JR G770T Gyro

Hallo allemaal,

Er komt binnenkort een nieuwe JR gyro op de markt, de G770T. Deze zou gelijk of zelfs beter moeten presteren als de 7000T (vergelijkbaar met de 611).
Maar deze zal hij geen 300+ euro gaan kosten, maar rond de 200 euro. Klinkt veelbelovend. Misschien een goede vervanging van de 401?
Hij kan in combinatie met een Futaba zender/ontvanger werken.

Vandaag heb ik de nieuwe gyro ontvangen. Hij is qua formaat behoorlijk klein, ik denk net zo groot als de 401. Het huis van de gyro is compleet van metaal gemaakt.
Hier zijn een aantal specs van de G770T:
Afmetingen: 25*27 mm
Gewicht: 30 gram
4.8-6.0 volt

Servo 8900G:
Gewicht 62 gram
Speed: 0.05 sec/60 graden (let op, Futaba meet bij 45 graden!)
Torque: 3.5 kg

Hierbij wat foto’s van de gyro en servo:
Gyro_770_1.JPG

Gyro_770_2.JPG

Ook de servo heeft een metalen huisje (in een leuk kleurtje)
Gyro_770_3.JPG

Gyro_770_4.JPG

Misschien is het iemand opgevallen, maar de Futaba benaming is AVCS, en van JR is het SRVS.
Deze benamingen zeggen eigenlijk hetzelfde, geen driften in de voorwaardse vlucht (tenminste dat heb ik er van begrepen).
De manual is nog niet helemaal klaar om uit te geven, maar deze is er binnenkort wel verwacht ik. Dan zet ik hem wel even op het forum.
Dit weekend zal ik de eerste vlucht met de gyro maken, natuurlijk schrijf ik hier m’n ervaringen.
Aan het kleurtje zal het in elk geval niet liggen :)

De exacte releasedatum en prijs is nog niet bekend. Zodra ik meer weet laat ik het wel merken.

Groeten
Nando

keep us posted.

is het de bedoeling als een 50 size gyro of de full blown 90 machines ?

of heb je daar nog geen info over nando ?

overigens staat in de 601 manual van de futaba 9251 servo ook 0.07 sec over 60 graden gewoon bij ;)
maar in de tabel van futaba staat vanalles wat bij de servos lijkt wel :(

Kan je dr 1 of meer regelen als prijs voor de loting bij D3D? Dat zou gaaf zijn voor de piloten.

En zoals Gerard zegt, keep us posted.

Voor 200 wil ik dr ook wel 1 , mits jij tevreden bent erover !!
Gerard , nando vliegt toch een full blown 90er ??

Hoi Gerard,

De gyro is zeker ook gemaakt voor "full blown 90ers".
Ik ga hem heel waarschijnlijk ook op de masters gebruiken in m'n JR Vibes.

Stay tuned

Groeten
Nando

Hallo,

Ik heb vandaag de eerste vlucht met de gyro gemaakt. Helaas kreeg ik halverwege de 1e vlucht al problemen met de koppeling en moest dus stoppen....
Omdat ik ook nog wat andere dingen moest afstellen, kon ik helaas niet 3D-en.

Maar de eerste indruk is echt GEWELDIG! Ik heb nog nooit een gyro gevlogen die zo strak was in de hover, terwijl er zeer veel wind stond. De staart stopt heel erg goed.
Ik heb ook gelet op de piroetten, het leek net alsof het niet waaide, zo constant waren ze. Ook als ik volgas vooruit vlieg en plotseling een kwartslag piroet,
heeft de gyro er absoluut geen moeite mee.
Ik probeer zo snel mogelijk een 3D vlucht te gaan maken met de gyro.

De gyro is zeer simpel in te stellen. Net als andere gyro's steek je het stekkertje van de servo in de gyro en heb je een apart kabeltje voor de gain.
Verdere instellingen volgen nog.

Ik hoop dat het morgen droog blijft. Zoniet moet ik weer een week wachten omdat het in de wintertijd niet mogelijk is om buiten het weekend om te vliegen op onze club.

Groeten
Nando

Hey Nando,

De prijs die je noemt in je eerste post, is dat zonder servo, of (net als ca € 200,- voor de 401/9254) voor de gehele set?

Greetz van Aldert

Hoi,

De circa 200 euro is inclusief de servo. Op de JR propo site staat hij zelfs voor 165 euro aangegeven (incl servo). Maar ik denk dat die prijs een richtprijs is voor de Japanse winkels.

