Kleine accuboor- schroefmachine.

Hallo allemaal.

vandaag met het vrouwtje naar de Ikea geweest voor wat interieur zaken.

Tijdens het rondstruinen door de showroom is mijn oog gevallen op een mijn inziens zeer handig machientje voor de Modelbouw voor nog geen €20,-

Natuurlijk is deze in eerste instantie hier niet voor bedoeld maar toch de gok genomen en onder het motto van baat het niet, zal het ook niet veel schaden.:D
Belangrijk voor mij waren het variabele lage toerental en de boorkop welke dus ook voor kleine boortjes geschikt is en natuurlijk de Li on accu.

Thuis gekomen natuurlijk direct uitgeprobeerd en gelijk positief verrast.
Een klein machientje wat relatief sterk is en een 7,2V Li on accu met lader bevat.
Hoofdzakelijk aangeschaft om chassisbalken te tappen en kleine gaatjes in kunstof delen te boren waarbij geen boorkolom noodzakelijk is.

Voor de geintreseerden hieronder nog even de specs:

- variabel toerental 0-400 tpm.
- Draairichting omschakelbaar links/rechts.
- 15 standen torque koppeling
- Li on accu 7,2V 1500mA/h.
- Lader 300mA/h (5 uur laden en hij is vol)
- Boorcapaciteit boorkop max 10mm.

Gr.
Raymond.

Laatst bewerkt:
das handig gebruik zelf de bosch ixo maar is enkel bit houder en geen instelbare kop en kleiner
zal zeker gaan kijken voor deze

om te boren lte aag toerental inderdaad maar om te tappen of schroefjes in/uit te draaien perfect

Markioo,

helemaal mee eens.

Vooral ideaal voor het tappen, door het lage variabele toerental en de 15 voudige torque koppeling voorkom je dat de vooral kleine tapjes breken.

Overigens wat gaatjes in een chassis of cabine boren gaat zonder enkel probleem.:D

Gr.

Back