JR G770T Gyro

Hoi Erichevy,

Bedankt voor de tip, kreeg van iemand anders ook
nog een tip om even een vlammetje onder de gerafelde stukjes te houden.
En het er dan weer op te zetten. Dit laatste ga ik waarschijnlijk doen aangezien
de krimpkous bijna op is. :P

Zelf ben ik ook heel erg benieuwd naar hoe de gyro gaat presteren,
hoop dat ik hem binnen nu en een maand/anderhalve maand vliegend heb.
Moet namelijk nog wachten tot de JR X9303 2.4 ghz zender uitkomt. Die wordt 15 juli verwacht.

Zodra ik met de gyro gevlogen heb zal ik mijn mening hier posten. :wink:

Gr. Bas

nando v. arnhem zei:
*Servolink 14mm
*75% gevoeligheid in de hover
*66% gevoeligheid in de idle
*Normal mode en idle staan op heading hold
*75% Rudder ATV

Nando,

Heb je nog iets gewijzigd aan je settings?
Ik neem aan dat je als zender de PCM10X gebruikt.

Vandaag (het is toch kl%$#^^7$ weer) deze gyro monteren op mijn Hirobo Twister.
Gebruik nu de futaba 502 met 9354 servo echter ben benieuwd naar de performance van de nieuwe JR gyro.

Ronald

Hoi Ronald,
Excuses voor het late antwoord, ik zie nu pas dat ik niet gereageerd heb.
Ik heb het een en ander veranderd, dit zijn mij uiteindelijke instellingen in mijn PCM10X:

*Servolink 14 mm
*Rudder ATV 105%
*AUX3 (gainchannel) 150%, ofwel maximaal
*Hover 76% sensitivity
*idle2 (1900 rpm) 70% sensitivity

Let op dat in Futaba zenders de instellingen anders kunnen zijn.

Ronald, heb je hem al uitgeprobeerd?
Grt
Nando

Ik heb hem nog niet uitgeprobeerd.

Nando, bedankt voor je instellingen, zoals je wellicht weet gebruik ik ook de PCM10X :lol:
Ik heb voornemens om hem te testen op mijn MA Stratus of Hirobo Freya EXII

Wordt vervolgt

Ronald

hi,

Zijn er ondertussen al meer mensen die ervaring
hebben met deze combo?

Prijs is aantrekkelijk maar er is nog niet zoveel
info op vlak van prestaties, gemakkelijkheid van instellen etc...

Ben benieuwd naar wat meer opinies...

Ik heb er ook al een paar weekjes 1 maar ik heb nog weinig echte ervaring ermee. Ik had mijn gevoeligheid op 13% en ATV op 75. Dit ivm erg hoge piroettesnelheid. Binnenkort stel ik hem opnieuw af ivm aanschaf DX7 vorige week. Eens kijken of ik nu op minder vreemde waardes uitkom. Overigens is de servo echt supersnel.

Hoi Wouter,
Als je veel opinies wilt lezen, kun je het best even op Runryder zoeken. Daar staan een behoorlijk aantal berichtjes met ervaringen. Naar mijn weten
vliegen Alan Szabo, Stuart Mott, Nigel Brown en Chen Zarfati deze gyro ook, zelf ben ik er ook nog steeds erg blij mee.

Het 'vervelende' is dat je op de 770T enkel een JR (8900G) servo kan gebruiken om goede prestaties te krijgen.
Futaba servos kunnen die hoge frame rates niet aan (333 fps). Voor kleine elektrohelis is de DS3405 beschikbaar.

Wat betreft het instellen, dit is ongeveer hetzelfde als de 401. Je moet even kijken als je een Futaba zender hebt,
je kan de waardes niet zomaar overnemen die je voor de 401 of 601 gebruikt. Er staan een aantal voorbeelden op RR genoemd met instellingen.

Omdat de gyro zo enorm snel is en de piroet extreem hard en snel stopt, kan je het best een beetje expo in de zender zetten om het voor de tandwielen veilig te houden.
Zelf heb ik overigens geen expo ingesteld.

Nando

nando v. arnhem zei:
Het 'vervelende' is dat je op de 770T enkel een JR (8900G) servo kan gebruiken om goede prestaties te krijgen.
Futaba servos kunnen die hoge frame rates niet aan (333 fps). Voor kleine elektrohelis is de DS3405 beschikbaar.

ik zie dat niet echt als een tekortkoming.
bij de 401 koopt ook iedereen de 9254 en de 9251 bij de 601.

dus waarom hier niet zou ik zeggen ?

