Ik wil een WingDragon maar welke???

Hallo beste lezer,

Ik ben nieuw in deze hobby en ben bezig om lid te worden van een club waar ik mij het vliegen ga laten aan leren.

Maar ik heb alvast wat rond gelezen en gekeken om een vliegtuig aan te schaven.
Een Calmato met een hooge vleugel lijkt me een mooi toestel om te beginnen maar om te beginnen en te proeven wat deze hobby inhoud kan ik ook
wat voordeligers aan schaven. Stel dat het me niet bevalt dan is er geen groot bedrag verspilt

Bijvoorbeeld een WingDragon , maar welke? er zijn er namelijk twee.
Een 3 kanaals (geel) en een 4 kanaals (rood).

Link naar de prima site van Romaffira : http://www.hobbytrade.nl/wing-dragon-p-136.html
http://www.hobbytrade.nl/wing-dragon-sport-p-202.html

Mijn vragen.

Zit er veel verschil in vlieggedrag tussen die twee?
Die met 4 kanalen heeft rol roeren dat zal ik in de toekomst ook willen.

Wat zou voormij het beste zijn???

groet van Boy

Op onze vliegclub is er iemand aan het lessen met de gele wingdragon, zonder rolroeren dus. Het toestel is wat vlieggedrag betreft te vergelijken met een easystar en dus zeer geschikt voor een beginner. Volgens mij kan je ook goed met de versie met rolroeren beginnen, ik zou hierover nog eens raad vragen aan de instructeur(s) op de club.

Ik heb zelf de gele Wingdragon. Ik heb voor mezelf besloten dat ik een model zonder rolroeren prima vind, dus voor mij is het een ideaal toestel. Het vliegt zeer gemakkelijk (wel zorgen dat het zwaartepunt op de juiste plek ligt), naar mijn mening veel gemakkelijker dan de Easystar, die ik ook gehad heb. Als je het model echter als trainer ziet om door te groeien naar 'echtere' modelvliegtuigen, dan is het altijd beter om meteen met rolroeren te leren vliegen en zou ik de rode nemen, hij is tenslotte maar nauwelijks duurder. Ik heb mensen met de rode in standaard vorm (dus niet eens met borstelloze motoren en lipo's en zo) erg knappe stunts zien uithalen. Maar ja, die konden vliegen en wilden kijken wat er uit te halen viel, dus ze durfden risico's te nemen.

Hallo,

Dit zijn al een paar mooie berichten.
Ik heb ook al contact gehad met de vlieginstructeur en deze week meld ik me aan als lid.

Ik denk zelf dat het de rode wordt de sport uitvoering.

Als er nog meer meningen of ervaringen zijn met deze toestellen
hoor ik het graag.

Groet van Boy.

Hallo Allemaal

Ik ben nieuw hier,ik zit met verschillende problemen met de Artech wing dragon 3 Ch
Had alles voorbereird 3 volle accu's zender accu vol het weer was perfect weinig wind en ging naar de plaatselijke voetbal velden.

Naar mijn inziens was alles goed afgestelt hoogte en stuur roer ,toen vol gas op het veld en de WD ging als een sportwagen over het veld ,maar kreeg hem niet van de grond ook met de hoogte roer vol open?

Hij trok ook naar links gewoon bijgetrimt maar het leek wel een sportwagen inplaats van een vliegtuig

Dus dan maar vanuit de hand gegooit met gas vol open hij ging wel met veeeeeeeeel moeite de hoogte in en je moet echt veel ruimte hebben denk ik

Hij steeg toen op maar weer naar link getrokken en zag hem zo snel als ie opsteeg ook weer naar beneden komen ,1 vleugel is een stuk Foam uit heb ik gerepareert

Ik vind het wel een lomp ding

Mijn vraag is moet ik eerst de WD gooien zonder propellor aan dus gewoon vooruit gooien en kijken of ie in balans is .had ik niet gedaan eerste keer ik dacht het zit wel goed

Ze zeggen de meest stabiele vliegtuig ever...Dat geloof ik nu niet meer dat ding is zwaar en vrij snel voor een amatuer beginner

Ik hoop voor een reatie ik durf er namelijk niet meet mee te vliegen ben er denk ik genezen van LOL

Rotorop,

Tsja, die ervaring heb ik er helaas ook mee - en ik kan prima vliegen (zie mijn signature voor mijn toestellen).. Veel te zwaar, het zwaartepunt is heel kritisch en reageert vreselijk heftig op de roeruitslagen. Mijn mening: wat een waardeloos vliegtuig!

