koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

Toch jammer dat er op deze baan (voor zover ik weet) geen Nederlandse wedstrijdseries meer worden gereden (NK, Tamiya Cup, Kyosho Cup), blijft toch wel een erg mooi circuit.

Mvg
Marcel

Tja, een aantal jaren geleden zijn ze uit de NOMAC gestapt, toen tesamen met de AMCA (zoiets was het). De AMCA heeft ingezien dat dit niet een heel slimme zet was, en zijn weer terug, EVMC niet.
Afgelopen weekend is er een 1/8 Brandstofrijder van de EVMC aan het trainen geweest bij de AMCA, en heeft daar hulp gekregen van een NK rijder (ook hier bekend). De opmerking was dat hij in die ene middag meer heeft geleerd dan in 2 jaar rijden op Velp!.... (sterker nog, op Velp klooien ze maar wat aan blijkbaar)
Dus het zou voor de leden van Velp denk een hele goeie zijn, om 1 man van Velp weer te proberen te overtuigen van het nut om weer eens contact te zoeken met de NOMAC......
 
Kwam ook omdat EVMC een NK wedstrijd had het laatste jaar. Die heeft de nomac toen veranderd naar een ander circuit omdat de EVMC uit de nomac zou stappen het jaar erop. Ook niet echt netjes als dat zo is gegaan. Dus dat er wat kwaad bloed zit kan ik wel begrijpen maar goed.... we kunnen er niets mee.

Waarom de andere series zoals de dtc er niet rijden is me een grote vraag. Persoonlijk zou ik liever op EVMC rijden dan Eindhoven bijvoorbeeld.
 
Ik zie dat jullie veel met xceed banden rijden, mijn vraag is met welke hardheid jullie rijden voor en achter???

Ik zelf rijd jaco dubbel pink achter en dubbel pink/ lilac voor.
Met welke shore kan ik het vergelijken met xceed banden????
 
De shore hardheid zegt niet alles, het soort Foam wat Xceed gebruikt is ook anders.
Ikzelf rij:
Achter, Soft (25sh)
Voor, Medium (35sh) / Hard (40sh)

Jaco 2x pink is 35sh, Lilac 37sh.
Vergeleken met Xceed zou dan achter Medium (30sh) en voor Hard (40sh) het dichtst in de buurt komen. Achter Xceed hard, gaat niet fijn rijden.....

Je hebt dan ook nog de keuze tussen Carpet banden of niet, maar ik weet eerlijk gezegd niet wat een Carpet band buiten op asfalt doet.....
 
hallo mensen

ik ben bezig met het afstellen van mijn corally 10sl 200mm

maar waar moet ik nu de rijhoogte meten
tussen de wielen achter of voor de wielen
als ik aan de veer draai gebeurd er niet veel
ik heb achter 60mm banden en de bussen met nr 2 er in en kom niet hoger dan 4.2mm en wil eigelijk 4.5mm

wil morgen op de baan van genk gaan rijden


gr almar
 
Ik weet niet precies hoe het met de Corally bussen gaat ivm nummering maar het is of een andere achteras bus of grotere banden.
Meten doe je onder de rear pod en voor bij de voorwielen.
Voorkant is spacers verwijderen voor hogere rijhoogte en achter dus de as bussen.

Mvg Roy
 
oke dus niet zoals de tc dat je met de veer opdraaien de hoogte kunt beinvloeden
ik dacht met de bussen doe je ongeveer en de fine tuning met de veer maar zo werkt het dus niet
komt dus op de banden maat aan
 
Rijhoogte achter verander je dmv de bussen. De rijhoogte achter meet je aan de achterzijkant van het main chassis. Niet helemaal achterop de rearpod want dan heb je kans dat je de pod-droop mee meet en dan kom je op een andere waarde uit. De veer is voor fine-tuning van de balans van voor naar achter en niet als instelling zoals bij de TC. Aan de voorzijde regel je de rijhoogte dmv spacers en meet je de rijhoogte vooraan op de hoeken van het chassis.
 
…… Waarom de andere series zoals de dtc er niet rijden is me een grote vraag. Persoonlijk zou ik liever op EVMC rijden dan Eindhoven bijvoorbeeld…...

