ik heb voor me zelf een inloop schema gemaakrt.
ik weet niet of iemand er wat aan heeft maar misschien is het handig voor als er een nieuwe beginner begint met de hobby net als ik.
Ik hoorde dat alpha erg veel klemming had dus ik heb dit schema gemaakt.
Een mooi inloop proces dacht ik.
Je begint in de afstelling van de fabriek.
Ik wil de motor tussen de 100 en 125 graden houden door de kop in te pakken met aluminiumfolie en een zweetbandje.
Me motor verwarm ik wel voor.
Mijn inloop scheema.
- HSN een halve slag verdeer opendraaien.
- 1 tankje stationair laten draaien.
- 5 tankjes rustig rijden (loop tempo)
- Aflaten koelen en zuiger onderin zetten
- 3 tankjes ren tempo rijden waarbij je na elk tankje hem 1/12e armer zet.
- Aflaten koelen en de zuiger weer onderin zetten.
- 3 tankjes normaal rijden en soms volgas (niet langer dan 1 a 2 seconden)
- Aflaten koelen en de zuiger onderin zetten.
Nu zit ik weer op fabrieksafstelling.
En dan fijn afstellen.
als iemand nog een aanvulling heeft hoor ik het graag en pas ik hem aan.
gr
ik weet niet of iemand er wat aan heeft maar misschien is het handig voor als er een nieuwe beginner begint met de hobby net als ik.
Ik hoorde dat alpha erg veel klemming had dus ik heb dit schema gemaakt.
Een mooi inloop proces dacht ik.
Je begint in de afstelling van de fabriek.
Ik wil de motor tussen de 100 en 125 graden houden door de kop in te pakken met aluminiumfolie en een zweetbandje.
Me motor verwarm ik wel voor.
Mijn inloop scheema.
- HSN een halve slag verdeer opendraaien.
- 1 tankje stationair laten draaien.
- 5 tankjes rustig rijden (loop tempo)
- Aflaten koelen en zuiger onderin zetten
- 3 tankjes ren tempo rijden waarbij je na elk tankje hem 1/12e armer zet.
- Aflaten koelen en de zuiger weer onderin zetten.
- 3 tankjes normaal rijden en soms volgas (niet langer dan 1 a 2 seconden)
- Aflaten koelen en de zuiger onderin zetten.
Nu zit ik weer op fabrieksafstelling.
En dan fijn afstellen.
als iemand nog een aanvulling heeft hoor ik het graag en pas ik hem aan.
gr