Joesters rovan 5t.

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door joester, 22 nov 2009.

1. joester

joester

Lid geworden:
    12 mei 2007
    Bij die loodsen die van vos logistics waren.
    Daarachter op dat cross baantje.

2. Ferrari F 2005

Ferrari F 2005

Lid geworden:
    24 apr 2004
    ok, is daar ook een beetje met een onroad te rijden?

3. joester

joester

Lid geworden:
    12 mei 2007
    Mwoa ik denk dat het bij de loodsen we moet lukken ja, daar ligt gewoon een gladde betonbodem.

4. Oversized_RC

Oversized_RC

Lid geworden:
    22 feb 2010
    hoe zit het met de kwaliteit van deze auto's?

5. joester

joester

Lid geworden:
    12 mei 2007
    Lees het topic maar eens door, ze bevallen zowel mij als mn broer prima.

6. Oversized_RC

Oversized_RC

Lid geworden:
    22 feb 2010
    Oke, want ik heb zelf dus een echte 5t van hpi, maar je betaald eigenlijk een flinke smak geld voor de naam. dus als rovan minstens zo goed is koop ik geen hpi weer denk ik

7. joester

joester

Lid geworden:
    12 mei 2007
    Stel je wilt nog een baja, dan raad ik de 305s aan dat vind ik persoonlijk echt een prachtige auto.
    Hij kost ongeveer hetzelfde als een ss maar de 305s heeft al ontzettend veel upgrades erop.
    Rovan 305S Buggy mit 2,4 GHz Fernsteuerung - Die Rovan Spezialisten
    Nog mooier natuurlijk is de KM 3.0 Die is full allu en met een 2 bak voor 900 euro, dat is eigenlijk de beste keuze in mijn optiek.
    1/5 29cc Kingmotor 3.0 2 Speed Baja Buggy HPI 5B comp ! - eBay, Cars, Trucks Motorcycles, Radio Control Vehicles, Radio Control Control Line, Toys Hobbies. (Eindtijd 09-jan-11 19:14:26 CET)

8. Oversized_RC

Oversized_RC

Lid geworden:
    22 feb 2010
    Dat is zeker een mooie! Maarja, ik denk dat de elektronica wat minder is en ik wil mijn auto's niet uit een anderland halen, tenzij je het met de auto kan doen:) Maar ik heb nu nog geen nieuwe Baja nodig.

9. sandermt2

sandermt2 Guest

Dat is een goeie. :) "Je betaalt voor de naam."
    Zal ergens misschien wel een kern van waarheid hebben, maar uiteindelijk betaal je bij Hpi, en eender welk ander merk, gewoon voor de kwaliteit van de spullen.

Dat Rovan dan goedkoper is, zou een belletje moeten laten rinkelen. De meeste consumenten denken er jammer genoeg niet bij na dat er een reden is voor een lagere prijs.
    In dit geval is er bezuinigd op de gebruikte materialen, vooral het plastic.

Dat de topicstarter nu toevallig goeie ervaringen ermee heeft, is natuurlijk mooi voor hem. Maar waar hij dan misschien voorzichtig ermee omspringt, doet iemand anders dat misschien niet. Iemand anders die dan bijvoorbeeld een Hpi gewend was, en daarmee dus géén schade reed.

Bezint eer ge begint... Je zou de eerste niet zijn die toch teleurgesteld bleek in goedkopere spullen. Daar staan honderden verhalen van op dit forum. :)

10. Tiemen

Tiemen

Lid geworden:
    16 nov 2007
    Wel eens van 'goodwil' gehoord?
    Het HOEFT niet altijd minder van kwaliteit te zijn.
    Je betaald ALTIJD voor een 'bekende' naam.
    Wanneer je nu kleding koopt van Armani is dit echt niet kwalitatief het verschil in prijs beter dan een pak van, laten we zeggen, van Gils of Piet Zomers.
    Je betaald dan wel degelijk voor een (merk)naam.

Heb jij ervaringen met Rovan? De onderdelen die ik er gekocht heb, waren simpelweg gewoon goed!
    Goedkoper is niet altijd slechter! Sterker nog, soms beter!
    En de meeste consumenten zijn echt niet dom, en denken misschien wel meer na dan jij denkt ;)
    Het plastic van HPI kan en gaat ook kapot, lees maar eens de verschillende forums na. Dat is echt niet gemaakt van een totaal andere legering dan laten we zeggen Rovan.

