Indoor zweefvliegen met de Multiplex Fox

ik zou een 2s lipo nemen voor 10 euro hoef je het niet te doen,, dan heb je hem uit nederland..
een 2s 300 oid,, anders word het veel te zwaar..

Filmpje ziet er wel grappig uit.
Vind de vliegtijden wel wat kort maar goed tis ook maar een meter of 7 hooguit.

Misschien een paar straal kachels op de grond neer leggen. Kan je gaan thermieken. :D

Zou het mogelijk zijn deze achter een easy omhoog te slepen?
En heb ik dan een motor nodig, nee zeker?

Ja, je zou hem best achter een Easy (star?) kunnen slepen je kunt dan een sleepkoppeling van een stukje klitteband maken maar ook een haakje zodat wanneer het sleepvliegtuig flink duikt het touwtje losschiet. Wel rekening houden dat dit vliegtuig heel snel klein word :D

Inderdaad, Easystar ;)
En wat is een goed(e)(kope) setup voor deze fox?
Alvast bedankt

Bedankt, en heb ik dan nog iets nodig om te vliegen?
Ik heb een 4 kanaalszender, maar daar wordt de Easy dan mee bestuurt.
Zou het mogelijk zijn deze op de zender van een x-twin te zetten?

Dit vliegtuig met 35mhz ontvanger kan zeker niet op de zender van een x-twin, opzich zou je, ook al heb je waarschijnelijk geen modelgeheugen op die zender toch het vliegtuig kunnen bestuuren als de assen maar goed aangestuurd worden. tja wat heb je nodig als je hem als zwever gebruik, 2 servo's, ontvanger en een accu (en lader maar neem aan dat je die al hebt).

Het is een Zebra 4, en ik heb een lader voor een accu, en de lipo lader van m'n minium.
Kan ik eventueel een 27mhz ontvanger nemen, en dan de zender van de x-twin?
Alvast bedankt

Het is een Zebra 4, en ik heb een lader voor een accu, en de lipo lader van m'n minium.
Kan ik eventueel een 27mhz ontvanger nemen, en dan de zender van de x-twin?
Alvast bedankt

nee, gebruik gewoon de zebra zender, maar is deze 35 of 40mhz?

35mhz, maar hoe kan ik met 1 zender beide vliegtuigen aansturen?
Alvast bedankt

Als je in de fox een 35mhz ontvanger stopt met zelfde kristal als je easy star. Moet je ff kijken welke ingang voor hoogte is en welke voor richting en dan kun je als het goed is gewoon beide vliegtuigen besturen met die ene zender. Het enige is dat je dan niet meer kunt slepen met je EZ.

Back