Mooi werk ! maar wat Freddie schreef, werk met Satelliet, hoeveel, dat weet ik niet, vraag aan die Spectrum mannen !
Ik heb net gelezen dat de mini vbar in set up de keuze geeft tussen 1 of 2 sattelietjes . In principe kan 1 dus ook maar voor welke toepassing of heli ? Logischerwijs zou 1 voor 250 zijn of zo ? En vanaf welke grootte moet je der 2 hebben . Wat ik eigenlijk wil weten is , kan een 450 met 1 satteliet vliegen Spektrum mannen , kom maar af LOL .
Vaak word er volgens mij gezegd 500 size of groter 2 stalletjes. Twee is natuurlijk wel beter. mvg. Freddie
Hangt het af van hoe ver je de heli gaat laten gaan Een 450 gaat bij mij toch niet te ver uit het oog .
Ja natuurlijk, hoe dichterbij hoe minder kans op problemen volgens mij. Wil je maximale zekerheid plak je er twee op, maar 1 moet volgens ook geen probleem zijn. Stel anders je vraag ook eens op het Mikado forum, krijg je antwoord van de mensen van mikado zelf. mvg. Freddie
De meningen zijn verdeelt , de meeste raden 2 sats aan voor de veiligheid . Maar ik geloof ook de mensen die zeggen 1 sat . In het menu geven ze immers de keuze 1 of 2 sats . De grootste reden voor al of niet sat , is dat ik er later de rear body zou willen opzetten . Voorlopig heb ik de receiver wat naar beneden kunnen zetten en misschien kom ik er zo ook . Ondertussen zijn de kabeltjes verstuurd om te verbinden vbar - receiver . Volgende week kunnen we weer verder (hopelijk )
Bijna rond met de forza 450 moet nu nog nagezien worden door instructeur van de club en dan mag ie de lucht in .
Idd Uwe we zijn erdoor geraakt . De instructeur die mijn heli heeft nagezien was aangenaam verrast door de kwaliteit van de kit . De vrijloop in de pinion vond ie ook knap bedacht . Wat dan echter weer veel minder was waren de bladen :schrik: Bij het opspoelen van de heli geweldig veel trillingen :schrik: Bladen eraf , balans nagezien en bingo :schrik: totaal uit balans en geen klein beetje . Bon tape erop , in balans en dan ok Volgende stap de "maiden"
Zo hij heeft er zijn eerste vlucht opzitten , nogal lompe afzet . Dat heb ik dikwijls met een "maiden" 4 Minuten gevlogen en nog 40 % in lipo . http://youtu.be/Pm4sf9sO7ec nu wat verschillende merken lipo uitproberen deze waren de rc plus 2200 mah , heb nog gens ace liggen en ga nog een andere ook proberen maar weet nog niet welke : ofwel a spec nano of thunder power .
Gefeliciteerd ... een mooi Maiden weekend deze dagen 4 minuten nog 40% is opzich prima toch. iets grotere paketten resulteren tot misschien iets meer vluchttijd, maar houd ook je balans van je heli in de gaten qua gewicht.
ziet echt goed uit de maiden vlucht !! geen overcorrigeeren van de unit, super voor een 450er zou ik zegen Groet Uwe
Ja hij ligt echt wel goed in de lucht . Zwaardere lipo zou echt niet kunnen wegens te krappe canopy . Je kan de canopy van de 450 EX steken en daar kan een 6s lipo onder maar dan balans ? Die is dan echt bedoeld om met de rear body te vliegen die tegengewicht geeft enz enz . Voorlopig blij met deze versie .
zou er ook gewoon eerst wat vluchten mee maken en de heli leren kennen, daarna kun je altijd nog eens aanpassingen of andere lipo's gaan proberen. altijd wel belangrijk om een goede basis te hebben om vanuit te werken. Pas daarom nooit meerdere dingen tegelijk aan, als het namelijk niet goed is weet je nooit waar het mis is gegaan.
Gefeliciteerd met een geslaagde maiden guyken. Nu de heli leren kennen en dan lekker genieten van de vele vluchten die je hopelijk met deze pracht heli mag gaan maken. mvg. Freddie
Merci , bedankt iedereen Ja eerste nog wat leren kennen he maar voor een 450 ziet het er alvast veelbelovend uit . Vroeger nog eens een mini titan gevlogen maar het heeft geen vergelijk (alhoewel ze ook niet slecht waren )