Jive 120HV v.s HK-4525-520

Ik heb gehoord van een webshop dat er veel problemen waren met de heli jive en dat hij daarom een tijd niet te krijgen is of was weten jullie daar wat van?

Doel je dan op de bailout functie Bert?
van de week hadden we het er in het veld al over, welke regelaar. ik vind de keuze nog steeds moeilijk.
heb op mijn andere heli's ook kontronik zitten en die bevallen gewoon top. plug and play is the way I like. Maar als ik idd een HV setup zou willen zal ik voor yge met bec moeten.

ik ben blij dat ik nog ff na kan denken. Ben erg benieuwd naar jou ervaringen met je setup op je TDR Marcel.

Rick

Ik heb gehoord van een webshop dat er veel problemen waren met de heli jive en dat hij daarom een tijd niet te krijgen is of was weten jullie daar wat van?

Er waren in het begin problemen met de HeliJive in combinatie met de Vbar. Na updates bij zowel de HeliJive en Vbar werkt het bij mijn weten nu goed.

Maar ik ook gelezen dat dan mode 8 gebruikt moet worden en dat de garantie of een bepaalde vorm van, dan vervalt...? raar verhaal maar heb het ook maar gelezen..

Edit; Voor zover ik het lees is de mode 8 voor de vbar alleen toegestaan te gebruiken ism de pyro motor...

News

Laatst bewerkt:

Dat klopt, er zijn wat problemen geweest met de Heli-Jive v9, Kontronik heeft dan ook een update gemaakt naar v11.
LINK

Gr.

Doel je dan op de bailout functie Bert?
van de week hadden we het er in het veld al over, welke regelaar. ik vind de keuze nog steeds moeilijk.
heb op mijn andere heli's ook kontronik zitten en die bevallen gewoon top. plug and play is the way I like. Maar als ik idd een HV setup zou willen zal ik voor yge met bec moeten.

Rick

Hoi Rick,
Ja ik bedoel de bailout functionaliteit van de Helijive (HJ). met de HJ hoef je hv servo's niet uit te sluiten hoor, je gebruikt dan gewoon ook een externe BEC bij de HJ. Bij de YGE120HV hebben Willow en ik nog steeds de issue dat de reactie op bailout soms 2 seconden is in samenwerking met de Vbar en dat is gewoon te lang. Ik denk dat het bij Kontronik beter voor elkaar is. En in het begin waren er idd problemen met de HJ en Vbar governor, maar die zijn inmiddels opgelost met het uitbrengen van een firmware update, zoals al gezegd.

Laatst bewerkt:
Thanks, ik ga me nog goed inlezen.
Ik heb net wel voor BJ en mezelf een 4525-520 besteld. Dat is de motor waar ik wel zeker van ben;)
vind alleen die HJ120 HV wel erg duur tov YGE

Is wel duur maar bedenk het volgende:
-Als je geen HV gebruikt dan spaar je bijna 100euro uit omdat je de interne BEC kunt gebruiken.
-Hoger belastbaar dan de YGE120HV
-Geen ge-experimenteer met timing en pwm nodig
-Werkende bailout
-Compacter dan de YGE

eigenlijk is de enige tegen de prijs uiteindelijk. Prijsverschil tussen de powerjive en helijive is bij een bekende engelse shop 6 euro.
het zal wel eindigen met de expensive but easy way. ik ben niet de aangewezen persoon die alles uit moet gaan pluizen. ik wil vooral vliegen.
Ik ben overtuigd. Nu nog de keuze tussen de PJ of HJ

thanks guys.

eigenlijk is de enige tegen de prijs uiteindelijk. Prijsverschil tussen de powerjive en helijive is bij een bekende engelse shop 6 euro.
het zal wel eindigen met de expensive but easy way. ik ben niet de aangewezen persoon die alles uit moet gaan pluizen. ik wil vooral vliegen.
Ik ben overtuigd. Nu nog de keuze tussen de PJ of HJ

thanks guys.

voor die 6 euro.... neem dan de HJive. Zelfde functies als de PJive, alleen dan heb je gelijk de optie voor Vbar governor.;) dat is echt het enige verschil tussen de 2. de optie voor Vbar. Enige wat verder uitmaakt is dat je voor de Hjive de progDISC nodig hebt, en de Pjive kan je met zowel Disc als Cards extra programmeren.(kontronik nastellen=niet nodig overigens.

voor die 6 euro.... neem dan de HJive. Zelfde functies als de PJive, alleen dan heb je gelijk de optie voor Vbar governor.;) dat is echt het enige verschil tussen de 2. de optie voor Vbar. Enige wat verder uitmaakt is dat je voor de Hjive de progDISC nodig hebt, en de Pjive kan je met zowel Disc als Cards extra programmeren.(kontronik nastellen=niet nodig overigens.

Dat is volgens mij niet helemaal waar... Mode 11 is er zoiezo niet bij in de HJIVE

http://www.kontronikusa.com/images/Differences%20between%20POWERJIVE%20and%20HELI%20JIVE.pdf

Absolutely right Bert en qua prijs...
390 euro voor een 120HV YGE met WR superbec of de 120HV heli jive voor 470 euro...voor dat geld kun je ook voor de 160HV gaan,dan ben je hetzelfde kwijt.

ps.komende week ga ik de vbar governer instellen op de motor...intern word hij niet warmer dan een graad of 70 toen Anko hem gister even geprobeerd had...

Kijk ipv de WR superbec ook eens naar de Gryphon Hyper becs. Erg goed!

Mag ik vragen waar jullie de 4525-520 en de Jive zo goedkoop hebben kunnen krijgen? Ik ben van plan een Goblin 700 te kopen en wil graag deze Scorpion hebben. En is het de Limited Edition van Scorpion of de Ultimate die jullie hebben?

Alvast bedankt,

Gr. Maurice

Laatst bewerkt:
de 4525-520 limited Edition is trouwens uitverkocht maar er is een nieuwe Ultimate versie uit en die wil ik graag hebben!

Back