Is deze setup goed voor mijn Trex700N converted naar electro?

Enige tips of deze setup goed zal werken?

Daar dit mijn eerste 700 heli is.

Ik heb mijn setup klaar, alles is besteld en onderweg, wat denk je ervan?

ESC HobbyWING Platinum PRO 120A HV 5-12S + program card
BEC RCE-B6X Regulator
Gy611 + S9251
3x Hitec HS625MG 6.8kg 0.15sec
Scorpion HK4025-630KV
2x 4000mah 20c (10S eventueel :-) )
690mm Spinblades assymetrisch
Zou dit goed zijn voor sport vlucht en schaal?

alvast bedankt voor de info

gr
Kevin
 
Laatst bewerkt:
Normaal gesproken bereken je uit het gewenste aantal cellen, de overbrenging en de gewenste headspeed de kV. Maar aangezien jij het allemaal al hebt aangeschaft moet het even andersom. Daarom de vraag:

-Wat is de overbrengingsverhouding van de motor naar hoofdtandwiel?

Grt, Marco.

Enige tips of deze setup goed zal werken?

Daar dit mijn eerste 700 heli is.

Ik heb mijn setup klaar, alles is besteld en onderweg, wat denk je ervan?

ESC HobbyWING Platinum PRO 120A HV 5-12S + program card
BEC RCE-B6X Regulator
Gy611 + S9251
3x Hitec HS625MG 6.8kg 0.15sec
Scorpion HK4025-630KV
2x 4000mah 20c (8S eventueel :-) )
690mm Spinblades assymetrisch
Zou dit goed zijn voor sport vlucht en schaal?

alvast bedankt voor de info

gr
Kevin
 
Ik dacht de originel overbrenging te behouden.

Ik heb wel van de mensen van Spinblades een 6mm 8T tandwiel aangeboden gekregen om de head spead te verlagen. en ook toepasselijker voor het schaalvliegen zeiden ze.

Dan de tandwielen zouden op de maingear 114T zijn en de autorotation 104T als ik het niet verkeerd voor heb.

Dank u voor de hulp
 
Laatst bewerkt:
Paar dingen die me "vreemd" overkomen.

Meeste 700size helis vliegen op 12S, en 10S 4000mah zal een behoorlijk korte vliegtijd hebben verwacht ik. Normaal is 12S 5000mah
De scorpion 4025 wordt meestal toegepast op 550/600size helis en 630kV lijkt me aan de hoge kant.

Maar goed, voor schaal/sport zal het misschien voldoen.
 
De persoon waar ik de motor van gekocht heb gebruikte hem op een raptor 90 geconverteerd naar electro.

Is de setup buiten het motor gedeelte ok om stabiel te vliegen?

gr
Kevin
 
Volgens mij is originele Trex700 overbrengverhouding zo rond de 8.2
Dus 10S x 3.7V x 630kV / 8.2 = 2800rpm beetje ernstig veel.
 
Enig advies hier rond? Dus deze berekening geeft niets te maken met de headspeed maar puur de toeren van de motor dus. Die 8T pinion geeft niks aan?

Andere motor kopen dus???


gr
Kevin
 
hoofdtandwiel is 114T en pinion is dacht ik 14T, dit geeft 114/14=8.2 dit is de overbrengverhouding van motor naar hoofdas.

1 lipo cell is nominaal 3,7V dus 10S is 37V

620kV motor betekent 620 toeren per Volt

dus 620kV x 37V is 22940 toeren van de motor bij volgas

dit motortoerental gedeeld door de overbrengverhouding geeft 22940/8.2=2800rpm

Wanneer je de 8T gebruikt kom je op 1640rpm, weer te laag. En grote kans dat je tandwielen gaat strippen.

Ik zou eerst eens goed bekijken met hoeveel toeren je wil gaan vliegen en wat je onder sportvliegen verstaat.
20C pakketten op 10S zijn ook al aan de krappe kant.
 
