Indoor zweefvliegen met de Multiplex Fox

Jup, duplo wel. Playmobil niet ;)

lego duplo:
5583.jpg

playmobil:
5301.jpg

Laatst bewerkt:
Zo:),

Gister een playmobil plane van m'n vriendin gekregen :mrgreen:

Ziet er prima uit! Iets meer vleugel oppervlak dan een Foxje, maar zo goed als hetzelfde schuim.
Vleugel is een tikkeltje dikker waardoor hij wat steviger aanvoelt. tevens klein rechte tipjes, wat hopelijk de snelheid ten goede komt.
Verder al een mooi pre-cut accu compartiment ( 2s 350 tot 500 mah).
Kielvlak lekker groot, zodat hij hopelijk goed tracked.
En hoogteroer hoeft niet meer velengt, of uit gesneden te worden. Het lijkt er al te zitten, alleen even schanierend maken.
Goed, in mijn opinie in alle opzichten beter al een fox. 'T is de 15 euro meer dan waard!

Vanavond even afmaken, zodat ik hem kan vliegen. heb deze simpel gehouden, zodat ik eerst even kan testen ofdat het wat is.

I'll keep you posted..

setup is een 28-11 9 grams motortje i.c.m. een 6a Plush regelaartje.
verder 2 Em 4,3g servo's, en een 2s 500 lipotje.
Alles van HK.com :).

Ik zal evt vanavond even snel wat foto's posten. Ik pas dna dit bericht aan.

Omdat ik een abbo heb op remy's youtube kanaal zag ik dat hij al een filmpje heeft geupload.

Laatst bewerkt door een moderator:
"Vliegt wel netjes, he" :D

Ja, vliegt inderdaad erg netjes. Volgens mij zelfs nog beter dan de Fox (die toch snel de neiging heeft om te stijgen bij een beetje gas) controle lijkt ook ruim voldoende als ik je bochtjes zo zie. Is dat alleen rudder & elevator?

Ah jongens,

Jullie zijn mij voor!

( nope alleen aileron en elevator)

Gisteravond geen tijd meer gehad om even een nieuwe draad te openen. Wél om alvast het filmpje te laten uploaden

Goed, zoals eerder vertelt vliegt het kistje uitstekend.
Dit keer gekozen om het motortje eens voorop de neus te zetten. Dit merk je direct met het zweven. Met zijn 110 gram zweeft hij een behoorlijk stukje door. Wél heb ik al 2 gebroken propjes.
Je gaat al gauw gek gaat doen omdat het kistje redelijk prettig vliegt:).
Verder vliegt het kistje redelijk ligt, en kun je hem lekker strak door een bocht heen sturen.
Ook volgas door de bocht kan hij prima aan zonder verstevigingen, dit omdat de vleugel behoorlijk taai is.
Tracken doet hij goed, de stall is veel voorspelbaarder dan een fox, hij kan wat rustiger vliegen dan een Fox, het lijkt exact hetzelfde schuim als een Fox.
En hij is ontzettend makkelijk in elkaar te knutselen.

Het is allemaal erg simpel in elkaar gezet. Het was ook om te kijken hoe ze wilde vliegen..

280phqr.jpg

egs3ew.jpg

fc61cz.jpg

Leuke toevoeging voor de rustige avonden:)..
Clishé, maar voor mijn geen Fox meer:)..

Laatst bewerkt:
Hmmm, zou het CG goed uitkomen met de motor achterop?

Vrouwtje zei toen ik dit liet zien al: ah! Leuk! die dingen hebben ze heir in de buurt ook vast wel.

Zou leuk zijn om hem uit te rusten met de zelfde setup als mijn jerry :) :
- turnigy c2020 3500kv
- gws 40x40 prop
- turnigy plush 10 a regelaarte of 6a? (met 10 a wel iets meer gewicht, evt voorin)
- 2x 3.67gram servotjes van turnigy (als de rolroeren op 1 servo kunnen)
- 2s 500mah 20c lipotje van turnigy.
- assan 4ch ontvangertje.

Deze setup zit overigens ook in mijn Jerry (van Free-Air)

Back