koop, of bouw een Pro10/WGT/F1. Keep pancars alive!

nog een om het af te leren

RC Market

full


Chevron body, te koop in 2 versies
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als er iemand is die de kap zo kan en wil spuiten zoals de groen/zwart/grijze op een van de foto's hierboven, dan schaf ik er ook een aan!
 
niet zeur'n rogier,gewoon kopen!!!!!:),kunnen we mischien bij real 80 ook met de proten en f1 bij club races meedoen!dus toerwagen aan de kant,die dingen gaan toch niet hard.:)

mzzls kees
 
Laatst bewerkt:
Bedankt oscar! Ze zijn allebij mooi........Ben normaal meer voor een formule 1 ,maar die courage body ziet er ook geweldig uit. Tja keuzes ,keuzes.........:)
 
Corally F1 gekocht >> probleempje met ophanging

Aangestoken door de F1/pancar verhalen heb ik een Corally F1 gekocht, het oude model. Nu is de rijhoogte aan de voorkant erg hoog (>10mm), wat volgens mij veroorzaakt wordt door de verkeerd in elkaar gezette voorwielophanging. De draagarmen en de kleine driehoekvormige bovenarmpjes zitten namelijk direct opelkaar en op het chassis geschroefd, terwijl er volgens mij ruimte/busjes/rubbers tussen zou moeten zitten.

Heeft iemand een exploded view, beschrijving of duidelijke foto's van hoe de ophanging in elkaar zit of er uit hoort te zien ? Op internet is er niet veel duidelijkheid over te krijgen.
 
Ik heb ook een corally f1 in stukken liggen en heb reeds overal gezocht en nagevraagd maar blijkbaar zijn er nooit tekeningen of een echte manual van de f1 gemaakt. Alleen een vage beschrijving hoe het 1 en ander afgesteld moet worden etc. http://international.corally.com/pdf/instruction manual.pdf Corally heeft daar zeker enorme steken laten liggen.

Maar ik kan me vergissen (is nu wel vaker gebeurt) . Als er tekeningen of foto's van zijn dan wil ik ze ook wel. :-)

Toevallig ga ik woensdag mijn f1 samen met iemand anders in elkaar proberen te zetten. Ik zal daar foto's van nemen dan is het mij na een jaar ook nog duidelijk hoe dat allemaal ook al weer in elkaar zit :-).
 
Laatst bewerkt:
heb je ook op de site van corraly gekeken

klik dan op cars kies jouw model en onderaan staat een file die je kan down loaden
waar ook zeker tekeningen bij staan

meschien heb je er iets aan
 
tja.. dat is de bouwbeschrijving voor de new generation F1 dus de nieuwe f1. Wij hebben juist de oude f1 en die is geheel anders. Daar is nooit een bouwbeschrijving voor gemaakt. Geen idee waarom dat nooit gedaan is. Het is raar dat ze bij de oude f1 de beschrijving van de nieuwe f1 erbij zetten.
 
Laatst bewerkt:
Die beschrijving op de website is inderdaad alleen maar voor de nieuwe F1 met gewijzigde voorwielophanging en de oude beschrijving geeft eigenlijk alleen wat info over de afstelling, zonder plaatjes of tekeningen.

Als je foto's zou kunnen maken bij het assembleren, zou dat heel mooi zijn. Het gaat mij vooral om de constructie van de busjes en/of rubbers, waar de voorste draagarmen mee vast zitten (die missen bij mij namelijk helemaal). Jammer genoeg kom ik de komende weken door de vakantieperiode bijna niet op HFCC, anders had ik het daar wel aan een van de F1-kenners gevraagd.

Alvast bedankt voor de moeite.
 
Die beschrijving op de website is inderdaad alleen maar voor de nieuwe F1 met gewijzigde voorwielophanging en de oude beschrijving geeft eigenlijk alleen wat info over de afstelling, zonder plaatjes of tekeningen.