En daarbij 6.8KG cyclic servos ..... op een 700. Ik weet dat je wil sportvliegen maar ik vind dat wel heel erg aan de krappe kant.
 
Hallo DaMiGe,



Het is inderdaad aan de krappe kant maar zijn gebruikt geweest op een raptor .90 ook en dat bleek goed mee te vallen.

Maar heb nog deze besteld om daarna te plaatsen, maar die zullen er pas zijn binnen 1 maand

BMS-820DMG+HS High Performance Digital Servo (Metal Gear) 9.2kg / .09sec / 45g


Gr
Kevin
 
Als ik het goed begrijp trekt mijn setup op niet veel dus heren.

Welke budgetair vriendelijke aanpassing is hier toepasselijk?

Heb een 700M motor van align eventueel die ik kan kopen van iemand.

Dat zou eventueel het motor probleem oplossen denk ik.

gr
Kevin
 
Een standaard 700 motor is 450kv voor de f3c versie en een 520kv voor een FBL versie.
Daar zit dan een pinion van 12tands bij met een 115tands maingear..

Voor jouw motor en verhouding kan je zowieso al niet de standaard motor mount gebruiken want deze is standaard fixed.. je zult naar een KDE universal motormount toe moeten.

Je headspeed zal ergens rond de 1900rpm liggen met een standaard setup
 
Dank je voor de info hier omtrent.

Ik zal alles nog eens moeten opnieuw bekijken denk ik.

Ondanks alles, is er een mogelijkheid dat ik het ding aan het vliegen krijg voor 8tjes te vliegen met de eerste setup met 12S 4000mah de 630kv motor de 8t pinion en de originele overbrenging?

of niet?

gr
Kevin
 
Punt is, dat de bladen zelf een bepaalt maximaal toerental hebben.
Ga je daarboven, wordt de kans groter dat het geheel in stukken naar beneden komt

Daarvoor waarschuwt men hier.. Niet perse dat de motor etc niet goed is, maar puur dat je even moet kijken welk toerental je gaat vliegen om hier je accu en/of tandwielen op aan te gaan passen

Doel is de motor tegen de 90% a 100% voluit te laten lopen (anders wordt de regelaar of de motor heet)
Dus met jouw nieuwe gegevens is de berekening zoals iemand hiervoor al heeft uitgeschreven redelijk makkelijk

Als de spinblades zijn gemaakt op 1600 toeren, kan het goed zijn dat ze er ook niet teveel boven mogen hebben. Ze produceren meer lift als een symmetrisch blad, dus in theorie zit er logica in dat ze met minder toeren de heli van de plek krijgen...
Maar zoals een voorganger al zei, dan moet je op je accu gaan letten...

Leuk, die keuzes.... :mrgreen:
 
Een scorpion 4025 op een 700=Problemen.... Gaat niet werken. wat de vliegstijl ook is. tevens kan een 6mm 8tands pinion niet eens.... het gat zou groter zijn dan het vlees van de tanden! denk eerder dat dat een verleng pinion is...
 
Je hebt gelijk, ik heb intussen de setup aangepast naar een BL700M motor.

Wat de acht tand betreft die is wel goed past mooi in de tanden maar heb me een 12t gekocht vandaag, ze mo ongeveer op een headspead van 1600 brengen

Enkel de batterijen nog, die zullen eerst 2x4000mah 6s 20c worden.

de 5000mah zijn nog onderweg.

Ik denk dat alles dan wel netjes op zijn poten zal komen.

Of zijn er nog opmerking, de servo's van 6,8kg zullen op een later tijdstip nog wel ds610's worden.


dank u voor de uitleg en de hulp, heb weer wat bijgeleerd.

Ps: ivm de setup, ik had me laten zeggen dat het wel zou werken.

thx


Een scorpion 4025 op een 700=Problemen.... Gaat niet werken. wat de vliegstijl ook is. tevens kan een 6mm 8tands pinion niet eens.... het gat zou groter zijn dan het vlees van de tanden! denk eerder dat dat een verleng pinion is...
 
Back
Top