Interessepeiling Heli Schaalmeeting

We zoeken nog een goeie fotograaf die al dit moois static en in de lucht wil gaan vastleggen. Voorwaarde is wel dat een ieder (in ieder geval de deelnemers) over de foto's kan beschikken.

Aanbiedingen zijn welkom.

Grz. Bone

Ik ben fotograaf, of ik een goeie ben laat ik aan anderen over.

De kans is jammer genoeg vrij groot dat de Bell 47 er niet zal zijn omdat ik er nog geen stap verder mee ben door verhuizing en persoonlijke omstandigheden. En door een stome fout in het spuitwerk die ik heb gemaakt. Overigens is het ook nog maar de vraag of hij terecht aanwezig zou zijn, Het feitelijk niet een echte schaalheli. Ook heb ik tot nu toe geen vervoer gevonden uit het noorden.

Maar goed, als het weer goed is dan kom ik op de motor en dan neem ik mijn fotoapperatuur zo-wie-zo mee. (overigens mocht ik al vervoer kunnen vinden dan neem ik mijn fotoapperatuur ook mee)

Overigens is het ook nog maar de vraag of hij terecht aanwezig zou zijn, Het feitelijk niet een echte schaalheli.

Hoeveel echte schaalheli's denk je dat er zijn??

Als 100% schaal het certeria is kunnen ALLE Vario rompen thuis blijven want daar van is er geen enkele 100% schaal. Ik ben er althans nog geen 1 tegen gekomen.
Dus vervoer regelen ding afbouwen of niet en mee nemen. Kunnen mensen ook eens zien hoe een heli er uit ziet zonder glimmende lak.

grt,
Ben

Mwa, Vario zijn toch redelijk op schaal, ze wekken in ieder geval die indruk. Die oude Graupner van mij heeft wat weg van een Bell 47.

Maar goed, hij is dus nog lang niet klaar, en of ik bhinnen 2 maanden de zender er voor kan vinden is nog maar de vraag. De servo's is een nog moeilijker verhaal. Ook is de uitlaat er nog niet.

Wat betreft het vervoer, tja, een taxi kan ik niet betalen, de trein wordt niets met een heli-oldie bij je, op de motor waait hij uit elkaar. Dat zijn de soorten vervoer die ik kan regelen. Voor de rest ben ik aan de ganade van anderen overgeleverd. Als er niemand uit het noorden komt of niemand heeft plaats of wil het gewoon niet dan houd het simpelweg op.

Ik ben fotograaf, of ik een goeie ben laat ik aan anderen over.

De kans is jammer genoeg vrij groot dat de Bell 47 er niet zal zijn omdat ik er nog geen stap verder mee ben door verhuizing en persoonlijke omstandigheden. En door een stome fout in het spuitwerk die ik heb gemaakt. Overigens is het ook nog maar de vraag of hij terecht aanwezig zou zijn, Het feitelijk niet een echte schaalheli. Ook heb ik tot nu toe geen vervoer gevonden uit het noorden.

Maar goed, als het weer goed is dan kom ik op de motor en dan neem ik mijn fotoapperatuur zo-wie-zo mee. (overigens mocht ik al vervoer kunnen vinden dan neem ik mijn fotoapperatuur ook mee)

Ha die Jahre,

Je bent van harte welkom, inclusief fotocamera. Er zijn ondertussen meer fotografen hier uit de buurt die hebben aangegeven plaatjes te willen komen schieten. Hopelijk kun je aanwezig zijn!

Grz. Bone.

Nog een maandje te gaan

Hallo allemaal,

Blij verrast door de keur aan aanmeldingen belooft het een voor Nederlandse begrippen unieke meeting te gaan worden met een internationaal tintje. Wel spijtig dat een aantal vliegers andere verplichtingen heeft maar ja dat kun je nooit voorkomen. Aanmeldingen zijn nog steeds welkom en we zorgen dat de kisten droog kunnen staan voor het geval het slecht weer zou zijn.

