Katja boot van robbe aandrijvingsvraag

Ik wilde voor een van mijn zoontjes een katja bootje van robbe opbouwen .
We hebben een gebruikt rompje gevonden maar de aandrijving ontbreekt
Motor ,regelaar etc .
Ik wilde ,t niet al te gek maken en bij ali een compl.aandrijfsetje bestellen .
Maarrrrr ...wat of wrlke set zou passend zijn ??
Weet u iets hierover ..... ??
Dan graag uw visie

Grt tom

Tom, Kijk hier eens. Er staat wel iets aan info in m.b.t. de motor. Schroefas en schroef ook aanwezig en gangbaar? En zit er nog een stuurservo in? Accu of batterij aanwezig en een zender + ontvanger? Moet dit bootje snel gaan? Gr. Klaas.

Als regelaar zou je van deze de 12A Dual kunnen nemen. De BEC van de regelaar levert gelijk de spanning voor je ontvanger en servo.

Als motor zou je de 1000 KV uitvoering kunnen nemen. Met een accu van 7,2 of 7,4 Volt moet dat wel gaan. Je hebt dan een borstelloze motor met een bijpassende regelaar. Voor zover ik kan zien ben je voor even 10 Euro klaar v.w.b. motor en regelaar.

Laatst bewerkt:
Goedemorgen beste klaas
Hartelijk bedankt voor uw info
Ik krijg de boot nog binnen .
Ik wilde ,m graag in combi met een lipo gebruiken .
Zou dat kunnen ipv nihm accuus ?

Grt tom

Een lipo gaat ook goed Tom. Motor en regelaar maakt het niet uit waar de stroom vandaan komt. Succes ermee! Gr. Klaas.

Dank je zeer voor de info beste klaas
Volgens mij moet ,t wel gaan lukken hoor zo
Met wat improvisatie en knutselen komen we er wel

Grt tom

Hallo Tom,

Als je lawaai en uitricht problemen wilt voorkomen, is een z.g.n Kompakt Wellenanlage een uitkomst; je schroeft de motor aan de flens en trekt de koppelingsboutjes aan, klaar.
Zoiets bijvoorbeeld:
Je moet er wel een passende koppeling bij bestellen, want de borstelloze motor heeft een Ø3,17mm as.

Ik gebruik deze assen met motorflens in bijna al mijn boten en die lopen vrijwel geruisloos (op het motorlawaai na).

Je hebt dan wel een motor nodig, waar de as aan de andere kant uitsteekt. De motor waar Klaas naar linkt is voor vliegtuigen gedacht.
Bij deze motoren kun je de as losnemen en omdraaien, dat lijkt heel wat, maar is een kwestie van één borgring en één imbus los maken.
De Chinezen willen nog wel eens wat royaal zijn met borgmiddel, dus even warm stoken kan nodig zijn...

Groeten, Jan.

En hou er rekening mee dat je een lipo accu niet te diep mag ontladen (lees niet te leeg moet varen). Dat betekent dat of je snelheidsregelaar dit voor je moet bewaken (lipo voltage cutoff) of dat je een losse lipo bewaker moet gebruiken die gaat piepen als je onder een drempelspanning komt.

Fantasische info zeg
Wauw.
Te gek
Electro is voor ons nieuwe materie
Zit al wel 45 jaar + in de race bandstof motoren boten maar dit is wennrn .
Weet je wat ik ga doen ??!
Als ik ze binnen krijg ,maak ik wat foto,s
Dan gewoon stsps gewijs ssmen met jullie aan de opbouw werken .
Dan moet dat goed komen .
Die lipo accu bescherming is ook wel belangrijk inderdaad .
Dat moeten we wel meenemen dan ook
Het hoeft echt geen boot te worden die max
Hard gaat lopen .
Een enigzins realistisch vaarbeeld zou prachtig zijn .
Ik hrb er 2 gekocht
Die katja rn ook een vedette van dmi
Daar moet ook van alles in nog
Vind die vedette ook eeeeerg fraai
Die ga ik ook een spuitbeurt toe bedelen
Ik spuit m in de cabine straks met ppg
Zowel de kleur als de blanke lak
Als er op die houtkleurige bovenbouw
Blanke lak zit ......pareltje

Back