behalve het chassis met een paar foambanden eronder en rijden maar.

Ging best wel leuk rond. Had wel het gevoel dat de balans van offpower en onpower stuur nog niet goed was. Echt pushen was er dan ook niet bij maar met wat aanpassingen van de setup/kap etc (en de grip van het asfalt) zal dat zeker een stuk beter gaan.

Wat ik zo lees zitten de rondetijden van de nitro versies tussen de 1/10 nitro en 1/8 nitro in ( open motoren en als de grip een beetje ok is). Wellicht gemiddeld iets meer tegen de 1/10 nitro aan maar heb er verder geen ervaring mee.

Voordeel is dat de 1/8 banden goedkoop zijn als je een beetje rondkijkt (heb al setjes gezien voor 16 euro rondom) en je zelfs banden kunt gebruiken die de 1/8 4wd nitro jongens weggooien :D. Goedkoop rijden dus! :yes:

Gaat dus voor een plank op wielen echt hard rond zonder al te veel gedoe. Foambanden eronder en rijden maar.

Best een leuk concept.
 
Ik heb zaterdag op de MACH nog een paar rondjes gereden met een Motonica electro 1/8 2wd pancar die iemand bij zich had ......sorry ben even zijn naam kwijt:D.
Ja, dat is... ehhh... :p hij is al gepensioneerd, en rijdt in een rode Fiat abarth volgens mij, toch?

en je zelfs banden kunt gebruiken die de 1/8 4wd nitro jongens weggooien.
Nou.... ;)

299115_392784250828904_954855607_n.jpg
 
Nou die banden niet nee :p

Of hij in een rode fiat rijd weet ik niet. Hij rijd met van alles van 1/5 tot 1/12. Hij had zaterdag iets van 3 auto's mee van een oude 1/5 tot 1/10.

Ik heb hem ook al een keer bezig gezien met een 1/10 edam 220mm oid.
 
KJlopt, hij rijdt vanalles, en overal, ben hem ook wel eens tegengekomen bij de Raco.

Hoe dan ook, hoe staat het met jouw 1/8 avontuur?
Morgenmiddag rijden?
;)
 
Nou, het is even bekijken wanneer ik er mee kan rijden.

Sinds kort ben ik woensdag tot laat in de avond bezig met een project dus woensdag zit er sowieso niet meer in. Op dit moment ben ik al blij met de wedstrijden die ik kan rijden met de pro10 en dat zijn er ook niet echt veel. Een paar zacs en het NK. Volgende week 3 weken naar China dus de 3de zac gaat ook niet door voor mij. Daarna NK op Heemstede en dan moet ik het maar even bekijken hoe en wat.:D
 
Wat is het idee achter de kleine zijvleugels? Minder drag op het rechte stuk van de mach wellicht?

Ikzelf heb eigenlijk altijd mega grote zijvleugels erop met de gedachte groter is meer stabieler in de bochten maar verder nooit met kleinere getest (een keer gehoord/gelezen groter = beter dus dan doe ik dat ook maar :D).

Heb jij dat een keer 1:1 getest?
 
Ze zijn net zo groot als op mijn vorige body, maar zitten iets lager, zodat de body achter de achterwielen lager is, en volgens mij geeft dat juist meer stabiliteit....

Ook te grote flappen vind ik geen porem!
 
Ik heb eigenlijk altijd beide, dus grote vleugels en achter de wielen ook laag. Ik knip wel altijd gaten onder de spoiler met de gedacht dat het minder drag /downforce opleverd maar heb nooit getest of dit ook zo is.

Zo dus


Maar de volgende ga ik ook eens met kleine vleugels doen. Eens kijken wat het verschil is.
 
Ik heb bij deze body de sleuven onder de vleugel nog dicht gelaten, om te kijken of dat veel scheelt, de andere heeft ze wel open, dus ik zal vanavond tussen beide bodies wisselen en voelen wat dat doet.
 
Nee, is i.v.m. de populariteit van andere klasses wat vooruitgeschoven.
Ik had hem liever ook al in productie gezien, maar omdat het geen bestaande race klasse is, is gekozen iets rustiger aan te doen. tis jammer, maar waar.....
Maar geloof me, ik heb het er geregeld over met de bron, dus ik hou het warm! hahahaha!
 
Ja, die staat op kantoor, maar kan hem wel weer eens meenemen hoor, vond het ook erg leuk rijden namelijk.
 
Ik heb zaterdag op de MACH nog een paar rondjes gereden met een Motonica electro 1/8 2wd pancar die iemand bij zich had ......sorry ben even zijn naam kwijt:D.

Echt een plank op wielen, geen vering behalve het chassis met een paar foambanden eronder en rijden maar.

Ging best wel leuk rond. Had wel het gevoel dat de balans van offpower en onpower stuur nog niet goed was. Echt pushen was er dan ook niet bij maar met wat aanpassingen van de setup/kap etc (en de grip van het asfalt) zal dat zeker een stuk beter gaan.

Wat ik zo lees zitten de rondetijden van de nitro versies tussen de 1/10 nitro en 1/8 nitro in ( open motoren en als de grip een beetje ok is). Wellicht gemiddeld iets meer tegen de 1/10 nitro aan maar heb er verder geen ervaring mee.

Voordeel is dat de 1/8 banden goedkoop zijn als je een beetje rondkijkt (heb al setjes gezien voor 16 euro rondom) en je zelfs banden kunt gebruiken die de 1/8 4wd nitro jongens weggooien :D. Goedkoop rijden dus! :yes:

Gaat dus voor een plank op wielen echt hard rond zonder al te veel gedoe. Foambanden eronder en rijden maar.

Best een leuk concept.

Dat is Albert ;-)
 
hallo pro 10 rijders

ik heb deze week veel kunnen rijden met mijn pro10
maar ik zit met wat vragen?
1 rolout hoe bepaal ik deze in verbandt motor hitte
2 afdraaien banden hoeveel
3 afstellen rijhoogte main chassis en achterpod ik heb veel erschiel hier is
4 banden voor binnen welke zijn de beste

het gaat hier om een corally 10sl 200mm

grz almar
 
Back
Top