WOW! Het is echt ongelovelijk wat voor vermogen jij uit zo'n kleine motor weet te persen
.
Je bent echt een voorbeeld voor veel mensen hier!

Je bent echt een voorbeeld voor veel mensen hier!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
oorkleppen af gedaan en accelereren naar max, je staat bijna naast een echte F16 ha ha ha!
:xmas: hallo Frema de bronnen van je informatie , echt zou willen weten ofHet is heel simpel gezegd Gerald ,je zal altijd richting die 750 tot 800 graden gaan.
ik heb zeer kort geleden ook de info gehad dat de jb220 naar de 760 ,en hoger gaat.
max staat ie op 800.
wat heb jij afgelezen?
Mvg,
Martin.
Die versleten lagers was de andere motor....ik haal ze ook wel eens door elkaarVergeet niet dat je lagers bij de vorige test stuk gelopen zijn.
Je weet nu niet wat die vorige kamer met een goed loopwerk gedaan zou hebben
Zoals ik al opmerkte, boven 120.000 draait hij nog té heet, richting 800 graden en zelfs iets er boven, da's té heet. Op 120K levert hij nu 18,5kg bij een temperatuur van 740C en daar kan ik mee leven. De oude GR180 deed dat ook en heb ik inmiddels 2 seizoenen mee gevlogen zonder centje pijn. NGV verbrand niet, lagers houden zich prima en turbinewiel geeft ook geen krimp. Het is en blijft oppassen natuurlijk, ik check de motoren geregeld op slijtage/verbranding. Daarnaast, deze temperatuur is alleen op piek vermogen en dat gebruik ik op een vlucht maar af en toe in korte burtst. Ik vlieg met mijn F16 zo schaal mogelijk, lekker langzaam maar wel met zoveel mogelijk vertikaal vermogen voor het schaal aspect. Bij normaal toerental 1/2 tot 3/4 vermogen loopt hij 550-600 graden en dat is perfect. De 800 graden boven 120.000rpm móet naar beneden en dat gaat me zeker lukken gezien de ervaringen met de vorige verbrandingkamers. Dat is en blijft eis. Lukt dat niet dan ga ik voor normaal gebruik ook zeker niet hoger.wat is nu de
temperatuur op volle sterekte ??? :smile: modeljet :grin:
Klopt, maar je verbeterd de kamer niet, je maakt hem minder slecht door eea te optimaliseren....het is hoe je het bekijkt!Ik begrijp dus uit je verhaal dat je dus door de vlam meer naar voren te halen (dmv aanpassen verbrandingskamer) ook weer een wat lagere EGT kunt krijgen?
Tsja, iedere kamer is verschillend.... Je weet niet op welk optimaal level de kamer is als uitgangspunt. Voor kan hij altijd wel wat lucht gebruiken maar misschien zat jouw kamer al over het optimum waardoor het weer averechts gaat werken. Ik ben van mening dat swirl vooraan een lapmiddel is om een slecht georganiseerde gaten patroon te herstellen. De oudere motoren en kamers zaten vol met swirls gaten en buizen en hadden nóg een deels gele verbranding. Als je in mij kamers kijkt zijn ze vol blauw en heel egaal. Het is net zoals Martin zei, bij het hele hoge vermogen gaat elke werveling mee tellen om het proces te verstoren.......zwarte magie der kamers ha ha ha!De lucht aan de voorkant vermeerderen deed bij mijn ouwe RT de vlam nog verder naar achter verschuiven?
Precies!ik had het dus toch goed gezien hee van die binnen kamer:grin:
Hoewel ik denk dat 22kg mogelijk is denk ik dat de JB220 van behotec tóch grotere wielen heefd. 22kg uit een 70mm turbinewiel is wel errug uitgeperst en heb er moeite mee als zoiets commercieel zou worden.Gefeliciteerd met je GR220.
Om bang van te worden .
Hee Cvetko.:xmas: hallo Frema de bronnen van je informatie , echt zou willen weten of
het kan ??? modeljet :nooo:![]()
Hmmm, erg interessant, ik had er al eens van gehoord. Welke draad dikte gebruik je voor de spiraalveren, 0,7mm of zo?:xmas: hallo Gerald proberen sticks uitgeruste met spiraal veren , brandstof
zal dan worden afgeremd , en zal dan beter te late verdampen , het
werekt goed in mijn turbine de temperatur daaltmodeljet :xmas:
Dat zet ik zéker op m'n lijstje in de zoektocht naar koelere temperaturen. Wat die frontplaat betrefd, hieronder de mijne na twee seizoenen, lijkt dat een beetje op wat je gemiddeld zie?Gerald ,probeer eens een kamer met geknepen sticks.
het kan zijn dat er gewoon te veel lucht door gaat.
wat al werkt is 1 knik van 3 mm .
In sommige kamers zie je gewoon dat de frontplaat helemaal schoon geblazen is.
Klopt, maar die heb ik op geexperimenteert door de gaten steeds groter te boren totdat het té ver was, nu weet ik weer veel meer!maar ik dacht dat de tweede gr toch ook een brandkamer had waar de gaten naar voren gebogen waren ?
@Melvin, ik weet niet hoe heet die PW100 van jullie draait
Wat ging die gek doen? Borgje los, kapje er af en de FTIT limit even opschroeven, de vlieger had er om gevraagd, die had nl een beetje veel spullen gekicht bij de outlet store en best-buy!!!!!![]()