IonX2 flybarless + Video

• Topicstarter Topicstarter Jurrien Saelens
  • Startdatum Startdatum
Helaas wel... dure grap en heb nu toch maar een leesbrilletje erbij.
Ze hebben mij wel gematst bij Mikado, maar toch blijft 100 euro een hoop geld.
Ik kreeg zojuist een 2e V-bar binnen dus kan ik weer verder :)

Software 4.00 gaat 22 euro kosten en is rond 10 April verkrijgbaar ;)

(Aldus Ingeborg Lasser van Mikado)

Inderdaad wel lullig dat de stekker omgedraaid meteen schade tot gevolg heeft, heb je een foto van de aansluiting en de stekker Rene?

€22,00 voor de update, maar wat kost de huidige versie en wat gaat de 4.0 kosten?

Gr,

Mario

Let ook op dat die sensor stekker er niet uitvalt, die gaat er namelijk vrij losjes in en uit, althans bij mij. Best op één of andere manier vastplakken.

In de laatste versie die ik heb staan de Rigid presets er ook bij. Daar ga ik eens mee vliegen dit weekend.

Inderdaad wel lullig dat de stekker omgedraaid meteen schade tot gevolg heeft, heb je een foto van de aansluiting en de stekker Rene?

€22,00 voor de update, maar wat kost de huidige versie en wat gaat de 4.0 kosten?

Gr,

Mario

Ik heb de laatste versie voor 379 op de mat gekregen vandaag.
Daar krijg je kant en klare software bij voor verschillende modellen waaronder Henseleit en de gehele Logo serie. De hardware blijft hetzelfde dus verwacht ik geen schokkend prijsverschil.

Ik heb de laatste versie voor 379 op de mat gekregen vandaag.
Daar krijg je kant en klare software bij voor verschillende modellen waaronder Henseleit en de gehele Logo serie. De hardware blijft hetzelfde dus verwacht ik geen schokkend prijsverschil.

Waar heb je hem besteld voor 380? Webwinkel waar ik hem wilde bestellen voor 360 is uitverkocht.

Hier een video met VStabi V4 gevlogen. Het stopt na 4min door een camera probleem. Straks nog een volledig filmpje.

Laatst bewerkt door een moderator:
En dan nog een ander filmpje met de Ion en Vstabi V4, deze keer wel volledig.

Ongeveer 3200 mAh verbruikt tijdens deze vlucht.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi strak en smooth gevlogen (we hadden niet anders verwacht)

Maar ik ben benieuwd wat nu jouw mening is over de de Flybarless oplossing?
Als je punten mocht geven van 0-100.
Hoeveel punten zou je nu geven voor
- Paddles
- AC3-X
- V-stabi
- Andere flybarless?

Even nog wat.
Je vliegt fantastisch, veel beter dan ik, laten we dat voorop zetten. :worship:
Maaarrrrr......

Gezien 3DM2009 mis ik wel wat: Agressiviteit !!!
Alles is mooi, gecontroleerd en smooth, inclusief reversals.
Maar zelfs jouw piroflip bounce (2:23) ziet er lief uit.
Ook dat figuur dat je recht omhoog gaat en snel schijn naar achteren (meer een stijgerend paard) (2:38 )
Dit hoort er agressief uit te zien, maar dat doet het niet.

Ik denk als je wat agressieve puntjes in je freestyle er bij zet dat je hoger scoort op 3DM.
Niet de hele tijd (want het is niet jouw stijl) maar een paar knallende figuren er bij.
Wat harde blade-farts dus.

Dezelfde opmerking gaf ik ook aan Michiel.
Dus ik heb commentaar op iedereen die beter vliegt dan ikzelf :rolleyes:.....
Goed bedoeld dus.

Even Off topic
Jurrian of iemand.
Wat kan de oorzaak zijn van het op en neer gaande beweging bij een harde voorwaardse vlucht?
Beetje hetzelfde idee wanneer je met een te laag toerental hooverd.

Maar ik ben benieuwd wat nu jouw mening is over de de Flybarless oplossing?
Als je punten mocht geven van 0-100.
Hoeveel punten zou je nu geven voor
- Paddles
- AC3-X
- V-stabi
- Andere flybarless?

als ik daar nog iets aan toe mag voegen :
- wat merkt een relatieve beginner zoals ik van V-stabi ?
- heeft zo iemand voordeel bij v-stabi, met andere woorden, is het de moeite waard van de extra kosten ?

Bas

Ik heb de filmpjes net thuis bekeken en mijn mond valt weer open van verbazing .... hoe krijg je het voor elkaar ...... fantastisch !
Vooral die "reuze tic-tocs" (of hoe heten die) zijn erg mooi om te zien, dat de heli zo'n eind verticaal aflegd lijkt tegen alle natuurwetten in te gaan.
Wederom mijn complimenten en ja dat beheerste daar houd ik wel van , maar ja ik weet niet wat de jury wilt zien ?

Bas

Wel als ik de sim 100 geef dan zou ik:

VStabi V4 85 geven
en Paddles 80
andere systemen die ik getest heb iets minder dan 80 gemiddeld.

Daarbij denk ik dat flybarless systemen nog groeimarge hebben terwijl er aan paddles niet zo veel meer kan verbeterd worden.

@Walter: als ik dit jaar weer top 3 vlieg zoals vorig jaar bij 3D Masters ben ik dik tevreden hoor! Het probleem vorig jaar zat em in de verplichte figuren, ik heb daar één figuur compleet verkeerd gedaan :confused: Ook mijn flight to music moet dit jaar beter, alle hulp daarbij is zeer welkom!

@Pardoez en in het algemeen: Niet elke heli is geschikt voor een flybarless ombouw. Voor de kop kan je kant en klare oplossingen vinden maar de Trexen bijvoorbeeld werken met een push pull systeem met vrij grote multiplicatie. Daardoor is de cyclic aansturing vrij onnauwkeurig. Het beste voorbeeld is de rigid speciaal voor flybarless ontworpen. Daar kan je de cyclic ring op 75 zetten. Bij mijn Ion kom ik aardig in de buurt met 70 maar de trexen halen met moeite 60.
Heb je dat probleem met AC-3X of VStabi?

Nee, ik had het probleem bij mijn Trex600ESP met padles.
Gisteren nog met Mario gevlogen met aardig wat wind,
en toen was alles zowel met de ESP als de Flybarless helemaal goed.
Dus denk dat het gewoon windvlagen geweest zijn.

PS mijn Flybarless Trex-600 vliegt goed,
zo zegt ook Mario die hem gisteren heeft zien vliegen.
Ik heb dan ook wel een directe swash aansturing gemaakt.
zie foto's:

Trex600 Flybarless_1.jpg

Trex600 Flybarless_2.jpg

Trex600 Flybarless_3.jpg

Trex600 Flybarless_4.jpg

Trex600 Flybarless_5.jpg

Laatst bewerkt:
Back