Heb de 770T/8900G combo net binnen.

De handleiding is nogal beknopt; een beetje meer info mocht er wel in.
Zo staat er bijvoorbeeld niks in over de bijgeleverde servo. (enkel 4,8V? of niet?)
Gelukkig vind je tegenwoordig wel alles op het internet, maar toch, de belangrijkste specs zouden ze
er toch mogen inzetten.

Wil ik dus net de servo in het servoblok van m'n raptor steken: blijkt dat de servo net iets te dik is
en hij dus geklemd zit tussen het plastiek. (Servo is inderdaad een goeie millimeter dikker dan de S9253.)
Dat lijkt mij dus niet bevorderlijk voor:
-trillingen
-koeling (er kan niks van lucht aan)

Servo dus maar achterop installeren denk ik dan.
Ik ben daar niet zo'n fan van en heb ook zo geen mount liggen (weeral extra kosten...)
Ik lees trouwens net op runryder dat er geen o-ring dichtingen in de servo zitten
en er wordt geadviseerd hem niet achterop te zetten maar ergens waar ie een beetje
afgeschermd van de olie zit.

Verder voorzie ik geen problemen met installatie/instellingen.
Maarja, dien domme servo :mad:
Beste optie lijkt mij op dit moment gewoon de plastieken tussenschotjes in het servoblok weghalen.
(Voor als ik eens wat meer tijd heb dan *zucht*)

nando v. arnhem zei:
*Servolink 14 mm

Hallo Nando,

Ik kreeg vandaag lucht dat de 770t problemen kan gaan vertonen met een servolink langer als 11 mm.
Zou in de manual moeten staan, maar ik zie het er niet in staan.

Ik ga het morgen testen en kijken of m'n vibraties weg zijn.

Groet,
Tjerk ;)

jr 770t ontvangst problemen

dag allen,
ik heb een jr 770t servo combo gemonteerd op men raptor 50
nu heb ik problemen met denk ik men ontvangst ik verloor vanmiddag men heli door gewoon op toeren maar nog steeds op de grond te laten draaien
ineens sloeg hij om. hoveren ging daarvoor ook erg schokkerig en instabiel
voorheen met men gy 240 had ik geen problemen, zou dit aan men ontvanger kunnen liggen
het is een multiplex geen pcm. en zo ja wat voor ontvanger zou er dan wel geschikt voor zijn.

groet nicky.

Tot voor kort vloog ik ook Multiplex (nu Spectrum).
Prima geschikt voor heli's qua techniek en mogelijkheden.
Het nadeel waren de ontvangers, in mijn geval de ipd7 ontvangers.
Gemiddeld gingen ze maar 2 jaar mee in een heli.
Dan begonnen ze glitches te veroorzaken.
Het leek er op dat ze niet goed tegen trillingen konden.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik ze ook `regelmatig de grond in bots :)

Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels ook met de G770T gevlogen in mijn nieuwe Vibe!

Werkt echt super!
In windkracht 5 was de pirouetsnelheid gewoon nog constant.
Ik heb nog een gyro nodig en waarschijnlijk word dat weer een 770 :)

Gr. Bas

stroom verbruik 770t

pcm ontvangertje lost echt alles op stom dat ik daar niet eerder aan begonnen ben, gyro werkt echt perpect.
het stroomverbruik is wel 10x hoger bij mij, normaal kon ik een hele dag vliegen met 1800 ma nu mag ik blij zijn met 2/3 tankjes. iemand nog advies over de batterij keuze?

gr nick

Nando

Heeft er iemand ervaring met de Gyro in combinatie met een standaard analoge servo?

Ik wil namelijk deze Gyro eens proberen op een X400 indoor heli met als heckservo de Futaba 3107 Micro.
Volgens de handleiding moet Servo output speed switch op “LOW” gezet worden voor normale servo’s.

Graag jullie reactie.

Ronald

pcm ontvangertje lost echt alles op stom dat ik daar niet eerder aan begonnen ben, gyro werkt echt perpect.
het stroomverbruik is wel 10x hoger bij mij, normaal kon ik een hele dag vliegen met 1800 ma nu mag ik blij zijn met 2/3 tankjes. iemand nog advies over de batterij keuze?

gr nick

Gewoon een Lipo nemen met regelaar

Hoi Ronald,

Niet misschien wat je zoekt maar ik kwam dr achter dat ik een aantal vluchten in "LOW" heb gevlogen met een digitale servo. Dat is goed te doen, ik verwacht dat je geen problemen tegen zal komen.

Back