Mee eens, maar de ene cloon is de andere niet.
    Ik heb een HPI Baja 5T, maar als ik nu een nieuwe HPI moest kopen, werd het zeker de Terminator van Rovan! M.a.w. ik vind Rovan simpelweg goed.
    Ook bij mijn Baja heb ik de nodige dingen veranderd, de Rovan is alleen wel de helft goedkoper! Wanneer je dan eens een draagarmpje kapot rijdt, mag het ook.
    Wanneer je op de HPI Baja niet de nodige hop-ups plaatst is deze ook redelijk snel kapot.

11. Caretaker

Caretaker

Lid geworden:
    15 mei 2005

Daar is LIDL een heel goed voorbeeld van. Al is het geen RC...

12. Oversized_RC

Oversized_RC

Lid geworden:
    22 feb 2010
    Precies, de kap van de 5T(die 220,- euro kost) is zo goed, dat hij na een flinke sprong waarbij hij op de achterkant landt, nogal in de kreukels ligt:). Zelfs de bead-locks zijn van extreem goede kwaliteit, 1x langs een stoeprandje waarna er vervolgens over een hobbeltje gereden wordt, en je kunt de zaak weer terugbuigen.
    Ik gebruik mijn 5T niet als de meeste rijders hier zullen doen. Sprongen heeft de mijne nog amper gemaakt, degene die hij gemaakt heeft waren misschien 30cm hoog.

13. Dr.Dre.

Dr.Dre.

Lid geworden:
    16 sep 2007

@ Nee maar je maakt daar wel een punt :thumbsup: , niemand komt of ( kwam ) daar in die winkels LIDL & AlDI maar het is er altijdt stervens druk en en die winkels schieten als paddestoelen uit de grond :yes: , laterssss Dr.Dre.;)

14. sandermt2

sandermt2 Guest

Ach ja, zoals ik al zei; sommige consumenten zijn alleen maar verblind door de prijs. ;) Ik heb wel degelijk ervaring met Rovan, en ook allerlei andere budgetmerken.
    Maar goed, ik denk zeg het eventjes, misschien durft er iemand wel verder na te denken. Ik win er alvast niets bij als jullie nu al dan niet een Hpi kopen, dus doe maar op zou ik zeggen. ;)

NB: De Lidl heeft dan wel oké producten, maar de meeste andere producten zijn minstens even goed. Zelfs beter. Dus die vergelijking gaat niet echt op.
    Daarnaast staat Lidl er niet bekend om om hygienisch om te springen met bepaalde producten. Ik verwijs daarbij graag naar de broodjes die ze verkopen. En ja, daar zijn officiële documenten, rapporten en artikels van. :)

15. Tiemen

Tiemen

Lid geworden:
    16 nov 2007
    Ik denk altijd goed na Sander! ;)

16. RonW

RonW

Lid geworden:
    27 apr 2007
    En ik ken Tiemen.
    Hij denkt echt altijd goed na!

17. manja

manja

Lid geworden:
    6 jan 2011
    hpi baja 5sc

Hoi beste mensen.

Dit is mijn eerste keer op dit forum.
    Ben vandaag pas lid geworden,maar heb gelijk een vraag.
    Heb de nieuwe baja 5sc besteld hoop hem deze maand in mijn bezit te hebben.
    Zijn alle onderdelen van deze hetzelfde als van de bestaande baja serie.
    En wat moet ik extra pakken als reserve onderdelen.

Laatst bewerkt: 6 jan 2011
  18. joester

joester

Lid geworden:
    12 mei 2007
    Ja alles past er eigenlijk wel op ja.
    En als er iets stukgaat zou ik gewoon upgraden naar een allu versie ofzo van dat onderdeel.

19. joester

joester

Lid geworden:
    12 mei 2007
    Zo ff een updatje.
    Ik heb de 5T kompleet ge-rebuilt alle lagers vervangen en onderhoud gepleegt + wat upgrades hier en daar.
    Dit filmpje was van zondag, de eerste keer weer rijden.
    Foto's van onder de kap en van de hopups komen nog.
    FKvIgaWYqU8[/media] - 5T shakedown

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  20. mikebike

mikebike

Lid geworden:
    31 okt 2007
    Ziet er uit,alsof het een Hpi is;)
    Ik heb pas een Rovan gezien,en zie geen verschil in het plastiek,en zou het aandurven er 1 te kopen,of een kennis aan te bevelen.
    Die uitlaat legt volgens mij erg veel gewicht achterin,hij is niet mooi controleerbaar,of zie ik dat verkeerd?
    Ga zo door!,en foto's zijn altijd smullen!

Deel Deze Pagina