Als je foto's zou kunnen maken bij het assembleren, zou dat heel mooi zijn. Het gaat mij vooral om de constructie van de busjes en/of rubbers, waar de voorste draagarmen mee vast zitten (die missen bij mij namelijk helemaal). Jammer genoeg kom ik de komende weken door de vakantieperiode bijna niet op HFCC, anders had ik het daar wel aan een van de F1-kenners gevraagd.

Alvast bedankt voor de moeite.


Dat is jammer want woensdag was ik bij hfcc om mijn f1 in elkaar te (laten) zetten. Ik heb geen foto's gemaakt. Maar ik ben nu bezig om electronica in de auto te zetten. Volgende week ben ik bij de hfcc om de auto te testen. Als je er dan ook bent dan kunnen we die auto van jou ook in elkaar zetten.

Even een tip. Bij de Hornbach kun je een doosje met verschillende type rubbere O-ringen halen. (ergens op de kop van het loodgieters gedeelte geloof ik) het is een doorzichtig doosje en er zitten 6 verschillende type o-ringen van elk tussen de 50 en 100 stuks in dat doosje. Hiervan kun je 4 types gebruiken om je voorophanging in elkaar te zetten. De andere 2 type o-ringen zijn niet bruikbaar maar goed, het doosje kost dan ook maar zo'n 5 euro en je kunt er je hele leven mee doen hehe. het is veeeel goedkoper dan wat corally rekend voor die o-ringen.
 
Laatst bewerkt:
zaterdag en zondag was er de Le Mans race in Velp. Zaterdag was het trainen en zondag de wedstrijd. Wat een gave dag was het weer! Het weer zat ook reuze mee. Het record op Velp is tevens verbroken, nieuwe snelste tijd (door een duitser) gevestigd is 13.34 seconde! Dat is sneller dan het record dat eerst op naam stond van de 1/8 vierwieldrive koningsklasse :-). Ikzelf was eerste geworden in de B finale en zat op een respectabele 16.34 seconde met een 6.5T Novak. Gemiddelde ronde snelheid van mijn auto was +-59km/u.
foto's copyright pdb
hvzeqd.jpg

2mqmiie.jpg
 
Laatst bewerkt:
Lees dit topic is door waar het over gaat. Dan weet je waar er mee gereden is....

Beetje lezen en minder vragen misschien ;)
 
PRO10!!!

Old school 235mm pancar chassis!!!


Associated, Corally, zelfbouw... Zit van alles tussen...

Joost. :mrgreen:
 
Het is echt gaaf om die wagens te zien rijden. Vergeet niet dat het twee wiel achter aandrijving is dus wat lastiger te leren rijden maar als ze gaan dan gaan ze sneller dan toerwagens (met dezelfde motor) en net zo snel of sneller dan de 1/8 wagens en die hebben 4 wiel aandrijving!

Kun je het je voorstellen het record verbroken door een twee wiel aangedreven auto met starre achter as? Sneller dan een 1/8 benzine motor, vierwiel aandrijving hebbende, op brede foam banden staande, onafhankelijk geveerde en mega high downforce hebbende kappen- auto. haha man man. :-)
 
Laatst bewerkt:
Het is echt gaaf om die wagens te zien rijden. Vergeet niet dat het twee wiel achter aandrijving is dus wat lastiger te leren rijden maar als ze gaan dan gaan ze sneller dan toerwagens (met dezelfde motor) en net zo snel of sneller dan de 1/8 wagens en die hebben 4 wiel aandrijving!

Kun je het je voorstellen het record verbroken door een twee wiel aangedreven auto met starre achter as? Sneller dan een 1/8 benzine motor, vierwiel aandrijving hebbende, op brede foam banden staande, onafhankelijk geveerde en mega high downforce hebbende kappen- auto. haha man man. :-)

zo hard lachen de brandstof jongens nu weer niet ,
als ze door zo,n karretje worden zoekgereden.
of ze moeten er door aan de kant, want ze worden opgedrukt
 
Back
Top