Inventarisatie: Wie heeft er een cropduster of Air Tanker?

Het zal voor enkelen geen verrassing zijn, ik heb iets met sproeivliegtuigen. En ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben. Ik speel met het idee om volgend jaar een Cropduster en Air Tanker meeting te organiseren, dus allemaal sproeivliegtuigen en blusvliegtuigen.
Dus vandaar de vraag, wie heeft wat, en lijkt het leuk om er een hoop bij elkaar te zien?

Het zal voor enkelen geen verrassing zijn, ik heb iets met sproeivliegtuigen. En ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben. Ik speel met het idee om volgend jaar een Cropduster en Air Tanker meeting te organiseren, dus allemaal sproeivliegtuigen en blusvliegtuigen.
Dus vandaar de vraag, wie heeft wat, en lijkt het leuk om er een hoop bij elkaar te zien?
Bedoel je zoiets?[emoji2]
e25bc7d94a70b50db7f3822398c9cf5e.jpg

Nooit echt opgemeten. (+/- 3.2 mtr span, vliegt met Saito FG36 benzine viertakt.) Overgenomen van een vlieg maatje die hem heeft laten bouwen in Noorden des land. Momenteel is de Brave in restauratie. Moet volgend jaar wel af zijn.[emoji12]
447d35718d00051467d68d12268a9166.jpg
1d8f7fcd506235be970531657e4df3fe.jpg
De kist is zeer licht gebouwd waardoor vorig jaar het landings gestel eronderuit brak bij een wat mindere landing. Tevens wil ik de staart afneembaar maken i.v.m. vervoer. Uiteindelijk gaat ie opnieuw in de lak. Uitvoering blijft nog een verrassing.[emoji16]

Ik ben in bezit van een piper pawnee zelf gebouwd van een schneider kit.
span is 275.
gewicht is 12 kg
elektro motor 3900 w
beweegbare piloot.

DSC06106_JPG.jpg

EJJK.

Beste Cropduster, ik vind het initiatief erg leuk en probeer ook nog een vliegmaatje met een Canadair blusvliegtuig te porren. Welke locatie, Almere (?) is mooi centraal ;-) Tevens hoop ik dat de mensen met kleinere modellen zich niet af laten schrikken, ik neem aan iedereen welkom? (ARF, EPO, zelf bouw, electro, brandstof etc. als het maar "Crop Dust" of "blust".;-)

Beste Cropduster, ik vind het initiatief erg leuk en probeer ook nog een vliegmaatje met een Canadair blusvliegtuig te porren. Welke locatie, Almere (?) is mooi centraal ;-) Tevens hoop ik dat de mensen met kleinere modellen zich niet af laten schrikken, ik neem aan iedereen welkom? (ARF, EPO, zelf bouw, electro, brandstof etc. als het maar "Crop Dust" of "blust".;-)

Precies, alles dat "Crop dust" en "blust". :beer:

In alle soorten en maten:koud:, en als het echt niet te voorkomen is, zelfs Hangar9 33% Pawnee met turboprop.... :hammer:

Jammer genoeg niet met een turbine prop :oops:, die is verkocht. er komt nu een Zenaoh 80cc twin voorop.
En zo hoort het ook. Ik heb nog geen Pawnee gevonden met een turboprop. (dus misschien is er eentje, maar ik ken hem niet)
Pawnee is niet zo groot. Er is wel een Agwagon met een turboprop, die is net een tandje groter. En natuurlijk een hele reeks grotere cropdusters die omgebouwd zijn, of tegenwoordig af fabriek met turboprop komen. Maar Pawnee, nope.

Ik heb er een tijdje geleden voor het eerst mee gesleept (onder kundige supervisie van PH-AJH ) en de kist kan het uitstekend!

De 4meter Ka-8 ging er netjes achter omhoog en de mooie Countryman van Jacobbos ging ook goed.

Laatst bewerkt:
Jij hebt er electro in, denk ik?
Heb je verder nog veel moeten veranderen aan de constructie om de koppeling deugdelijk te bevestigen?
Ik heb nog een mooie Enya 120 4 takt werkloos liggen, maar dat is misschien overkil?

Back