Jamara Air Race Truck & wielen ?

Hoi allemaal,

ook ik ben onlangs begonnen met het bouwen van een Jamara Air Race Truck.

Zie hier de vordering.

Nu ben ik aan het stadium waar ik de voorste wielen moet gaan monteren aan de servo.

Wat me echter niet duidelijk is uit de handleiding noch de filmpjes op Internet, is of de voorste wielen ook daadwerkelijk moeten draaien/rijden (zoals de achterste wielen) ?

Ik heb een mail naar Jamara (info@jamara.de) gestuurd, maar daar reageert niemand. :-(

Als ik de foto's van de handleiding (die trouwens eigenlijk niet 100% klaar is naar mijn inziens) bekijk, dan veronderstel ik dat de voorste wielen NIET moeten draaien ! Maar als iemand dat met zekerheid zou weten, dan hoor ik het graag !

Groetjes,

Davy

Hoi allemaal,

na lang wachten heb ik een antwoord gekregen van hen. Maar het enige wat ze me zenden is .... de PDF van de handleiding.

Na een replytje toch terug een antwoord waarin ze me zeggen "is er geen lijm tussen x en x gelopen ?" terwijl ik toch duidelijk vroeg "HOE moet het" ...

Hoe dan ook, uit hun vraagstelling kon ik verder wel iets "bedenken" en ik heb het dus nu toch in orde gekregen. Of dit geheel het lang gaat uithouden, da's een andere vraag !!

Truck32.jpg

Je ziet de vorderingen hier ! Door vele andere bouwprojecten jammer genoeg geen tijd meer gehad om verder te bouwen...

Ik heb de gaatjes in de roerhoorntjes waarschijnlijk wat te groot uitgeboord waardoor de wielen nu "zwabberen". Ook de servo staat een beetje "onder druk". Hiervoor zal ik nog een oplossing moeten zoeken. Ze zouden in de handleiding je dus beter pas deze servo laten inlijmen als je de wielen gaat vastmaken, maar ja...

Groetjes,

Davy

Ik kan inderdaad be-amen dat de bouwbeschrijving niet echt de beste is.
Ik vind de roer uitslag ook zeer apart nl.: Ruderausschläge ??? ;)
Hellaas kan ik de 13de December er niet bij zijn :sad: ik had wel eens samen met je willen RACEN :p

Hey Eric,

de handleiding is op vele gebieden zelfs nog niet af...

Ben je blij dat je de Racer hebt ? Je mag mij wel bedanken want ik heb voor alle informatie naar het vrouwtje toe gezorgd... Was een leuke verrassing bij je verjaardag zeker ??? :-)

Jammer, héél jammer dat je er de 13de niet bij kan zijn...

Het ontbreekt me op het moment even aan goesting en tijd om hem af te werken...

Komt wel in orde...

Groetjes,

Davy

Ja, ik ben er blij mee , Ze heeeft me heel het verhaal verteld ,jij de link, rose besetld, bij thijs geleverd en die heeft het dan weer bij Lin de ouders gebracht.

Hij is bijna klaar (motor en regelaar is besteld (hongkong)) nog een avondtje werk

Laatst bewerkt:
race truck

wat ik raar vind is waar zit die stabiliteit van de race truck,moet zeggen hij is zeer stabiel tijdens het vliegen
en inderdaad het bouwplan dat er bij is of niet,dat stelde niet veel voor

Hallo Airrace truck bouwers

Wij hebben met 3 man zo'n Jamara Truck gebouwd en zijn nu bezig het ding te testen...
Volgens ons klopt er geen R#@t.. van de beschrijving betr het zwaartepunt????

Wie kan ons vertellen waar dat zwaartepunt moet liggen???
In ieder geval hebbe we wel genoeg power.

Nu dus alleen nog stabiliteit??????? Als je het ding bouwd met het zwaartepunt volgens de beschrijving, wil i alleen maar omhoog, en ben je dus constant met down aan het sturen...

gr, Tigercat

air race truck

ik vlieg met het aangegeven zwaartepunt en inderdaad hij vliegt erg op zijn gat
heb de hoek van stabilo al vermindert en dat is iets beter

Gister heb ik er ook de eerste keer mee gevlogen (buiten)
met 2 cellen kwam hij niet los , met een 2024/1600kv motortje
met 3 cellen gaat het wel.
Het zwaarte punt heb ik verder naar voor gelegd na de eerst vlucht de accu licht nu ongeveer bij de vooras ipv bij het opgegeven zwaartepunt.
file.php
file.php

mda sal http://www.lvmodelafdeling.be/phpbb3/index.htm

Laatst bewerkt:
Hallo Truck bouwers...,

Ook wij hebben nu de accu verplaatst naar de (denk ik) bedoelde plaats voor het accu pakket.
wij vliegen met 2S cellen dus 7,4 V en 1500 tot 3000 kv motoren
vliegklaargewicht ca 215 gr ( inclusief voor-en achterlichten)
en dit heeft genoeg power....
Nu maar kijken of dit zw punt wijziging verbeteringen opleverd....

Gr, Tigercat

Hoi allemaal,

ik heb het toestel (vooral vanwege tijdsproblemen) nog steeds niet ingevlogen.

Als ik de tijd heb deze week, dan probeer ik er een ontvanger op te krijgen.

Gewicht is op dit moment (zonder ontvanger en zonder batterij) 143 gram. Om eerlijk te zijn, heb ik nog steeds niet gekeken/gevonden wat het aangeraden gewicht is. Normaal ben ik van plan om hem met 2S te gaan vliegen, maar de motor en regelaar kunnen ook 3S aan, dus dat is daarna een optie.

Ik veronderstel dat het "hangen" van de Truck vrij normaal is ? Ik heb in het verleden al heel wat "dingen" gebouwd die niet gemaakt zijn om te vliegen en die allemaal wel een beetje die neiging hebben. Dat is inherent aan zulke vliegende "dingen"... :-)

Maar als ik het begrijp is het dus beter om het zwaartepunt IETS meer naar achter te leggen ? Dus meer gewicht in de neus ?

Groetjes,

Davy

Hoi allemaal,

vorig weekend was het zover. Het invliegen zou plaatsvinden.

Na een tijdje rondracen over de grond, lukte het me niet om op te stijgen. Daarom even de hoogte wat bijgesteld en opnieuw proberen, zonder resultaat. Maar, dit was met maar 2 cellen.

Toen geprobeerd met de 3 cellen en toen ging het wel. Maar, het eerste opstijgen was gewoon "hoveren" ... Was schrikken. Op één of andere manier zonder brokken mooi op de wielen kunnen neerzetten.

Toen effe gaan regelen aan de servo en opnieuw proberen. En toen ging het. Alhoewel, het toestel blijft echt met de neus omhoog gaan en zelfs vol down krijgt hem niet naar onder. Ook heb ik het gevoel dat mijn motor niet sterk genoeg is.

Als ik deze week nog tijd heb, ga ik proberen de motor een beetje meer naar onder te zetten met dezelfde instelling van het hoogteroer nu ! Afwachten dus !

Back