Publiek en niet-schaalvliegers zijn eveneens van harte welkom maar ruimte om te vliegen met een niet schaalheli zal helaas niet mogelijk zijn vanwege de grote belangstelling. Er is zenderbewaking en de vliegers krijgen een badge zodat ze vrij toegang hebben tot het veld. Publiek moet helaas achter de afzetting blijven.

Meer info volgt en nogmaals, aanmeldingen zijn nog steeds van harte welkom.

Mogelijk problemen met de lokatie BLC

Beste schaalvliegers,

We hebben mogelijk een probleem met het veld dat we gaan gebruiken van de BLC. Kraaien hebben het doorgaans prachtige veld dusdanig ernstig beschadigd dat het ook voor heli's onbruikbaar is. Morgen gaan we even overleggen wat te doen. Vooralsnog gaan we er nog vanuit dat we de 13e kunnen vliegen en voor het geval dat zijn we naastig op zoek naar een reservelokatie in de buurt. Suggesties hiervoor zijn van harte welkom.

Het verzoek is om dit draadje regelmaatig te checken voor het laatste nieuws!!!!!!!!!! We houden jullie op de hoogte!

DE MEETING GAAT IN IEDER GEVAL NOG GEWOON DOOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

We houden jullie op de hoogte.

Grz. Albertino - Guus - Rob

Euhh,
Mag ik vragen hoe kraaien een heli veldje kunnen ruineren? Is het zo erg dat er niet meer met heli's gevlogen kan worden?

Grt,
Eric.

Hoy Eric,

toen ik dit bericht leesde vroeg ik mij net hetzelfde af...

Die Nederlandse kraaien moeten ferm beesten zijn.

"Birds" van A. Hitchcock lijkt hierbij klein bier te zijn.

Hopelijk geraken ze in Hulten van die beesten af en krijgen ze het terrein opnieuw een beetje in orde. Een alternatief is een grote oude woonkamermat om vanaf op te stijgen, maar dan krijgt Gerald Rutten zijn F-16 nog de lucht niet in hé en die man zou ik graag eens zien vliegen...

Heligroeten,

Nick

Kan mij vergissen, maar op 13 september vliegen er toch ALLEEN heli's.. of is een F16 een nieuwheli model.

Een boerenknollenveld is al voldoende om ons soort vliegmachines het luchtruim te laten kiezen ?, ja met het landen moet je even iets meer aandacht hebben.. :-)

grt. Machiel B

Hey Machiel,

13 september wordt inderdaad een uniek schaalhelitreffen (waar ik al lang naar uitkijken en nu nog meer vanwege de Indyhelis Apache).

Maar ik meen mij te herinneren hier of ergens anders ooit gelezen te hebben dat die dag Gerald Rutten ons komt verblijden met een unieke jetdemo.
Wat Gerald Rutten voor het Nederlands schaaljetvliegen betekend is gelijk bij ons in België Guy Vanderschelden voor het kunstvlucht- en schaalhelivliegen.
En om die mensen te kunnen zien vliegen zeg je nooit van neen, ook al zit Gerald op 13 september in Hulten in het verkeerde programma.

Heligroeten,

Nick

PS schiet die kraaien af en maak dat veld weer gaaf hé... nog een kleine 3 weken te gaan.

Laatste nieuws over de veldconditie

Hallo allemaal,

Vanavond zijn Guus en ik op het BLC-terrein eens gaan kijken naar de grasmat. Het biljartlaken dat er normaal altijd ligt is door de kraaien veranderd in een slagveld. De kraaien zijn uit op de engerlingen, larven van de mei- en junikever. Samen met het bestuur hebben we gekeken naar de opties. Verhuizen naar een andere lokatie heeft geen zin en het veld is vliegbaar voor heli's als we hier en daar wat schipperen.

Dus (oef), we hebben vanavond besloten dat de meeting gewoon doorgang kan vinden de 13e op het terrein van de BLC.

