jeroen1987's heli beslommeringen

Mikado heeft dit systeem niet. Compass is daarmee begonnen en SAB is er ook vanaf gestapt. Je moet inderdaad keiharde demping hebben en regelmatig de linkjes vervangen.

Ik zoek vandaag nog voor een alternatief anders ben ik ff grounded
Het is inderdaad een bekend probleem wat ook op helifreak besproken wordt.
Jammer...!
Dan maar opzoek naar een beter alternatief

http://www.helifreak.com/showthread.php?t=673036

Laatst bewerkt:
Denk dat het problem op te lossen is door van een van beide links, daar waar hij met kogellagers aan de blad-arm vast zit, een van beide kogellagers te verwijderen en het overgebleven kogellager d.m.v. afstandsbusjes in het midden te plaatsen (als dat mogelijk is).
Dan kan die ene arm heel licht meegeven als de dempers bewegen, want dat is wat het probleem veroorzaakt.
De andere arm drijft dan in zijn eentje de swash rond, maar dat mag volgens mij geen probleem geven
Het is al aangegeven door verschillende vliegers, min of meer vanaf dat DFC op de markt kwam, dat dit probleem zich mogelijk voor zou kunnen gaan doen.
Blijkbaar hadden ze gelijk.

Ik kan M3 draadeindjes zoeken van gehard staal en die gebruiken maar daar los je het probleem niet mee op. Beste is gewoon een swash driver en normale links van swash naar blade grip.

Met gehard staal zul je denk ik zelfs het problem alleen maar mee vergroten.

Inderdaad, gewone links en een swashdriver.

Om eerlijk te zijn, ik zie ook geen enkel mechanisch of vliegtechnisch voordeel in het DFC system, uitsluitend het "andere uiterlijk" (de kortere as en het "cleane" uiterlijk van het geheel).

persoonlijk ook niet echt dfc fan, maar idd het ziet er clean uit.. de meeste hardcore 3d jongens moeten er ook niet veel van weten..

op mijn 700 rex staat dfc maar ik had dat eigenlijk liever niet gehad.

Vermoedelijk heeft het ook met je vliegstijl te maken, ik kan me voorstellen dat er veel meer belasting op komt wanneer je snelle tick-tocks doet, dan wanneer je er rustig mee rond vliegt..
Maar daar zou het juist niet vanaf mogen hangen, dfc is immers voor de 3D vlieger ontworpen...

Zijn er niet gewoon stuggere rubbers voor de kop te krijgen waardoor die speling er zo veel mogelijk uit is?

Had begrepen dat de DFC dempers al eigenlijk gewoon massieve bussen uit Teflon of een andere harde kunststof waren?

Gewoon een Compas Tracx kopje er op....LOOK'S good en geen probleem er mee,
of anders een RJX kopje

Bijlagen

• IMG_0691.JPG
    IMG_0691.JPG
    70,3 KB · Weergaven: 116
  • IMG_0692.JPG
    IMG_0692.JPG
    72,1 KB · Weergaven: 112
  • IMG_0693.JPG
    IMG_0693.JPG
    68 KB · Weergaven: 120
  • IMG_0694.JPG
    IMG_0694.JPG
    74,1 KB · Weergaven: 121
Hier een RJX kopje,goedkoop en zeker heel goed vliegbaar (staat nu op me 600ESP)

Bijlagen

• IMG_0695.JPG
    IMG_0695.JPG
    79,4 KB · Weergaven: 127
  • IMG_0696.JPG
    IMG_0696.JPG
    101,9 KB · Weergaven: 117
Hoe dan ook.. t vertrouwen is er een beetje uit.
Ik ga voor de KDE versie. Dan is in ieder geval de 700 ff grounded.

AT700-SXTS4.jpg

Is het mogelijk om de "vaste" dfc link te demonteren, en dan op de plek van het boutje gewoon een "linkage bal" te plaatsen?

Hoe dan ook.. t vertrouwen is er een beetje uit.
Ik ga voor de KDE versie. Dan is in ieder geval de 700 ff grounded.

AT700-SXTS4.jpg

Zoals op deze foto te zien is, word hier ook gewoon gebruik gemaakt van de orginele Align blade grips.
Dan zou de rotorhead ook gewoon Align kunnen zijn toch?
Mischien hoef je dan alleen de blade grip arms te vervangen voor KDE en dan ben je er al[emoji108] [emoji6]

Oké daar had ik nog niet bij stil gestaan..
Ga je rechtstreeks bij KDE direct bestellen? Als dat zo is, laat maar even weten.. kunnen we de transport kosten delen[emoji57]

Das juist het nadeel.. moet van de states komen en die vermelden de waarde op t pakket en daar krijg je hier bij de douane nog ns invoer en btw overheen..

Ik durf niks te zeggen over de hevels aan de bladegrips, maar ik vermoed zo dat die wel te modificeren zijn.
Die swashdrivers, tsja, boortje, tapje, en ze zitten....

Lekker een beetje knutselen, vind ik eigenlijk nog de leukste uitdaging....

Dit is juist een onderdeel aan de heli waar ik het liefst niet aan 'knutsel'. Bij mij is dit een hoogbelast onderdeel.

Dan ga ik liever voor de keuze om een sterker M3 draadeind.

Dit is juist een onderdeel aan de heli waar ik het liefst niet aan 'knutsel'. Bij mij is dit een hoogbelast onderdeel.

Dan ga ik liever voor de keuze om een sterker M3 draadeind.

gewoon een vraag voor mezelf hoor, als ik het goed begrijp vlieg je jou helikopters vol 3d? allee wat ik gewoon wil weten is hoe reëel de kans bij mij is dat die links gaan breken.. ben nu ook wel wat ongerust geworden omdat ik op men 700 rex dus ook met dat dfc hoofd zit.. maar die vliegt sport/acro omdat ik het 3d niet kan. ( schaam mij daar ook niet over om dat gewoon te zeggen, wat is dat is hé )

maar vraag me gewoon af hoe hoog mijn risico is op afbreken van de stangen, is nu niet direct de goedkoopste heli om een crash mee te hebben en al zeker niet in mijn geval met een speed fusulage er rond van 200+ euro..

Back