In/op welke voertuig rijdt u?

• Topicstarter Topicstarter ak73 pro a
  • Startdatum Startdatum
ja dat is wel het enige nadeel van zo een auto, ga eens naar een supermarkt en je mag je auto in de breedte op de parkeer stroken zetten:p
uit welk jaar is jouw gmc, 2002?

bij ons zit de standaard uitlaat er helaas wel nog onder maar we zijn aan het kijken naar een flowmaster of magnaflow maar dat is nogal prijzig hier..

1999, maar wel het nieuwe model (oude model werd ook nog verkocht dat jaar)
Hopelijk verzint mijn betere helft veel boodschapjes morgen!

@Klamath,

Dat is met diesels, zeker de turboversies, vaker het geval. Ik weet m'n plaats wel in het verkeer met deze Leon want het is geen sprintridder aangezien ik met de Sachs SRE koppeling (max 500nm?) het net niet voor elkaar krijg onder de 7 seconden van 0-100 te knallen. Het gaat meer om de tussenacceleraties. 80-120 in de derde versnelling 3,8 sec en de vierde 4,9 sec en een top van 222km/h GPS (net 240 op de teller) en dat voor een TDI :mrgreen:

Een maat van mij heeft een Ibiza Cupra-D (diesel) 210pk 440nm... DAT is pas een kanon op wielen. Die hebben we geklokt met volle tank en twee personen op 6,7 sec naar de 100Km/h. Nu met kwart tank en één persoon!

....en toch 1/18 rijden :cool:

Trouwens, jij hebt een van de mooiste auto's ooit door VW uitgebracht!! Ik was ooit en ben nog steeds verliefd op dat model, retro of niet!!

Laatst bewerkt:
Dat zijn nog eens getallen zeg!
Ik heb een tijd overwogen om een snelle auto te kopen maar ik ben de laatste maanden weer iets teveel door het CJIB getrakteerd op brieven die ik aan m'n 75pk polo'tje te danken heb, dat soort auto'tjes daagt mij teveel uit op te trappen, (terwijl ik daar op de motor totaal geen last van had)
Dus heb ik mijn lol in lomp, groot en zwaar gezocht. Dan lijkt het eerder alsof je hard rijdt terwijl dat dan reuze meevalt.

Justus

Ach, vriend van CJIB worden ligt niet aan het vermogen van de auto. In mijn geval rij ik al 2 jaar boetevrij zonder radar detector of van dat soort fratsen omdat ik me redelijk aan de snelheid hou. Het is voor mij dan ook niet belangrijk hoe hard m'n Leon kan maar gaat het meer om de tijd die het duurt om van de een naar de andere snelheid te komen dus; dik vermogen en dikke remmen natuurlijk :p

Helemaal mee eens. Met de motor reed ik bijna 12 jaar vrijwel boetevrij en met de auto lukt mij dat blijkbaar niet. Daarom leek het mij verstandig om geen sportwagen te gaan kopen.
Om wel een beetje on-topic te blijven hier een paar plaatjes van mijn nieuwe speeltje naast de rest van het wagenpark (de polo wordt hopelijk snel verkocht):
100_4242.jpg

100_4241.jpg

Groeten

Justus

Het gaat meer om de tussenacceleraties. 80-120 in de derde versnelling 3,8 sec en de vierde 4,9 sec en een top van 222km/h GPS (net 240 op de teller) en dat voor een TDI :mrgreen:

!!

Die van mij doet nu 90 naar 120 in 4.8 seconden in de vier. :) dat is normaal onder de koppelband van het blok. (de 3.0 ABT vr6 deed er bijvoorbeeld 5.9 seconden over. ) dus de 4.8 sec lijkt me helemaal niet verkeerd voor een benzine motor.
Ik snap mensen niet waarom ze allemaal op eindvermogen tunen, koppel heb je veel meer aan in het verkeer.

