intrekbare en bestuurbaar landingsgestel

Wie kan mij een advies geven hoe ik een intrekbare landingsgestel stuurbaar maak heb het hele bijna afgezocht maar niks kunnen vinden het moet in de neus van een P 38 komen
zie http://redeagles.coffeecup.com/index.html nu kom ik tegen een probleem aan hoe maak ik mijn neus wiel bestuur baar je kan op mijn web reageren
gr gerard
 
Hoe zwaar het wordt weet ik nog niet, maar ik hoop rond de 7 kg uit te komen of daar onder , ben nog steeds aan de bouw bezig wing span = 80 inch. Maar op het heden heb ik deze gekocht https://hobbyking.com/nl_nl/turnigy...tward-operating-retract-unit-90-size-1pc.html ik ben naar uitgegaan naar het gewicht van 7 kg .Ik wil wel de besturing binnen de romp houden zie website . Het probleem is die 2 balken waar het landing gestel op zit zit eigenlijk in de weg zie foto
besturingneuspoot.jpg

ben op zoek naar een ander systeem
GR.Gerard
 
De retract in jou linkje is geen bestuurbare, Gerard. Zoals je het nu gemaakt hebt kun je het wiel niet intrekken, de stuurstangen verhinderen dat. Zó werken de meeste bestuurbare retracts:
Wat het filmpje niet laat zien is dat, als je in ingetrokken toestand de stuurservo beweegt, het einde van de stuurstang vrij over het pennetje kan glijden.
 
Hoe zwaar het wordt weet ik nog niet, maar ik hoop rond de 7 kg uit te komen of daar onder , ben nog steeds aan de bouw bezig wing span = 80 inch. Maar op het heden heb ik deze gekocht https://hobbyking.com/nl_nl/turnigy...tward-operating-retract-unit-90-size-1pc.html ik ben naar uitgegaan naar het gewicht van 7 kg .Ik wil wel de besturing binnen de romp houden zie website . Het probleem is die 2 balken waar het landing gestel op zit zit eigenlijk in de weg zie foto
besturingneuspoot.jpg

ben op zoek naar een ander systeem
GR.Gerard

Als je de starre stuurstangen vervangt door closed loop draad werkt het wel.
De servo plaats je aan de kant waar de retract naartoe klapt. Als de retract uit is staan de closed loop draden strak en kun je dus sturen.
Als je de retract intrekt gaan de closed loop draden slap staan en is er geen belemmering.

Mvrgrt,

Arnoud.
 
Als je de starre stuurstangen vervangt door closed loop draad werkt het wel.
De servo plaats je aan de kant waar de retract naartoe klapt. Als de retract uit is staan de closed loop draden strak en kun je dus sturen.
Als je de retract intrekt gaan de closed loop draden slap staan en is er geen belemmering.

Het kan aan te raden zijn, slappe trekveertjes (elastiekjes o.i.d.) te plaatsen die de slapstaande stuurkabels opzij trekken tijdens het inklappen, en op die manier toch een soort van spanning op de draden houden...
Doe je dat niet, dan kan onder omstandigheden het neuswiel tijdens het intrekken scheefvallen, en blokkeren omdat het niet goed de wielkast in wil.

Hier een filmpje van ongeveer wat ik bedoel....

 
Twee adressen, maar hetzal inmiddels wel overbodig wezen:
https://www.electron-retracts.com/
Kwalitatief zeer hoogstaand!

https://www.lindinger.at/at/flugzeu...werk-1000-ausfahrwinkel-1stk.-ohne-controller

Beetje een kopie of impressie op de Electrons... betaalbaar voor mijn doel, die van Lindinger gekocht om daar rotating retracts voor mijn P-40, slechts 1,8 meter, van te maken. De testopstelling werkt met stevige kogelgewichten. De pootjes staan uitgeklapt netjes vooruit ipv 90º... dat was mijn doel... En ogen zeer, zeer robuust. Sterker dan HK.
 
Laatst bewerkt:
Halo hier ben ik weer
Ik de onderdelen binnen gekregen en ben het volgende gemaakt als max-z mij heeft laten zien , heeft de 2 spanten even uit ge freest en gekoppeld zoals in mijn vliegtuig is en het volgende systeem gemaakt voor mijn besturing
zoals het filmpje laat zien dit wordt het principe
M.v.G. gerard
bedankt voor jullie mede werking :bier:
 
Ik weet niet of het nodig acht, maar zou het ingefreesde balkje vervangen door eentje met wat minder inkeping? En dat in het toestel bouwen. Je weet nu de afstelling, de ruimte die je nodig hebt voor ingeklapte toestand, de inkeping kan minimaal zijn? Mikken op optimale sterkte? 1x iets te ruwe landing en de boel zegt 'knap'...
't ziet er verder netjes uit!
Gr Bas
 
DSC00285.png
Ja Bas ik heb een kleine fout gemaakt met de diepte van de neuspoot het wiel bleef 6 mm buiten de romp steken ,heeft de 2 balken 13 mm laten zakken zie foto : de 2 kleine blokje was de oude hoogte
en het is de bedoeling dat de balk die ik moet infrezen voor het stuur armpje ga verdubbelen moet even uit zoeken aan welke kant dat komt te zitten , om dat ik ook 2 rudder servo's krijg en die moeten wel de goede kant op gaan maar dat komt goed , anders moet ik weer een servo ombouwen .
Gr gerard
 
Laatst bewerkt:
Dat is het probleem dat ik geen originele bouw tek. heeft maar maar eigenlijk een bouw schets je moet het zelf maar een hoop bedenken en uit zoeken er is nog een club lid waar ik ook een set voor heeft gefreest die gaat er ook aan beginnen en alles wat ik wijzig frees ik gelijk een update voor hem uit met de wijzingen
maar het is een leuke bezig heit .:friends:
gr Gerard
http://shdesigns.org/p-38plans.html
 
Laatst bewerkt:
Na vele dagen en nachten heb ik het voor elkaar om de neuspoot goed in het vliegtuig te krijgen hier een filmpje van het resultaat
moet alleen het koppel stukje waar de 2 stuur stangen aan elkaar zitten nu met een stelring een originele maken .
Alle mede werker van harte bedankt (je wordt er nooit dommer van)
groetjes :koud: Gerard:bye:
 
Als ik het filmpje bekijk valt het mij op dat bij het sturen de uitslag van het wiel de ene kant op groter is dan de andere kant. Althans, het lijkt er sterk op :-)
Dat heeft denk ik te maken het centreren/ de stand van de servo-hoorn.
Mooi project :-)
 
Dat zal op het eerste gezicht best kunnen, in deze situatie zit alles nog handvast in elkaar om dat alles er nog een keer er uit moet , dat wordt gedaan na het spuiten en de afbouw maar dat duurt nog wel even ( en wat zal het schelen als de linker bocht 12 cm groter of kleiner is ) als hij maar recht uit gaat toch.
gr. gerard
 
Back
Top