Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Trekt dat toestel meer dan 105A? Anders kun je beter de CX nemen, die is 25C en daardoor dus ook een stuk lichter (minder zware metalen).deze accu zou ik bijvoorbeeld nodig hebben voor de sebart sukhoi 50. Hyperion G3 VX - 6S 4200mAh (35C) 673 gram en deze kost 184 euro, deze zou ook nog kunnen..Hyperion G3 VX - 6S 3300mAh (35C) geen gewicht opgegeven, wel minder vliegtijd en 145 euro.
wat zou dan een goede reden zijn om dit te kopen ipv 2 zippy of turnigy van 55 tot 79 dollar per stuk en een gewicht van 605 gram ipv 673 gram.
voor indoor heb ik de g3 ook en ben ik er zeer over te spreken.
Bij G3's lijkt het vrij normaal om tot 90% leeg te gaan ( is nog altijd een afslag spanning van 3.5V, iets van 0.3-0.4 volt hoger als bij de zippy's
Bart,
WAAROM????? Je brengt je accu alleen schade aan.Even een paar keer lopen cyclen op de lader (Graupner Ultra Duo 50) en ben nu al zeer verheugd. Uiteraard rustig laden/ontladen de eerste paar keer en de afslag op 3,1V/cel gezet. De accu ontlaadt 3278mA!!. Ziet er goed uit.
Zit nu op 170+ vluchten met die ene 3300mAh, en we gaan gewoon
verder, had even het gevoel dat de Ri omhoog ging omdat ik minder
mAhjes in mijn accu kon stoppen. Maar dat leek vals alarm. ik was
KnifeEdge spins aan het oefenen, waar door je gemiddeld veel meer
stroom trekt waardoor de afslag eerder was omdat de spanning
bij hogere stromen iets meer in elkaar duikt.
De stroom koud bij vol gas is nog het zelfde (92 A) als +-100 vluchten
geleden, met de zelfde setup ( prop, motor, regelaar, accu en vliegtuig )
Gisteren nog 7 vluchten gedaan, niet het gevoel dat deze accu het snel
gaat begeven. Ga binnen kort wel een tweede halen. Puur om te kijken
wat het verschil is.
Oh wat ben ik blij dat ik dit draadje gevonden heb, net voordat ik A123's wilde gaan bestellen![]()
PS. mijn lader staat nu al een hele tijd op 15A laden kan nog iets hoger.
Bart,
btw moet zeggen dat wellpower lipo's ook zeer prettig in gebruik zijn .wat me niets zal verbazen dat deze onder een andere naam gemaakt worden ,wat je ook veel ziet bij regelaars
Ik ben niet gecharmeerd van de Wellpowers. Ze hebben een hoge inwendige weerstand, -dus- laag voltage en veel capaciteisverlies dus snel afgeschreven (al 4 stuks). Maar dat waren dan ook geen G3 accu's![]()