Indoor zweefvliegen met de Multiplex Fox

Jammer dat je pa zijn lader niet bij united hobbies besteld heeft; had hij voor minder dan de helft van het geld een betere lader gehad en dus geld overgehouden om jouw RC spulletjes voor de fox mee te bestellen..

- HTX500 x 2 = $6
- corona 4-ch synth = $15
- 10 grams motor = $6
- 6A regelaartje = $7
- lipo 350mAh losse cellen x 4 = $10

En dan had je ondertussen de Fox mee kunnen nemen en alvast op je dooie gemak voorbereiden op de RC ;)

heeft iemand nog een voorkeur voor een bijpassende propeller.
of een klappropeller??

grt jasper

Graupner heeft een klappropje van 4,7"x2,4" (ca. 12x6 cm) dat op een 2mm asje past ... is alleen niet echt goedkoop met een advies van € 12,30 zal hiermee op 2SLiPo pngeveer 12000 toeren draaien en net onder de 2A trekken ....

Laatst bewerkt door een moderator:
GWS 5x3 wordt in de discussie bij die motor aangeraden. Evt 6x3 en 7x3.5 er ook bij bestellen om wat te testen te hebben.
Was deze link hier al ter sprake gekomen? HobbyKing Online R/C Hobby Store : Mini Swift R/C EPP Glider Plug-n-Fly w/ crash-kit (PREORDER) $59.99
PS: die htx500 servos wegen zo'n 7 gram, niet de 5 die de naam belooft. HK heeft ook wat lichter servos in de 3.7 gram klasse, die zou je ook kunne proberen. De kwaliteit daar van is wel wat minder.

Hmm, de PREORDER is er af en hij kost nu 69,99...:(

Hmm,

de mini swift of de fox.
lastige keus de mini swift is een echte motor zwever en de fox niet.
maar de fox bouw je helemaal zelf.

grt jasper

mini swift kan je ook zelf bouwen, de 2de;) en deze weet je zeker dat het past, gaat werken, bij fox is dit nog beetje de vraag.

Hmm, de PREORDER is er af en hij kost nu 69,99...:(

Niet alleen dat maar ook alleen EMS Express naar Nederland ($30) dus kun je net zo goed de Merlin kopen. Niet alleen ben je dan verzekerd van een kwaliteitsproduct maar als je je electronica wel in HK haalt ben je even duur uit. En past alles mooi in een doosje.

Jason heeft hiermee de plank goed misgeslagen!

preorder

hey,

alle electronica die ik gevonden heb bij hobbyking is preorder.:(
kan ik inclusief de verzendtijd ook nog eens 7 tot 30 dagen gaan wachten.
en ze doen niks in delen verzenden.

grt jasper

Laatst bewerkt:
sadkingbillly:

dat is niet helemaal waar vind ik. ik denk dat het verschil tussen merlin en mini swift niet heel groot is, en denk dat je met de miniswift toch wel wat goedkoper uitbent. daar komt bij dat de miniswift al die spares bij zitten, bij de merlin niet;) en de merlin zonder electronica is even duur ongeveer als een miniswift set;)

Als je de MiniSwift in je shopping basket doet, kost-ie ineens een tientje minder. Scheelt wel iets natuurlijk.

Er komt binnenkort ook een merlin clone aan bij UH, maar even afwachten wat dat is. Bovendien heb ik niet echt nog een toestel nodig (liggen er nog een stuk of acht die ik nog moet afbouwen)..

het lijkt mij wel een leuk vliegertje voor makkelijk meenemen en klein op vakantie enzo;) moet nog maar even kijken:)

tja,

het is wel 2 voor de prijs van een.
en de merlin alleen het model zelf kost al 80 euro.
dus is de miniswift goedkoper.
heb je trouwens al gekeken naar een easy fly dat is ook een rtf model en veel groter.
http://www.hobbycity.com/hobbyking/...uct=7895&Product_Name=Easy_Fly_RTF_Glider_EPO
Spec.
Length: 1210mm
WingSpan: 1960mm
Wing Area: 38.40dm2
Flying Weight: 960g
Wing Load : 25g/dm2
Power system : Brushless outrunner motor
Flying Speed : 12m/s

Included ;
Motor : Brushless outrunner
ESC : 18A
Servo : 4pcs

Required ;
Battery
: 11.1V 1300mah ~ 1800mAh 20C 2S
Receiver: Your own TX & RX

en dit allemaal voor slechts 70 dollar!

grt jasper

Laatst bewerkt:
Zonet even op youtube gekeken en heb hier een filmpje:
Dit noem ik nog eens een electro zwever beheersen!

grt jasper

Laatst bewerkt door een moderator:
Back