Heel herkenbaar... mijn eerste kit was een Kleine Uhu, maar onder die naam heeft Graupner in de loop der jaren een heleboel zeer verschillende modellen uitgebracht. Die zou ik trouwens niet zo gauw opnieuw bouwen, net als de Amigo (ja versie 1, ik denk plm. 1960) of de Hegi Bergfalke (gebouwd maar nooit gevlogen, toen was de hobby op een laag pitje en verkocht ik de afgebouwde Bergfalke).
Mijn eerste echt goede A1 zwever heette Pjerri, van een of andere Scandinavische firma, die vloog heel goed en was niet kapot te krijgen - maar ja, ook die zou ik nu niet meer gaan bouwen.
Ergens in de jaren 70 heb ik even opnieuw aan modelvliegen geroken en bouwde toen een Robbe Nova (met ribbenvleugel), nadat ik ook een Geier overwogen had. Die Nova vloog aardig, vandaar dat ik een aantal jaren geleden een Nova (met schuimvleugel) van iemand heb overgenomen. Later daar nog ailerons op gemaakt, maar dit model voldeed me niet meer zo.
Wel heb ik van tekening een Geier gebouwd, met een zelf ontworpen rompje met BL motor voorin, en daarmee een aantal jaren heel veel plezier gehad, prima gooi&smijt vliegtuig. Uiteindelijk werd hij gammel en heb ik 'm verkocht aan iemand die wél zin had om hem weer op te lappen. De tekening koester ik, het zou zomaar kunnen dat ik die ooit nog eens bouw...