Ik ben aan het overwegen om een andere vlieg zender aan te schaffen.
Ik vlieg al weer een tijdje met de Futaba T8FG Super waar ik tot op de dag van vandaag veel plezier aan (heb) beleef(d).
Heerlijke 14 kanaals zender met een overzichtelijk menu.
Maar toch wil ik een keer wat anders, en mijn aandacht is momenteel gericht op de Futaba T14SG.
Het menu is voor een groot deel gelijk aan de 8fg dus dat voelt lekker vertrouwd, verder is de T14SG wat groter dan de 8fg wat voor mij wel een uitkomst is aangezien mijn handen vrij groot zijn.
Maar de voornaamste reden dat ik de overstap wil maken is toch wel de ingebouwde telemetrie functie.
Momenteel werk ik nog met de zogeheten "lipo safers" welke je aan de balance plug van je lipo hangt.
Hier stel je een minimale Voltage per cell in en zodra één cell deze ondergrens bereikt onder belasting gaat het alarm af.
Vrij eenvoudig en effectief, maar niet erg ideaal.
Het lijkt me een verademing om de spanning van je rx en je flightpack op je tx te kunnen aflezen, ook de rpm en temp sensor zijn niet meer weg te denken in het verhaal.
Verder had ik begrepen dat de modellen die in de t8fg staan zo via de SD-card naar de T14SG getransporteerd kunnen worden, bespaard me een hoop meer werk