In/op welke voertuig rijdt u?

  • Topicstarter Topicstarter ak73 pro a
  • Startdatum Startdatum
Mazda mx5 opgeruimd, en ook de 2e station wagon (2 is wel veel..)
en dit nu als gezinscabrio:
CIMG2321.JPG

Astra twintop 1.8 Cosmo :)
 
m'n Volvo 850 2.0 T5
Leuk knutselproject, aardig opgelapt.

+ punten: genoeg power, veel ruimte en fijn comfort
- punten: zuipt brandstof als een malle :)

Foto-NFX6JJXX.jpg
 
wooo, vliegende zeecontainers! :D Een 850 r lijkt me ook nog wel wat, blijven best mooie auto's. In ieder geval een mooie volvo zo. niks meer aan doen. :)
 
haha ja zo noemen we zo ook wel, vliegende zeecontainers, maare.. niks leuker dan de golf gti's op hun donder geven bij 't stoplicht met zo'n zeecontainer ;)
 
Ken ik. (hoewel ik dan zelf een platgeslagen golf rijdt. :lol: )
ruim 23 jaartjes oud, maar 0-100 in onder de 7 seconden (als het zou moeten. )

Hoeveel pk komt zo'n 2l tubro eigenlijk op? (de 850r heeft toch 250pk? maar da's een 2.5l turbo, of heb ik het nu mis? )


IMG_0303_zpsbd591a8e.jpg


Misschien neit de mooiste, maar technisch 100% in orde op het moment. (tot het volgende probleem begint, haha. :lol: ) Ben d'r op zich wel trots op, ben met een kale karosserie begonnen, en heb hem in m'n eentje helemaal opgebouwd. (alleen het spuitwerk heb ik niet gedaan. )

Is alleen niet de ideale auto voor de hobby. vliegtuigen staan toch altijd op de achterbank. (gereedschap in de kofferbak.. ben bang dat de vliegtuigen dat niet zo leuk vinden. )
 
@klamath,

standaard 2 liter met 15g turbo is zo'n 210pk.
Ik heb er alleen 1 maatje grotere turbo op zitten, dus ik schat dat ik nu rond de 220pk zit.
 
Klamath, ik meende steeds dat je een MK3 Golf had en geen Corrado.
In ieder geval, mooie Corrado hoor, ook mooi dat je de details correct hebt(motorkap etc.).

Heb zelf een bone stock MK3, 135k op de teller, alle papieren erbij en tot 120k dealer onderhouden, daarna universeel garage met bonnetjes.
Ook een redelijk zeldzame kleur, is grijs maar met de zon erop komt er een paarse gloed naar boven, Dusty Mauve om precies te zijn.
GL uitvoering met een 1600tje erin, alles elektrisch etc.

ddlv.jpg

9thr.jpg


Enigste plannen zijn:
Borbet A eronder
Verlaging
97'er koplampen
Gti achterlichten
Gti einddemper
Paar deukjes eruit

Ohja, spatlapjes zijn cool :D
 
Ik rij in een witte golf 6 highline bj 2011 160pk en daar ben ik zeer tevreden mee.

opties:

led verlichting
gti velgen

ik moet nog even een goede foto maken.
 
Laatst bewerkt:
Trekhaak op een Corrado, waar dacht je aan? hahaha

Btw, wel een tip, zorg ervoor dat je aanhanger zoveel mogelijk in balans is, anders belast je de schokbrekers best wel ernstig.
 
Valt ook nog wel mee hoor. Is een originele demontabele trekhaak. Ben ik 2 jaartjes naar op zoek geweest voordat ik er een gevonden had. :lol: Maar 't resultaat mag er wezen.
(de meesten zien/herkennen hem niet eens als die er niet onder zit. )

Kapje_zps6b1210d1.jpg


de aanhanger was in balans, staat alleen wat voorover omdat de auto iets lager was dan de aanhanger qua trekkop. zat sowiezo bijna geen gewicht op. (zijn alleen maar lege kasten. :P )
 
Ziet er weer netjes uit die Corrado Tim..
Is die nu helemaal zoals je hem wilt hebben met je motor erin die je toen los had gekocht?
 
Demontabel is wel ideaal ja, dan kan het wel qua 'strakheid'.

Was het trouwens moeilijk qua papierwerk om hem van 4 cilinder naar 6 cilinder te krijgen?
 
Ziet er weer netjes uit die Corrado Tim..
Is die nu helemaal zoals je hem wilt hebben met je motor erin die je toen los had gekocht?

Wel aardig ja. :) Heb ook geen zin om een gods-vermogen ineen auto te pompen, dus netjes is mij goed zat. Loopt in ieder geval perfect nu, en verbruikt niks aan olie. :mrgreen: een van de weinige VR6's waar je achter kunt rijden zonder dizzy te worden van de olielucht.

Omkeuren stelde niks voor. maargoed, ik heb dan ook echt alles van een eind '93 VR6 gebruikt. (onderstel, interieur, spatborden, motorkap, kabelbomen. ) dus ja, 't is een '93 in een '90 jasje. maar in het prinipe had die zo origineel kunnen zijn.
 
Wel aardig ja. :) Heb ook geen zin om een gods-vermogen ineen auto te pompen, dus netjes is mij goed zat. Loopt in ieder geval perfect nu, en verbruikt niks aan olie. :mrgreen: een van de weinige VR6's waar je achter kunt rijden zonder dizzy te worden van de olielucht.

Omkeuren stelde niks voor. maargoed, ik heb dan ook echt alles van een eind '93 VR6 gebruikt. (onderstel, interieur, spatborden, motorkap, kabelbomen. ) dus ja, 't is een '93 in een '90 jasje. maar in het prinipe had die zo origineel kunnen zijn.
Dacht dat de RDW er problemen van zou maken als je hem van 4 naar 6 cilinder zou ombouwen, maar het scheelt ook natuurlijk omdat de Corrado toch al de type goedkeuring heeft.

Heb je wel de geleiders bekeken?
Zijn vaak na 20 jaar trouwe dienst ook wel aan hun einde toe helaas.
 
Motor heeft een revisie gehad?
Dan hoef je er geen zorgen om te maken, die kan nog wel een flinke tijd mee :D

Heb je trouwens ervaring met de 2.0 liter 16V uit de Golf 3?

Huidig blokje in mijn MK3 heeft een lekkende keerring dus zit te twijfelen om het zo te laten en over een tijdje een 16V of VR6 te reviseren en erin te hangen als wilde plannen.
Al zal de auto meer voor te rijden zijn dan voor te racen, dus neig eerder naar de VR6, maar zit ook weer gelijk te denken met verbruik, onderhoud etc.
En vooral dat de VR6 in verhouding niet eens zoveel vermogen meer heeft, 150pk/180nm vs 174pk/240nm of 190pk/245nm.
En dan is de ABF ook nog eens geknepen door de ECU, zijn mensen met enkel een ander uitlaat spruitstuk, racekat en chip en hiermee op de bank 187pk/213nm halen.
 
Back
Top