Brandsofcircuits hebben van oudsher allemaal een bepaalde flow, die ook uitermate goed past bij een 2wd, (niet zo spannend wel snel), daarom klagen veelal rijders daar, over een “te tamme motor” in bv landelijke TC reglementen (terecht)…dus ik snap dat jij je daar een stuk meer thuis voelt!!!...DTC is een electro serie, dus hebben ze ook pure electro circuits in hun gamma, zoals Eindhoven en de HFCC, zoals het ook behoort te wezen naar mijn bescheiden mening, de brandstofcircuits hebben al genoeg Nomac electro en brandstof wedstrijden!!!

De organisatoren van de DTC (en ook bv van de RcRallyCup) hebben van oudsher zeer goede contacten met oa: Eindhoven, Gouda en Den Haag die hen altijd onvoorwaardelijk hebben gesteund “in goede en slechte tijden”, met bv het opzetten van een nieuwe serie (in dit geval de DTC), daar waar andere clubs het risico niet wilden nemen. Zo gauw als het goed gaat met een serie, tja dan ben je overal welkom, dus ik denk dat men bij de DTC, Eindhoven voorlopig nog wel effe trouw blijft!!!
 
abyqe7e2.jpg

1. Roy Bakker
2. Niels de Zwijger
3. Alexander Fokke
4. Ruben Faas
5. Wiebe Bartelink
6. Ben Voorhaar
7. Jan Schelling

Mannen 1,2 en 3 gefeliciteerd!
 
Brandsofcircuits hebben van oudsher allemaal een bepaalde flow, die ook uitermate goed past bij een 2wd, (niet zo spannend wel snel), daarom klagen veelal rijders daar, over een “te tamme motor” in bv landelijke TC reglementen (terecht)…dus ik snap dat jij je daar een stuk meer thuis voelt!!!...DTC is een electro serie, dus hebben ze ook pure electro circuits in hun gamma, zoals Eindhoven en de HFCC, zoals het ook behoort te wezen naar mijn bescheiden mening, de brandstofcircuits hebben al genoeg Nomac electro en brandstof wedstrijden!!!

De organisatoren van de DTC (en ook bv van de RcRallyCup) hebben van oudsher zeer goede contacten met oa: Eindhoven, Gouda en Den Haag die hen altijd onvoorwaardelijk hebben gesteund “in goede en slechte tijden”, met bv het opzetten van een nieuwe serie (in dit geval de DTC), daar waar andere clubs het risico niet wilden nemen. Zo gauw als het goed gaat met een serie, tja dan ben je overal welkom, dus ik denk dat men bij de DTC, Eindhoven voorlopig nog wel effe trouw blijft!!!

je hoeft niet overal drie uitroeptekens achter te zetten, komt wat betweterig over. De rest wat je schrijft zijn jouw woorden en zit ver van wat ik er mee bedoel dus probeer geen woorden in mijn mond te leggen aub. Ik geef aan dat het voor mij een vraag is als rijder waarom EVMC niet gebruikt wordt. (eigenlijk als antwoordt op footy71) Het is immers een mooi circuit met goede faciliteiten.

De rest kijk ik puur als pancar rijder en eindhoven is voor mij kwa circuit gewoon de minste in nederland en dit heeft niks met de grote van het circuit te maken maar met de ondergrond!!!!!!!!!(ook maar even wat uitroeptekens gebruiken :)) eindhoven is kwa grip drie keer niks, is ook logisch als je met foambanden op poeder moet rijden. De ondergrond is een poederende coating. Hebben ze al een dak op de rijderstelling?

Deventer is ook klein maar vindt ik een gave baan. Heeft dus niks met grote van het circuit te maken. EVMC is een gaaf circuit en vind het als rijder zonde van zo'n mooie baan dat het een buitenbeentje is.
 
Laatst bewerkt:
oke dus niet zoals de tc dat je met de veer opdraaien de hoogte kunt beinvloeden
ik dacht met de bussen doe je ongeveer en de fine tuning met de veer maar zo werkt het dus niet
komt dus op de banden maat aan

zorg dat de auto raceklaar, is en dat de achterpod in 1 lijn staat met het chassis door de uitveerweg en inveerweg in te stellen van de centrale schokbreker. d an rijhoogte bepalen met de rijhoogte blokken.
 
Back
Top