Indoor zweefvliegen met de Multiplex Fox

HUCKEPACKE wat is dit dan..........

http://www.3ddaniel.nl/pages/foxpag.html hier staat alles wat ik er aan verandert heb.

Mvg,
tip29afb1.jpg

foto van een huckepack

Dit lijkt me wel een goede setup:

Servo’s:
http://www.bidproduct.com/part/Product_view_SERVOS_10.html

ontvanger (35mhz syntheser):
http://www.bidproduct.com/part/Product_view_TRANSMITTER RECEIVER CRYSTAL_22.html

accu een 1s lipo. B.v. uit een x-twin.

goedkoper kan bijna niet binnen het minimale gewicht van dit zwevertje.

Alleen is de ontvanger geen synthesizer maar een gewone kristal ontvanger (met alle moeilijkheden met het kopen van kristallen van dien). Beide producten zijn zelfs nog goedkoper te krijgen bij United Hobbies, zeker als je daar al een paar bestellingen eerder hebt gedaan en/of je de 'verzendkosten' van bidproduct er bij rekent.

Maar wat is de span van dit zwevertje nou?

Weet er iemand wat de capaciteit (bij benadering) is van cr2032 batterijen? Twee van die dikke knopen zou ook een goede voeding kunnen zijn en niet zo zwaar(~7gram). Bij dealextreme zijn ze niet zo duur (~$3.50/10).

Wouw, 10 euro, da's super goedkoop!

Ik heb dit draadje al meerdere keren bekeken, maar meer plaatjes gekeken.
Zat nu even te lezen, 15 euro incl verzendkosten, dan een paar servo's van een paar gram van unitedhobbies, syntisised ontvangertje en een Lipo van UH Hobbycity Online R/C Hobby Store : HXT 300mAh 12-20C Single Cell $3.17
(Even een vraagje, hoe laad je een 1 Cell lipo op? En hoe gebruik je hem als ontvangeraccu?)

Fox = 15 euro
Ontvanger = 22 euro
Servo's = 6 euro
lipo= 2.20
10tje verzendkosten.
Ben je voor nog geen 50 euro klaar.
Leuk voor aan een helling :)

Maarja, of ik er nu 50 euro voor over heb is de vraag :P

Laatst bewerkt:
@igor, die ontvanger kan wel iets goedkoper he als je die bij bidproduct koopt voor €3 en dan ook investeert in een regelaar+motor dan kun je er altijd mee vliegen ook op de club.

Ik denk eerder te veel. Het is maar een klein vliegtuigje weegt vliegklaar iets meer als 100gr en zo'n speed 180 word gauw zwaar. Ik kan het ook fout hebben maar ik denk dat het te waar is je zal er echt een brushless op moeten zetten.

GWS ontvangertjes zouden het ook op 1S lipo doen.
BTW bij UH hebben ze 5 grams borstelloosjes.
lichter regelaartje dan 6 gram zal ook wel te vinden zijn ergens op internet.
Dan kan je er een micro elektro zwever van maken. :D

Als je de servo's vervang voor die 1 grams dingen heb je het gewicht van de motor er al weer uit.

dan heb je wel een mini easyglider ja, zou een 130 motortje ook wil willen. ik heb hier nog een heel licht brushed regelaartje liggen. of mischien een ddHAT staartmotortje van een dragonfly microheli?
Eheli.nl

Zo ff aan het plakken, schuren en krimpen geweest en ja hoor een canopy voor de fox is gemaakt.

Nu de rest nog afmaken en dan vliegen maar.

SV400912forum%7E0.JPG

SV400920forum%7E0.JPG

ook maar even vlug 1 in het rood gemaakt
SV400947forum.JPG

Laatst bewerkt:
tja, zou je moeten meten over achterhalen hoeveel trust dat motortje heeft, en dan gewoon een regelaartje opzetten en gassen met die handel

edit:

MOTOR

hier staat info over dat motortje, volgens mij moet dat wel goedkomen

Laatst bewerkt:
tja, zou je moeten meten over achterhalen hoeveel trust dat motortje heeft, en dan gewoon een regelaartje opzetten en gassen met die handel

edit:

MOTOR

hier staat info over dat motortje, volgens mij moet dat wel goedkomen

Met deze motor moet het perfect gaan. zoek dan wel een kleine klapprop ervoor. Deze zijn te krijgen, ik heb er hier eentje liggen uit het camspeed programma met de maat 4,7x2,3. je kan dan wel alleen maar kort de motor aanzetten, dus snel omhoog en weer uit. Ik heb deze combinatie ook op een klein zwevertje gehad en dat werkte perfect.

Staat er op de site van Natterer een goede setup? want ik heb echt nog geen verstand van die servo's, ontvangers, enz...
Natterer Modellbau

Alvast bedankt

klappropje is van graupner.
Ik weet dat hobby-in ze kan leveren binnen 2 weken.
losse bladen 5 euro en compleet iets van 15.
klemconus is 2mm.

persoonlijk zou ik toch gaan voor die 5 grams BL. Daar kan die klapprop wel zo op als ie doet wat ze beloven. Ze gaan uit van 4x3 dus dat zou dan goed moeten zitten.
Alleen asje is ook maar 1.5mm dus die zou je dikker moeten maken met iets.
Bij 280's liet ik ze heel langzaam draaien en dan met de soldeerbout erop en tin om ze dikker te maken omdat anders de Gunters ook niet bleven zitten.

Laatst bewerkt:
Back