Hyperion G3 accu's draadje (CX, VX en EX serie)

2it6cdu.jpg

deze accu zou ik bijvoorbeeld nodig hebben voor de sebart sukhoi 50. Hyperion G3 VX - 6S 4200mAh (35C) 673 gram en deze kost 184 euro, deze zou ook nog kunnen..Hyperion G3 VX - 6S 3300mAh (35C) geen gewicht opgegeven, wel minder vliegtijd en 145 euro.

wat zou dan een goede reden zijn om dit te kopen ipv 2 zippy of turnigy van 55 tot 79 dollar per stuk en een gewicht van 605 gram ipv 673 gram.

voor indoor heb ik de g3 ook en ben ik er zeer over te spreken.

deze accu zou ik bijvoorbeeld nodig hebben voor de sebart sukhoi 50. Hyperion G3 VX - 6S 4200mAh (35C) 673 gram en deze kost 184 euro, deze zou ook nog kunnen..Hyperion G3 VX - 6S 3300mAh (35C) geen gewicht opgegeven, wel minder vliegtijd en 145 euro.

wat zou dan een goede reden zijn om dit te kopen ipv 2 zippy of turnigy van 55 tot 79 dollar per stuk en een gewicht van 605 gram ipv 673 gram.

voor indoor heb ik de g3 ook en ben ik er zeer over te spreken.
Trekt dat toestel meer dan 105A? Anders kun je beter de CX nemen, die is 25C en daardoor dus ook een stuk lichter (minder zware metalen).

Goede redenen?
- veel power
- bijna gelijke prestatie gedurende de hele vlucht
- zeer goede vooruitzichten wat betreft de levensduur (zie de post van bart (XYZ) een stukje terug)
- met 2 Zippy's wordt je wachttijd voor laden 2x zo kort (wel 2 laders nodig). Met de Hyperion accu's wordt je wachttijde >4x zo kort (1 sterke lader nodig). Dus meer vliegen.

wat veel mensenvergeten is dat dat je met twee accus van 2 C met 1 lader ongeveer iedere 35 minuten kunt vliegen. Ik vlieg idere 21 minuten.

Naar mij mening zul je ook iets meer capacitijd moeten nemen bij de zippy's. Bij G3's lijkt het vrij normaal om tot 90% leeg te gaan ( is nog altijd een afslag spanning van 3.5V, iets van 0.3-0.4 volt hoger als bij de zippy's

Bart,

Bij G3's lijkt het vrij normaal om tot 90% leeg te gaan ( is nog altijd een afslag spanning van 3.5V, iets van 0.3-0.4 volt hoger als bij de zippy's
Bart,

In principe kan dat bij andere lipo's ook, alleen zal dat ten koste gaan van de levensduur en je ziet dat de spanning bij andere lipo's in gaat zakken.

Ik ben heel benieuwd hoe lang dat goed gaat met je G3 als je elke keer met 2C of meer gaat laden terwijl je hem ook nog eens elke keer tot 90% leeg vliegt.
Dan gaat de levensduur flink achteruit denk ik, maar dat zal de tijd moeten leren.

Bas

Hoi,
Heb ik net een Hyperion 3S accu ontvangen zien ik ineens dat de balanceerstekker wel JST-XH is maaaaaar met één "loos" plekje. Ofwel een 4S stekker waar een 3S accu aan zit. Ik weet dat het zo "hoort" bij Hyperion maar kan iemand de logica hierachter vertellen?

cxlipo-catogory.jpg

Wéér een adaptertje nodig of zelf gaan pielen. Ik kan me daar wel aardig over opwinden trouwens. Andere stekkertjes gebruiken oké, maar dan (volgens mij) volstrekt onnodig een stekkertje met een gaatje teveel nemen en alle draadjes net anders neerzetten riekt wel heel erg naar kwade opzet :mad:

Ik heb me er ook over verbaasd.
Maar de oplossing is simpel:
Gewoon de rode en de twee zwarte draadjes allemaal één gaatje opschuiven en je kan hem gewoon met een 4S stekkertje balanceren als 3S.

Hoi,
Ja dat heb ik inmiddels ook ontdekt. Heb je toevallig een tip hoe je ze er netjes uit krijgt?

Met een mesje oid het metalen lipje aan de zijkant van de stekker iets indrukken en je schuift ze er zo uit.

Ik had het idee om de contactjes gewoon in een 3S stekkerdeel te prikken, maar de lengte van de contactjes tussen 3S en 4S stekkers is anders...

Balen dat de "bedankknop" alweer verdwenen is, had me weer twee punten opgeleverd. ;)

Deze week ook een G3 3300 3S CX binnen gekregen van rctechnics.

