Hyster containerheftruck

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Peter van Rijnsbergen, 23 sep 2010.

1. ArjanN

ArjanN

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Ziet der goed uit peter

2. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    banden zul je echt massief moeten maken.
    De heftruck die ik samen met een clubgenoot heb gebouwd op de vereniging heeft dubbel lucht tamiya banden van massief voor. Wij rijden weliswaar met houten containers van ca 2.5kg dus ook wel wat meer gewicht te verduren nog.

hoe heb je stevigheid in je mast gebracht? en hijs je met 1 of 2 kabels?

3. Peter van Rijnsbergen

Peter van Rijnsbergen

Lid geworden:
    24 jan 2004
    de mast zijn afgeplatte U profielen van 20x20x10 en 15x15x7. daarin zit bovenin een kleine rol. voor de geleiding van het te schuiven deel. en onderaan het schuivende deel zit ook een wiel die in de mast loopt
    het euvel in de eerste ronde was dat de wielen in de mast. tegen de schroefkoppen aanliep. dat is nu met kunststof uitgevuld en is het probleem niet meer.

ik hijs met een spindel die drukt het eerste deel omhoog. daar overheen lopen 2 rollenkettingen met een steek van 6mm. die het 3e deel omhoogtrekken. en over het 3e deel loopt een zelfde ketting die het vorkenbord omhoog trekt.
    aan het vorkenbord zit nu een rek voor de bruder container. dan komt er een rek voor een zelf ontwikkelde container in 20, 30 en 40ft. en het plan is om een opleggergrijper te gaan maken.
    ook moet deze 2 containers gaan tillen. maar op dit moment zonder contragewicht is 1 bruder container wel het maximum.
    en rustig aan elke keer een stapje verder. nu heb ik de heftruck zover dat ik de onderkant van de container boven 1 meter 10 kan tillen.

en voor de wielen heb ik al een keer met bokwielen in mijn handen gestaan. deze zijn op zich ook geschikt. maar moet ik iets verzinnen op de stalen velg. maar ben ik voor 20 euro klaar. of nog even wachten tot ijshockey pucks weer in de aanbieding komen en daar wat uit draaien. en misschien is er nog iets te verzinnen met pvc ringen en kit.
    maar dat is voor de volgende ronde
    de huidige diameter banden is overigens ca 115mm.

groete Peter

4. markioo

markioo Forum veteraan

Lid geworden:
    21 dec 2007
    winkelwagen/magazijnkar/rekkar/distributie kar wielen of die van de rol container

5. demian1290

demian1290

Lid geworden:
    6 mrt 2013
    Is het geen optie om de banden vol te spuiten met pur? Dat spul zet goed uit en word ook snel hard

6. Cor

Cor In Memoriam

Lid geworden:
    30 apr 2009
    Prachtig projekt Peter, volg het met interesse :D

7. mathias

mathias

Lid geworden:
    10 mei 2008
    Ik heb hier harder schuim liggen. Dat is schuim dat in de dozen zit waar koplampen in vervoer worden. Misschien dat een optie voor je?

8. Peter van Rijnsbergen

Peter van Rijnsbergen

Lid geworden:
    24 jan 2004
    HOI.
    pur heeft helemaal geen gevoel voor richting en dan worden de banden gegarandeerd eieren.
    ik kan nog denken aan houten schijven in de wielen in plaats van het huidige spul. en anders worden het toch de massief rubberen wielen van de bouwmarkt

9. Helicor

Helicor

Lid geworden:
    28 aug 2009
    Banden van vorktrucks en zeker hoogwerkers worden in NL ook gevuld met schuim!
    Geen PUR, maar iets duuder spul.
    Je moet dan wel zorgen, dat je een 'uitlaat' hebt voor de lucht, en een overstroom van de pur.
    Dat gebeurt bij hoogwerker banden ook, en dan wordt daar een houtschroef in gedraaid als de band vol is.
    Serieus
    Cor

10. Peter van Rijnsbergen

Peter van Rijnsbergen

Lid geworden:
    24 jan 2004
    HOI.
    na in het weekend het wiel maar weer eens opnieuw te hebben uitgevonden.

en containerrek gemaakt te hebben voor de eigen maat containers. ook maar de 40fter er aan gehangen.

ook heb ik de side shift aan het vorkenbord werkend gekregen. maar om er echt mee te kunnen werken. moet ik nog een verlengkabel door de mast heel lussen. en dat is nu even een probleem. de route die ik had bedacht blijkt ook langer en korter te worden. en dat is de volgende puzzel. daarna nog een beetje een interieur bouwen en als laatste gewicht toevoegen in de kont van de truck.

groete Peter

11. markioo

markioo Forum veteraan

Lid geworden:
    21 dec 2007
    maar wat ik al zei een winkelwagen wieltje of van eenmagazijn karretje
    nu heb je echt t wiel opnieuw uitgevonden in hout
    het was ooit als ronde steen begonnen dus nog stapje verder in de geschiedenis :D:D:D

12. Peter van Rijnsbergen

Peter van Rijnsbergen

Lid geworden:
    24 jan 2004
    je het is alleen een "insert" het houten blok is verdeeld in 5e. om in de band weer aan elkaar gelijmd te worden. de houten rol. zit niet strak in de band. waardoor de wang van de band nog wel bol wordt op de ondergrond.
    voorlopig laat ik het bij deze oplossing.
    misschien komen er nog een keertje banden om die beter op het origineel lijken.
    deze zijn nog een erfenisje van de donor hefttruck

groete Peter

Deel Deze Pagina