Iemand al evaring met de dl30

Inmiddels al een aantal keer de dl30 eens goed bekeken. En het lijkt me een hele mooie benzine motor. Welke met een goede demper goed onder de 80db te krijgen zou moeten zijn. Iemand toevallig al ervaring met deze motor? Zou ik deze op mijn extra 260 van seagull 1.6m span kunnen zetten hier word een 20cc 4takt voor aangeraden.? Of gaat dit echt te overpowered zijn? er stond eerst een zg23 met reso op.

Laatst bewerkt:
Ik zou dus graag gaan experimenteren met deze motor. Maar is deze nu veel te zwaar voor mijn extra 260? Of zou het nog net moeten gaan? Iemand??

Zo'n kistje van 1.60 vliegt normaal met een 8 tot 15cc methanolmotortje, dus wat denk je zelf?

Zou ik deze op mijn extra 260 van seagull 1.6m span kunnen zetten hier word een 20cc 4takt voor aangeraden.? Of gaat dit echt te overpowered zijn? er stond eerst een zg23 met reso op.

15 2T of 20 4T word aangeraden .

Met 30 2T word het een raket .
Zou ik niet willen , bij mij kwam er een ZG-20 op met standaard potje , het is maar een 1,6 m kistje.
Dit heb ik ook op een S90 van Hangar en die heeft 1,78 m span

Mvg Johan

Op deze kist stond eerst een zg23 met pijp en dat was echt te weinig vermogen. De kist werd er te zwaar door. Vandaar dat ik er toen een 20cc surpass II met pomp op gezet heb. Maar duidelijk. Verder word op de diverse fora een zg26 aangeraden voor deze kist. Vandaar dat ik me ook af vroeg of 30 ook nog zou gaan. Maar ik begrijp dat dit dus niet aan te raden is. Veder word de dl30 aangeraden voor kisten waar normaal een 120 2takt op gaat.

De DL-30 is eerder bedoeld voor een 1.8m toestel. De extra van 1.6m is hier te klein voor, of hij zou er veel te zwaar mee worden.

Ziet er goed uit, wil er 2 bestellen voor mijn Beech die al 5 jaar klaar
staat om af te werken.
En bij Hobby King is de prijs ook aantrekkelijk 185 Euri :-D:-D

Reken er maar op dat deze er bij de douane zeker uit gepikt gaat worden. Incl. verzendkosten douane kosten en invoerrechten kom je nog op kleine 250 euro. Maar dat is nog steeds een mooie prijs voor deze motor.

Tjah, lijkt mij zeer het proberen waard. Als hij maar enigzins in de buurt komt van de DL50/55, DL100/110 qua motorloop, dan is ie zijn geld zeker waard:) Hmmm, misschien toch nog eens een leuk kistje in die maat erbij nemen...........nee, ik doe het niet, kan alles wel willen hebben:mrgreen:

waaom niet je heb nog maar 5 3 mtr kisten, kan er vast nog wel een 30cc kistje bij, kun je gelijk een resentie schrijven over de dl30, ben wel benieuwd naar jouw bevindingen van deze motor. ik zeg doen!!!

Hahaha, ik snap 'm, maar de hobbyruimte is een beetje vol nu:D (en ik wil niks wegdoen:mrgreen:)

Ah doe je de E-Evolution weg, je gaat toch nooit meer van mij winnen ;)

(ff beetje stoken ;))

Hahaha, de Evo is mijn best vliegende kist voor de figuren, die blijft dus:mrgreen:

Back