Even een paar keer lopen cyclen op de lader (Graupner Ultra Duo 50) en ben nu al zeer verheugd. Uiteraard rustig laden/ontladen de eerste paar keer en de afslag op 3,1V/cel gezet. De accu ontlaadt 3278mA!!. Ziet er goed uit. Na een aantal keer ga ik hem nu gebruiken in een Velox.

Uiteraard ook even de balanceerstekker aangepast, aangezien ik allemaal JST-XH gebruik en deze Hyperion stekker gewoon in de 4S balanceeraansluiting op het blokje past zet ik er geen andere stekker aan.

Ben benieuwd.

Even een paar keer lopen cyclen op de lader (Graupner Ultra Duo 50) en ben nu al zeer verheugd. Uiteraard rustig laden/ontladen de eerste paar keer en de afslag op 3,1V/cel gezet. De accu ontlaadt 3278mA!!. Ziet er goed uit.
WAAROM????? Je brengt je accu alleen schade aan.
Mijn mening, direct vanaf lading 1 5C (of zoveel als mogelijk is) en dat gewoon blijven doen.

Zijn er al mensen die de 100 ladingen al gepasseerd zijn? Of misschien zelfs wel meer ladingen?

Zo ja hoe zit het met de capaciteit in vergelijking van een nieuwe accu? En aan welke laad/ontlaad condities wordt de lipo bloot gesteld?

Ben wel benieuwd of ze echt de 800 ladingen zullen halen... als ze dat echt zouden halen dan wordt mijn volgende lading lipo's waarschijnlijk hyperion (of a123)

@hierboven, een bijna naamgenoot van je vertelde een poosje terug dit:

Zit nu op 170+ vluchten met die ene 3300mAh, en we gaan gewoon
verder, had even het gevoel dat de Ri omhoog ging omdat ik minder
mAhjes in mijn accu kon stoppen. Maar dat leek vals alarm. ik was
KnifeEdge spins aan het oefenen, waar door je gemiddeld veel meer
stroom trekt waardoor de afslag eerder was omdat de spanning
bij hogere stromen iets meer in elkaar duikt.

De stroom koud bij vol gas is nog het zelfde (92 A) als +-100 vluchten
geleden, met de zelfde setup ( prop, motor, regelaar, accu en vliegtuig )

Gisteren nog 7 vluchten gedaan, niet het gevoel dat deze accu het snel
gaat begeven. Ga binnen kort wel een tweede halen. Puur om te kijken
wat het verschil is.

Oh wat ben ik blij dat ik dit draadje gevonden heb, net voordat ik A123's wilde gaan bestellen :-)

PS. mijn lader staat nu al een hele tijd op 15A laden kan nog iets hoger:-).

Bart,

Oeh een wanabe 8) haha.

Kwam net op een engels forum een grafiek tegen van een nieuwe t.o.v. 1 van ~200 ladingen oud en het capaciteit verlies was ongeveer 10%. A123 heeft een verlies van 10% bij ongeveer 400 ladingen...

Ben wel benieuwd of ze echt de 800 ladingen gaan halen met max 20% capaciteits verlies...

Overigens hier de grafiek voor zij die geinteresseerd zijn:

showatt.php

btw moet zeggen dat wellpower lipo's ook zeer prettig in gebruik zijn .wat me niets zal verbazen dat deze onder een andere naam gemaakt worden ,wat je ook veel ziet bij regelaars

btw moet zeggen dat wellpower lipo's ook zeer prettig in gebruik zijn .wat me niets zal verbazen dat deze onder een andere naam gemaakt worden ,wat je ook veel ziet bij regelaars

Ik ben niet gecharmeerd van de Wellpowers. Ze hebben een hoge inwendige weerstand, -dus- laag voltage en veel capaciteisverlies dus snel afgeschreven (al 4 stuks). Maar dat waren dan ook geen G3 accu's :)

Ik weet niet of deze link hier al is gepasseerd? Er staat wel een grappig verhaal in dat HobbyCity zijn lipo's ook 5C labelt "gewoon omdat de anderen het ook doen" en omdat niet de lipo-fabrieken de kwaliteit bepalen maar degene die de electrolieten voor de lipo's maakt. In de lipo-fabrieken wordt het electroliet enkel maar "verpakt".

Sterker nog, de vermogens lipo's die vorig jaar zijn gemaakt waren dus al 5C oplaadbaar.... d.w.z. volgens HobbyCity.

http://74.125.77.132/search?q=cache:3Fg645kP67sJ:www.hobbycity.com/hobbycity/forum/forum_posts.asp%3FTID%3D1091+hobbyking+g3+lipo+marketing&cd=1&hl=nl&ct=clnk

Laatst bewerkt:
Back