infomatie spider 6 diff

goedendag.
ik heb spider 6 diff in mijn truggy zitten.
er is echter wienig infomatie over te vinden.
ik heb de auto gekocht en toen zaten de diffs er al in.
heeft iemand enig idee of ze:
stevig zijn en geschikt voor truggy racing
of ze nog tekoop zijn in nederland.
wat de sterke punten zijn of zwakke punten.

ik heb gezocht op google en op mbf maar weinig gevonden.
het enige wat ik weet is dat ze in een traxxis e-max passen als tuning diffs.
elke infomatie is welkom graag ook ervaringen

ps ik rij hem in een nitro truggy. ik plaats hem in de electra forum omdat er in electra auto`s meer gebruik word gemaakt van de 6 spider diffs.

groet ymro

Moest ff zoeken wat een spider 6 diff was, maar dat blijkt dus een normaal diff te zijn.

Deze diffs zijn opzich wel sterk en heb ze in alle auto's omdat ze daar standaard zijn. Die in mijn Xray zijn zelfs van plastic.

Denk dat je gewoon te weten moet komen van welk merk ze zijn want zowat elk merk gebruikt deze diffs. Dus beetje verder zoeken.

Het ene "6" spider diff is het andere niet.......

Er zijn bedrijven die een normaal diff met 4 satelliet tandwielen al een 6 spider noemen omdat ze de tandwieltjes op de uitgaande assen ook mee rekenen.

Het enige merk waarvan ik weet dat ze echte 6 spider diffs gebruikten is Hoboa
picture0939692004.jpg

Ah, die had ik niet teruggevonden. Wel 'cool' trouwens.
Enge hobao die ik gehad heb was een 1/10de TT Truggy, deze had een normaal diff met 4 kleine en 2 grote spidergears.

Opzich is het sterker omdat de krachten over meer tanden/tandwieltjes verdeeld worden maar je diff is toch maar zo sterk als het slechtste tandwiel natuurlijk.

Het zal zeker sterk genoeg zijn voor een nitro truggy.

Eigenlijk heten alleen de kleine tandwieltjes (4 of 6 in dit geval) spidergears. En de 2 grotere heten eigenlijk de sidegears. In iedergeval heet het zo bij een 1:1 auto :p

En ik maar denken dat het zonnewielen (sun gears) en planeetwielen (planet gears) werden genoemd.

Differential_free.png

Input torque is applied to the ring gear (blue), which turns the entire carrier (blue). The carrier is connected to both sun gears (red and yellow) only through the planet gear (green). Torque is transmitted to the sun gears through the planet gear. The planet gear revolves around the axis of the carrier, driving the sun gears. If the resistance at both wheels is equal, the planet gear revolves without spinning about its own axis, and both wheels turn at the same rate.

Het probleem is, dat sommige mensen alle tandwielen in het differentieel dezelfde naam geven (zoals ook op het plaatje te zien is waar jij naar linkt) Daardoor kan het dus gebeuren dat een differentieel met 4 planeetwielen en 2 zonnewielen wordt verkocht als differentieels met 6 "spider gears".

jongens bedankt.
ik ga even na vragen aan de vorge eigenaar welk merk het is.
op de diffs zelf staat verder niks.
gr

Back