Joesters rovan 5t.

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door joester, 22 nov 2009.

1. joostvhoek

joostvhoek

Lid geworden:
    14 jun 2008
    Ziet er goed uit, mooie kap!
    Misschien een domme vraag maar volgensmij zie ik 2 verschillende baja's, heb je er 2, of was je met iemand anders wezen rijden?

Joost

Laatst bewerkt: 15 mrt 2010
  2. Oversized_RC

Oversized_RC

Lid geworden:
    22 feb 2010
    Zozo, dat ziet er goed uit! Niet verwacht van een Rovan. Helaas heeft de HPI ook een kunstof spur gear(ze zijn wel zo vriendelijk geweest om er een extra bij te leveren)
    Complimenten voor de wheelies en de mooie foto's!

3. joester

joester

Lid geworden:
    12 mei 2007
    Die andere baja is ook rovan alleen is die van mn broer.
    Hij heeft een luxere versie met allu tunings delen voorgemonteerd.

@bart, tjah dit is al mn 3e tandwiel nou, en ik ben dr wel zat van.
    Dus ik ben nou aan het twijfelen tussen een hostile spur gear of een stalen setje.

4. NitroLars

NitroLars

Lid geworden:
    28 mrt 2009
    Mooie kap hoor, respect:p

5. skiwie 5t

skiwie 5t

Lid geworden:
    1 jan 2010
    Mooie foto's :worship:het is wel raar dat je zoveel tandwielen verslijt:confused:

6. kostenko

kostenko

Lid geworden:
    13 jun 2009
    Als het allemaal Rovan tandwielen zijn dan verbaasd het me niets.
    Al zijn die standaard hpi's ook niet zo sterk als de Hostile's.:p

7. skiwie 5t

skiwie 5t

Lid geworden:
    1 jan 2010
    Ik denk dat ik nog geluk heb ,ik heb al een goeie 15l gereden en het is nog mijn eerste tandwiel,ofwel is dat omdat mijn motor nog origineel is:D

8. jaltena

jaltena

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Na 6 tankjes is m'n plasic tandwiel nog prima in orde, maar inderdaad, vermogen is nog origineel.

9. Dieder

Dieder

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    ik heb ook al een hostile spurgear gestript, wel na ongeveer 20u ermee gereden te hebben, de stock spurgear heeft het zolang niet uitgehouden.
    ik rij wel met een 27,2cc esp motor met vrc uitlaat.
    hostile's zijn de beste

10. jaltena

jaltena

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Ik heb al een Turtle Racing Clutch system geinstalleerd, maar vond het wel leuk om de Spur Gear van plastic te laten. Gewoon om te zien hoe lang ie meegaat. Een stalen Spur Gear ligt al klaar voor als het mis gaat. Had wel gedacht dat ie na 1 uurtje compleet afgedraait zou zijn. Dat valt me dus nog 100% mee.

11. Dieder

Dieder

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    een stalen spurgear zou ik persoonlijk niet monteren, als er iets mis loopt dan heb je met een plastieken tandwiel nog een zwakkere plek die kapot gaat en weinig kost, een stalen tandwiel kost wel een stuk meer

12. jaltena

jaltena

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Dat is waar, het zwakste onderdeel zal kapot gaan in die keten. Maar als je meer vermogen heb is dat plastic tandwiel echt in één keer compleet kapot gedraait als ik de verschillende topics bekijk.
    Die spur-gear is dan na één keer goed gas geven compleet afgestript.

Maar de tijd zal het leren.
    Als ie er tegen die tijd op zit zullen we wel zien wat er dan weer stuk gaat.
    Ik denk het differentieel.

13. mikefireblade

mikefireblade

Lid geworden:
    27 apr 2009
    Ik dacht een tijdje geleden ook mijn HPI baja om te bouwen naar een 5T en kwam daar een mooi ombouwsetje van Rovan voor tegen.
    Vol goede moed aan het spuiten en bouwen geweest met dit als resultaat.
    Heb me daarna ingeschreven voor de HPI baja cup die verreden werd bij RACO2000 in Utrecht
    [URL="[/URL]
    Rond 5.06 zie je hoe het me is vergaan!!!!

Voor mij geen imitatierommel meer!!!! Ik heb er maar een halve manche mee kunnen rijden, daarna was de link van de voorbumper gebroken en de kap aan vlokken en dit allemaal zonder noemenswaardige crashes te hebben meegemaakt.

Ik hoop voor jullie dat het jullie beter afgaat, maar voor mij hoeft het niet meer.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. joester

joester

Lid geworden:
    12 mei 2007
    De eerste 2 waren rovan, deze laatste was een hpi die ik nog had van mn vorige 2 baja's

@mike
    Tjah het enige dat ik kan zeggen is dat het waarschijnlijk toch op geluk aan komt dan.
    T is altijd jammer dat het dan toch misgaat.

15. jaltena

jaltena

Lid geworden:
    20 feb 2009
    Die kap is inderdaad niks van over! Ik heb al heel wat koprollen gemaakt ook met andere auto's maar zo erg hebben m'n kappen er nog nooit uitgezien.

16. skiwie 5t

skiwie 5t

Lid geworden:
    1 jan 2010

Dat is echt wel pech hebben ,mijn kap van mijne 5T heeft ook wel scheuren maar dat is niets vergeleken met jouw kap:confused:

17. joester

joester

Lid geworden:
    12 mei 2007
  18. joester

joester

Lid geworden:
    12 mei 2007
    Zoo ongeveer precies een jaar na aankoop is het wel weer eens tijd voor en updatje.
    Ik heb de 5T redelijk veel gemodificeerd in deze periode en hij staat er nu erg netjes, stevig en stoer bij vind ik zelf.
    De auto bevalt me nog steeds erg goed en ik heb nog steeds geen schades gehad die niet het gevolg waren van een onredelijk hoge jump of andere grappige dingen die ik wel eens uithaal. :D
    De belangrijkste upgrades zijn tot nu hier en daar wat allu, een gigantische stalen bumper achterop, de woodster kap met de upgrade-rc bodywrap en het mooiste van allemaal: De OBR gepoorte 29cc 4 bouts zen met dom v2 combinatie. Ik heb hem zo nog niet kunnen testen omdat mijn rovan trekstartertje de gigantische compressie niet meer aankon. :D Maar met de TGN erop presteerde de OBR tijdens de eerste 2 tankjes al wel heel goed. Ohwja nog een minpuntje die ik tegengekomen ben. De standaard lagers zijn echt troep! die heb ik nu vervangen door een complete Fasteddy Pro series lager set en alles draait super soepel en strak nou. Dat is echt zoiets wat het investeren waard is. Zo nou hou ik me weer stil en check de picca's!
    De bodywrap is trouwens ontworpen voor een standaard 5T kap en paste dus daarom niet overal even mooi op de woodster, maar met een sprankeltje creativiteit en een mooi scherp stanley mesje ben ik nog een heel eind gekomen.
    En ja schoonmaken geloof ik niet zo in. :D De auto is "technisch schoon" dus alles wat schoon moet zijn zoals de lagers en al dat soort dingen zijn schoon. De rest niet. :p

19. ansmann-racing

ansmann-racing

Lid geworden:
    28 mrt 2010
  20. Ferrari F 2005

Ferrari F 2005

Lid geworden:
    24 apr 2004
    mooie wagen,

waar rij je in veendam?

Deel Deze Pagina