Er zullen een 2-tal Dixies worden opgesteld, een tent voor de zenderbewaking en een 2-tal grote partytenten om onder te schuilen mocht dat nodig zijn. Koffie en frisdrank is verkrijgbaar in de kantine. Bij binnenkomst lever je de zender in, reken je het inschrijfgeld af en je kunt vliegen. Vliegers kunnen vrij op het veld, publiek blijft achter de afzetting. Da's eigenlijk alles, we hopen op een zeer geslaagd gezellig treffen.

Voor plotselinge stortbuien is het wellicht handig om een zeiltje mee te brengen?

De 4-meter chinook die in een ander draadje wordt beschreven zal in Hulten te bewonderen zijn maar de andere modellen doen hier zeker niet voor onder. Wordt dit overigens Bluebird's debuut in Nederland?
Vanwege de conditie van de grasmat zullen we Gerald Rutten helaas vliegend niet gaan zien ben ik bang.

Grz. Bone

Wij (Martin en John) willen ons ook wel inschrijven voor de meeting.
Allebei met een flybarless BELL-222v en TrexESP.

Wordt dit overigens Bluebird's debuut in Nederland?
Grz. Bone

Hey Bone,

Hulten wordt inderdaad de debuutvlucht op Nederlands grondgebied voor de Alouette. Na Duitsland, Frankrijk en Luxenburg vliegen we eens naar het Noorden...

Heligroeten,

Nick

PS. Gerald Rutten komt toch hé? Ik heb een enorme bewondering voor mensen die op dat niveau én bouwen én vliegen.

Hey Bone,

Hulten wordt inderdaad de debuutvlucht op Nederlands grondgebied voor de Alouette. Na Duitsland, Frankrijk en Luxenburg vliegen we eens naar het Noorden...

Heligroeten,

Nick

PS. Gerald Rutten komt toch hé? Ik heb een enorme bewondering voor mensen die op dat niveau én bouwen én vliegen.

Hoi Nick, We gaan hem nog eens contacten maar vliegen zal er niet inzitten ben ik bang vanwege de staat van de vliegmat.

Voor plotselinge stortbuien is het wellicht handig om een zeiltje mee te brengen?

Ik (wij) hebben geen zeiltje maar wel een partytent
Is er een probleem als we die opzetten? Kunnen de heli's ook droog staan bij onverwacht water uit de lucht. Grotere schalers gaan niet zo makkelijk onder een zeiltje.
Ik denk dat ook de eigenaar van de Chinook een tentje mee wil brengen daar je zo'n ding helemaal niet ff onder een zeiltje drukt.

Grt,
Ben

Ik (wij) hebben geen zeiltje maar wel een partytent
Is er een probleem als we die opzetten? Kunnen de heli's ook droog staan bij onverwacht water uit de lucht. Grotere schalers gaan niet zo makkelijk onder een zeiltje.
Ik denk dat ook de eigenaar van de Chinook een tentje mee wil brengen daar je zo'n ding helemaal niet ff onder een zeiltje drukt.

Grt,
Ben

Geen enkel probleem!

Laatst bewerkt:
Update status veld.

In tegenstelling tot een eerder bericht zal toch gewoon het BLC-vliegterrein gebruikt worden voor de meeting. Sorry voor de eerder fout vermelde info.

Laatst bewerkt:
Mil MI26

Het kan niet op, vanavond aanmelding gehad voor een Mil MI-26.

Een ieder die niet wil/kan/moet vliegen is natuurlijk meer dan welkom om static deel te nemen. E komen redelijk wat verzoekjes binnen van mensen die graag willen komen kijken als toeschouwer. Het is niet meer noodzakelijk om je hiervoor aan te melden, er is geen limiet aan toeschouwers o.i.d.

Lijst aangepast. Ik tel nu 58 kisten......................................... WOW

Laatst bewerkt:
Back