Ad Bakker
In Memoriam
In Nederland hebben 375 keer op het randje gestaan, en 3 keer was exact hetzelfde probleem als in Fukushima.
.....
Er is gewoonweg geen "onschadelijke dosis", wat 1 molecuul te weeg brengt in het menselijke lichaam.
......
Dus nog even

Als je nou niet weet waar je over schrijft en elk willekeurig dubieus bericht klakkeloos en kritiekloos over schrijft, hou je dan stil!!
Ik ben geen groot voorstander van kernenergie, maar als ex lid van de Commissie Reacterveiligheid die de NL regering adviseerde over de veiligheid van Nederlandse nucleaire installaties weet ik dat dat eerste de grootste onzin is die er bestaat. Nou moet je niet gaan zeggen dat ik als lid daarvan per definitie een voorstander was, want zo werkte dat niet. Daar zat bijvoorbeeld ook een lid van de milieubeweging in, gekende tegenstander van kernenergie. Ik zat daar puur als internationaal deskundige op een bepaald deelterrein (breukveiligheid) in.
Daarnaast kan straling veel fouts teweeg brengen in lichaamscellen, maar kan aan de andere kant ook weer foute cellen te lijf gaan. Moeten we de reactor in Petten, waar 1/3 van de wereldproductie van radioactieve isotopen voor kankerbestrijding wordt geproduceerd maar sluiten? Verder staat iedereen, met of zonder kernenergie, bloot aan ioniserende straling.
Ik was van plan niet meer te reageren in deze discussie, maar zulke demagogische geluiden kon ik niet zomaar voorbij laten gaan.

Ik denk dat het inslaan van zijwegen ook wel komt omdat het onderwerp "illegale drones" na 280 berichten wel wat uitgekauwd begint te raken. Verder schurkt het onderwerp natuurlijk ook nogal wat dicht aan tegen de "regelgeving" topics waar dikwijls dezelfde problematiek aan de orde komt, en is er ook al een aparte discussie over pakjes bezorging gestart. Maar ja, dat is nu eenmaal de chaos van internetfora

Groet,
Ad Bakker