Groeten
Nando

Ik ga bijna spijt krijgen van mijn 2e hands gekochte g550t's.
trouwens , Graupner heeft aan de g770t een prijskaartje van 269 euro en dat zonder servo. Zo te zien hebben ze nog geeneen op voorraad en kunnen ze dat beter ook maar niet doen. Met die prijs gaan ze er 0 verkopen............

Deze topic is nu wel erggg intressant geworden aangezien ik nog een raptor heb staan waar ik eigenlijk ook een 611 op wilde hebben.
Dus ongeveer 200 pleurie's voor een giro-combo die te verglijken is met een 611?
En dan ook nog lichter? dat is erg gunstig voor een r50se ivm het zwaartepunt.

Gr Matthijs

Hallo,

Vandaag heb ik voor het eerst 3D gevlogen met de gyro.
De piroetsnelheid is heel constant. Maar wat me nog het meest verbaasde is hoe de stops waren, echt super strak.

Er moet nog wat getuned worden, maar op het moment heb ik deze afstellingen:

*Servolink 14mm
*75% gevoeligheid in de hover
*66% gevoeligheid in de idle
*Normal mode en idle staan op heading hold
*75% Rudder ATV

De gevoeligheid van Futaba komt niet overeen met die van JR, dus 75% gevoeligheid zegt niet zo heel veel.
Op de gyro kan je twee standen kiezen voor de servo "High" en "Low".
High wordt gebruikt voor digitale servos en "super servos" en Low voor normale anologe servos. Ik heb hem dus ook op High staan.
Verder heb je een limiter, deze is voor de gehele uitslag van de servo. De 401 heeft dit ook als ik het goed heb.
Dus de heli moet eerst mechanisch goed staan voordat je de limieten kan instellen.

Ik hoop morgen weer te kunnen vliegen, hopelijk is het weer net als vandaag :)
Helaas lukt foto's nemen van het schermpje in de zender niet, het beeldschermpje weerkaatst al het licht.

Groeten
Nando

Hoi Bas,

De gyro is inmiddels uit. Verschillende winkels hebben hem in hun assortiment, maar dan vooral de internetshops uit Japan enzo.
De meeste Europese winkels krijgen hem volgende week binnen. Wel heb ik deze site alvast gevonden:
elektromodely(punt)com , rechts moet je de taal even in het engels zetten. Ze reageren erg snel op emails en zijn erg behulpzaam.
De 770T combo is daar 201.99 euro (dat is de correcte prijs) en alleen de gyro is 129.90

Wat me opviel was dat de servo op de grond constant staat de "schudden". Dit komt omdat de sensor van de gyro dit als eigenschap heeft. In de lucht zal hij het gewoon doen en blijft de staart kaarsrecht. De 8900G schijnt er tegen te kunnen en op RR zul je ook weinig lezen over de tailservo's van JR die stuk gaan. In de handleiding staat dit ook aangegeven.

Grt
Nando

Omdat Nando maar bleef zeuren over hoe goed de G770T wel niet is. :P (no offence Nando :P )
Heb ik besloten om hem te gaan gebruiken in m'n nieuwe heli (JR Vibe 90) :)

Heb de gyro besteld bij Ishiimokei (een winkel in japan) samen met de motor (OS SZ zonder pomp)
en servo's (JR DS 8455's). De prijzen bij deze winkel zijn in Japanse Yen, het is een erg goedkope en betrouwbare shop.

Bij het bestellen wat problemen gehad met de creditcard. Maar verder was alles prima.
Het pakket werd verzonden met EMS, waar je een trackingnumber bijkrijgt.

Helaas lag mijn pakket bij de douane. Maar tot mijn verbazing werd het 2 dagen later aan de deur aangeboden
door een meneer van de TNT :lol:

Anyway, hier wat foto's van de gyro: (voor hogere kwaliteit foto's even pb'en :wink: )

De gyro op de heli gemonteerd:

Shot with DSC-N2 at 2007-06-26

Gyro van de zijkant, ziet er erg strak uit 8)

Bijbehorde JR DS 8900 servo

Op de foto's komt het rood niet mooi uit. In het echt ziet het er nog veel beter uit :lol:
Hoop dat het net zo vliegt als dat het eruit ziet :wink:

Gr. Bas

ik vind dat rood juist wat cheap aandoen, maar de looks telt niet, beter een lelijke goede dan een mooie slechte unit erop ;)

Hey Bas!
Mooi spul!
Doe je nog iets van krimpkous oid om de eindjes van je nylon draad hoesjes?
Dat spul staat goed mits de eindjes er verzorgd uitzien.
Ben ook benieuwd naar jouw gyro ervaring..
Groeten,
Eric.

Back