HYPE ARF's mensen met ervaring

Stevo

Forum veteraan
Heeft iemand ervaring met de ARF's van deze fabrikant? In het bijzonder de Spacewalker?

Thanx

Stevo

ik en meerdere mensen zijn er niet zo kapot van.
is geen echte folie maar een of andere bedrukte stickerrommel die erop zit die niet na te spannen is of je stookt er meteen een gat in.
lijmnaden zijn heeel spaarzaam gelijmd, en loslatende delen zijn vrij normaal.
passing van motorkap ed, niet echt mooi.

ik zou verder kijken voor een kistje van een ander merk.

@ gerard nl

Het laatste toestel die ik van die firma gezien heb was bespannen met oracover :? Het was een Piper Cub die heel mooi was uitgevoerd. Als mocht blijken dat de rest van het gamma met die zelfklevende vinyl is bespannen dan kan ik het inderdaad beter zo vlug mogelijk vergeten.
Heb ooit een thunder tiger Giles 202 gehad die er na tien vluchten als een overrijpe pruim uitzag door het gebruik van die vinyl. :?

PS : een verkoper had mij tenstelligste gezegd dat alle toestellen met thermische folie waren bespannen :?: :!:

FEEDBACK PLEASE :wink:

Greetzzz

Stevo

begin ook erg hard te twijfelen of in nu niet in de war ben met de Vmar arf toestelkletjes :oops:
gewoon zelf in de winkel gaan kijken wat voor folie erop zit.
als het "onbedrukt" is en bv de strepen folie op folie zijn (met nagel voelen) dan zit het meestal wel goed.

@ gerard nl

Nu die toestelletjes van V-mar dat leidt / lijdt ??? geen twijfel. Dat is van die zelfklevende vinyl onder de exotische naam Polycote ECS waarvan de bespanning van je toestel ook helemaal verschrompeld als de huid van een 80 jarige.

De reden waarom ik deze vraag stel is dat de winkel geen enkel toestel op voorraad heeft en enkel op bestelling dit merk indoet (wat eigenlijk kompleet belachelijk is, hoe kun je tenslotte iets kopen zonder het gezien te hebben - I know - ). Nu aangezien ze goed geprijsd zijn wou ik eens weten of het een goede koop zou zijn. Ik ben tenslotte ook niet het type die half België en Nederland zou afrijden om zo'n toestel te zien en het aan te kopen.

Stevo

Hallo,

Van Hype (Kyosho Germany Gmbh) kan je niet zeggen of ze in het algemeen goed, redelijk of slecht zijn. De meeste electrokistjes zijn van behoorlijke kwaliteit (Tictac) tot erg goed (Morave/Grob). Met name dus de semi-schaalmodellen zijn eigenlijk best wel goed en compleet uitgevoerd zeker in verhouding tot de prijs. Van de motorkisten heb ik ook inderdaad gehoord dat sommigen met plakvinyl zijn bespannen...Wat ik begrepen heb van een ingewijde kennis is dat Hype zijn spul vanover de hele wereld haalt: Vietnam, Fillepijnen, Brazielle, Tsjechie, Oekraine en zelfs gewoon uit Duitseland...

Wat doe je dan als koper: doos open en kijken! Dat is zeker hier in het oosten van het land een normale gang van zaken, en kan je een flinke telleurstelling besparen.

Back