Wat je eventueel nog kunt proberen (na opgooien met volgas want ROG zal nooit lukken op gras) is het gas terug tot de helft ongeveer; dit scheelt in snelheid. Sturen moet je met HEEL kleine roeruitslagen, vooral voor richting. Ook verstandig: Haal dat waardeloze landingsgestelletje eraf en land hem op de buik, beter voor je toestel.

Op zich is 'ie wel te vliegen maar niet ontspannen, veel te zenuwachtig. Voordat je de hobby helemaal de rug toekeert, zet dat ding op de plank nu hij nog heel is en koop een easystar van Multiplex. Even (nou ja, even) de topics hier erover doorlezen dan weet je waar je op moet letten bij de bouw. Eventueel mag je mij altijd een PM sturen voor hulp, geen probleem.

De EZ* zal je veel meer plezier opleveren, later kun je je WD nog wel een keer pakken. Ik hoor het wel, succes!

Sadkingbilly zei:
Op zich is 'ie wel te vliegen maar niet ontspannen, veel te zenuwachtig. Voordat je de hobby helemaal de rug toekeert, zet dat ding op de plank nu hij nog heel is en koop een easystar van Multiplex. Even (nou ja, even) de topics hier erover doorlezen dan weet je waar je op moet letten bij de bouw. Eventueel mag je mij altijd een PM sturen voor hulp, geen probleem.

De EZ* zal je veel meer plezier opleveren, later kun je je WD nog wel een keer pakken. Ik hoor het wel, succes!
de easystar is inderdaad een erg leuk beginnersvliegtuigje, ik heb hem ook sinds een paar dagen. ik heb er nu 6 vluchten mee gemaakt en als het windstil is kun je lekker op 1/2 gas rondjes tuffen. hij zweeft ook super. ook leuk om later uit te bouwen naar foto of videoplatform :D

Vliegbaar - met wat ervaring. Gewoon geen geschikt beginnerstoestel! Doe jezelf een eeuwig plezier (want wat is dit een geweldige hobby!) en koop een easystar. En download FMS van het internet, een gratis RC-flightsim. Kun je vast wat oefenen. Klik HIER om direct de versie te downloaden waarin ook de easystar zit... Makkelijk in gebruik en je went vast aan de besturing.

Heb je een club in de buurt, ga er es langs of vraag het iemand die in je buurt woont (altijd wel iemand die je wil helpen!) zodat je een betere start maakt deze keer en in plaats van over een maand je vliegtuig total-loss te hebben en een illusie armer te zijn kun je tegen die tijd heerlijk rondjes vliegen! (of achtjes, of loopings, of, of..)

Helaas woon je nogal uit mijn buurt anders zou ik zeggen kom eens langs, ik help je graag.

Hoi,

Helaas kan ik jullie geen andwoord geven of de Wing Dragon een goed toestel is.

Op de club raden ze me het model af in middels vlieg ik met een calmato samen met een instructeur en dat gaat prima.
Om de moeilijkhieds graad aan te geven.
Ik heb nu 20 keer gevlogen en ik kan links en rechts om en sinds dit weekend achjes draaien, Ik blijf ook al aardig op een hoogte vliegen. Op de club zeggen ze dat ik een snelle leerling ben.
20 keer vliegen maal 10 minuten is al een dikke 3 uur.

Over landen en opstijgen denk ik nog niet na ondanks dat ik het toestel al aardig onder controle heb

Vliegen moet je leren en hulp daar bij is zeker makkelijk als je de boel heel wilt houden.

niet om je af te kraken ofzo hoor maar na mijn 13e vlucht ben ik zelfstandig geland, dus na 20 keer vliegen achtjes kunnen draaien is niet echt een snelle leerling :wink:

en nogmaals, niet om je af te kraken ofzo hè :oops:

lol danny, en ik heb bij de eerste vlucht al zelfstandig moeten landen etc :P

(niet om u af te kraken he ;) :lol: )

Ja dat had ik ook gekunt
maar de kans dat je model snufelt is wel groot
En die kans neem ik niet dus laat ik hem door de instructeur landen.

Back