Maar ik weet m'n plekje in het verkeer ook wel. ik bedoel, m'n auto is nu 17 jaar oud. is nog steeds erg snel (vind ik zelf) maar ik rijdt er heel normaal mee.
(alleen een stoplicht sprintje als zo'n Audi A4 hem er eens zo'n suggestieve meter links voor moet zetten.. tja, is ook wel eens leuk. ^.^ )

Trouwens, jij hebt een van de mooiste auto's ooit door VW uitgebracht!! Ik was ooit en ben nog steeds verliefd op dat model, retro of niet

Dankje! Ik vind het zelf ook een van de mooiste VW's ooit gemaakt. (heb deze met een kapotte motor gekocht omdat deze nog erg netjes was. zelf een nieuw blokje in gezet. :) Ik hoop hem heel lang heel/netjes te houden. (en uiteraard dat anderen hem ook heel houden. )

Maar het coolste vind ik toch wel dat m'n HPI Baja 5T gewoon nog achterin past :lol:

Ja cool man! Wees er maar voorzichtig mee want de kleur is ook helemaal goed :thumbsup: Maarre, stock 174pk's een 2.8 begrijp ik dus? Nooit overwogen er destijds een 2.9 synchro in te lepelen?

Amyway, koppel is makkelijk te krijgen met een TDI en met de sterkere varianten zoals de mijne zit je, als je niet oppast, al snel over de 420Nm die een standaard koppeling niet lang aankan. Als je puur op koppel gaat tunen dan gaatie al snel roken en wordt er niet belangrijk sneller van. Ik rij met mijn software op 195pk en boven 400Nm's tussen de 2250 en 3800 tpm vrijwel rookvrij en dat vind ik genoeg ;)

Nah, nog een plaatje dan.. :cool:

Zomer1.jpg

zoooo, iemand met smaak......

rij nu alweer een poosje in het rode monster.....

IMG_5573.jpg

zit je toevallig ook op t 850 forum ??

mazzel..... Peet

Zeker peet, Maar niet zo vaak. Meestal als er wat mis is, ha ha. Mijn pa zit er wel vaak op hij heeft dezelfde, staat ernaast op de foto. Hij is zijn hele leven al volvo gek. ;) Dat rode monster ziet er gaaf uit een T-5 neem ik aan, en ook getuned?

Groetjes, Tijn

Laatst bewerkt:
Ja cool man! Wees er maar voorzichtig mee want de kleur is ook helemaal goed :thumbsup: Maarre, stock 174pk's een 2.8 begrijp ik dus? Nooit overwogen er destijds een 2.9 synchro in te lepelen?

Yup, heb er zelf een standaard 2.8 blok in gehangen. heb hem gekocht met een blok wat in de soep gelopen is (was een 2.9). kon toen alleen geen goed 2.9 blok vinden voor een normale prijs, dus heb ik er maar een 2.8 in gehangen. :)
(die 60cc doet ook niet zo veel.. 't zijn meer de nokkenassen. maar die heb ik toen niet over gezet. heb nu nog een blok in aanbouw liggen, welke ik gewoon als hobby helemaal mooi af ga maken, en die gaat er dan ooit een keer in. :D )

@ Klamath: heel mooie curve maat!!! zou normaal heel gemoedelijk moeten kunnen rijden met een mooi opkomend vermogen!

Merk ook dat er regelmatig verschillende wagens heel duidelijk aanstalte maken om een sprintje te trekken :) echter durf ik dan soms eens op 'bompa' wijze vertrekken :D

Andere keren vliegen de +-260pk en +- 420nm koppel er wel in :D Ask Stewie wat het doet :D

Inderdaad ik heb hiervoor een Astra GTC gehad , na chiptuning 196pk en 400nm koppel.
Hernemingen zijn inderdaad zeer leuk :D Echter haalt hij het echt niet met de GTI op dit moment :D

naar mijn werk met simpel zwart trek fiets en als ik in bossen fiets dan fiets ik op

cannondale scalpel BBQ 2009 ( 8.1kg )
001hy.jpg

008tl.jpg

dit zijn mijn 2 voertuigen heb geen auto

Back