100% sperdiff.
Natuurlijk kunnen de ESP en ander hulpjes kapot gaan, maar dan waarschuwt hopelijk je boordcomputer.
4WD-auto lijkt op een 100% sperdifferentieel voor- ,achter- en midden diff., aandrijving is dan vanaf de motor 1:1, verschillen in draaisnelheid van de wielen worden dan niet opgevangen en de hele aandrijflijn gaat wringen omdat de de torsiekrachten op alle assen en tussen-assen terechtkomen. Opletten dat je op tijd stopt, kan je zo een aandrijf- of tussen cardan as kosten. "Vroeger" moest je dat onder de kap en opde diff's zelf aan-of uitzetten en in de wielnaaf de vrijloop.
Natuurlijk kunnen de ESP en ander hulpjes kapot gaan, maar dan waarschuwt hopelijk je boordcomputer.
4WD-auto lijkt op een 100% sperdifferentieel voor- ,achter- en midden diff., aandrijving is dan vanaf de motor 1:1, verschillen in draaisnelheid van de wielen worden dan niet opgevangen en de hele aandrijflijn gaat wringen omdat de de torsiekrachten op alle assen en tussen-assen terechtkomen. Opletten dat je op tijd stopt, kan je zo een aandrijf- of tussen cardan as kosten. "Vroeger" moest je dat onder de kap en opde diff's zelf aan-of uitzetten en in de wielnaaf de vrijloop.
Laatst bewerkt: