inloop schema van een nitro motor

Leuk, maar leg nu eens inhoudelijk uit wat hier beter aan is dan de rest?

Ik sta wekelijks motoren in te lopen en weet ook wat er in het materiaal veranderd tijdens de inloop. Uiteindelijk maakt het niet uit en doen ze allemaal hetzelfde. De verschillen in prestaties ligt meestal niet aan de inloop maar aan de toleranties van de motor. kleine verschillen in timingen als ook de passing van de zuiger en homogeniteit van de zuiger. Diverse zuigers uit 1 en dezelfde staaf materiaal bevatten niet altijd een dezelfde hoeveelheid silicium.

Inderdaad. Van hier en daar iets.
Elke methode is anders.
Dus ik wist niet welke ik moest nemen.
Dus heb ik een schema gemaak met daarin wat er hier en daar geschreven is.
( het gebruiken en veranderen van infomatie..

Ik mijn motor een inloop shim gekregen en gebruikt.
Deze nam de grote compressie weg.

Hij is in gereden met ongeveer 1,5 a 2 liter.

Morgen naar de baan en het afstellen.

Blijf het vreemd vinden. Niet weten wat te gebruiken dan maar zelf wat doen. Zijn dit dan de dingen waar je een goed gevoel over had?

Wat ik schrijf geeft mensen altijd een goed gevoel! Want ik heb dat inloop schema van de Alpha Plus motoren geschreven. Eerst in het engels (dat staat in het Alpha boekje) en toen op de Nederlandse Alpha Plus website

Jaap, ook niets mis mee maar TS beweert dit zelf bedacht te hebben, samengesteld uit div. inloopschema's zonder eerst die van de Alpha gezien te hebben. Dan wil ik graag weten waarom hij specifiek een samenstelling van div. schema's gemaakt heeft.

Er blijft natuurlijk de vraag hoe toevallig zijn bedenksel overeen komt met de Alpha methode gezien hij ook een Alpha gaat inlopen.

op de rookie dag heb ik verschillende mensen gevraagt naar hun inloop methode.
deels die van Alex en nog wat andere mensen.

me motor is ingereden en afgesteld.
tnx mensen

Dat is weer niet een antwoord op mijn vraag..... lekker duidelijk....

Mijn idee...

Kijk, aardappelen kan je ook koken, bakken, in de oven flikkeren, in de frituurpan deppen of in de magnetron nuken maar er is nemand die ze in een bep. volgorder van iedere mogelijkheid een beetje tot iets eetbaars maakt.

Daarom vraag ik heel simpel hoe hij erbij gekomen is om van alles een beetje te pakken. Is het gevoel? Is het logisch? Of zou het dan toch zo simpel zijn dat hij even het Alpha lijstje vertaalt heeft maar niet wilt toegeven? (hij heeft immers heel toevallig een Alpha motor en heel toevallig een dezelfde procedure...)

Maar om op zijn verhaal te komen:

Googlen:
ik was net aan het googelen over de alpha motoren.
haha ik zag het net ja,
ik denk ik maak ook een schema. maar hij komt zo goed als overeen met die van de alpha site. (grappig).

Bekijken (OK kan ook googlen zijn):
Ik zat een beetje allerlij methodes te bekijken.
En toen heb ik van alles wat gedaan.
Zo kwam ik an het schema.

Hey, dit klinkt ineens heel wat anders.....
op de rookie dag heb ik verschillende mensen gevraagt naar hun inloop methode.
deels die van Alex en nog wat andere mensen.

sjonge jonge, ik vind dit wel weer een heel agressieve benadering hoor.
Deze jongen is net serieus begonnen met wedstrijdrijden.
Natuurlijk lijkt het wel heel er: "een beetje van mezelf en een beetje van maggi".

Ik was ook benieuwd naar hoe hij dit "bedacht" en vooral doordacht heeft.
maar het antwoord is toch inmiddels wel duidelijk.

Op deze manier gaan we hem alleen maar afschrikken om "zelf" dingen te bedenken.

Natuurlijk lijkt het wel heel er: "een beetje van mezelf en een beetje van maggi".

Op deze manier gaan we hem alleen maar afschrikken om "zelf" dingen te bedenken.

Zelf dingen bedenken is prima, eerlijkheid duurt echter het langst!

Geen agressieve benadering, er is geen enkele logica om op eigen houtje zonder een goede ervaring of technische kennis te bedenken om van alles wat stukjes te pakken en samen te stellen. Met toch wel kostbare motoren moet je zeker van je zaak zijn of goed technisch onderlegd. Met dat laatste kan je zeker voor iedere motor afhankelijk van materiaal en klemming een schema maken.
Je bent immers bezig met een kostbaar iets en zomaar je experiment met 1 resultaat delen met andere is geen garantie voor de toekomst.... (hoewel het idee een basis van velen is).

Als je 3x moet vragen met welke achtergrond hij dit bedacht heeft en 3x geeft hij het niet aan zet je te denken. Zeker met verschillende antwoorden.

Dit

Back