Voor mijn Extra 300 met DLE 55 was ik begonnen met het maken van een hydromount. Alle onderdelen van de originele TC Hydromount zijn gebruikt behalve de motorplaat. Nu na vele uren werk kom ik tot de conclusie dat het bijna onmogelijk is om dit goed werkend te monteren. Met name de gasaansturing is een probleem. Er wordt in alle TC handleidingen gewaarschuwd dat de veer van de gashendel tegen de kabel aan moet duwen, bij een DLE trekt hij juist dus trekken is gas open en duwen is gas dicht en de veer trekt dus zodat bij een breuk automatisch het gas dicht gaat. Daarbij komt dat de buitenkabel ( remkabel met teflon ) aan de motorplaat zelf bevestigd moet worden, hiervoor is geen ruimte en dit zal via een soort verlengstuk op de carborateur moeten worden opgelost. Deze problemen en het feit dat er allemaal extra verbindingen ( die ook los kunnen en extra gewicht geven ) en het feit dat e.e.a bijna 10 mm extra naar voren komt waardoor de achterkant van de spinner bijna 2,o cm van de voorzijde van de motor kap afkomt, hebben me doen besluiten om de motor dan maar weer "star" te monteren, tenzij iemand nog hele goede tips heeft voor met name de gasaansturing
De verbinding kogellink met remkabel was gesoldeerd, ook al z'on vraagteken of dit wel goed gaat.
Bijgaand wat foto's van de vorderingen.
De verbinding kogellink met remkabel was gesoldeerd, ook al z'on vraagteken of dit wel goed gaat.
Bijgaand wat foto's van de vorderingen.
Laatst bewerkt door een moderator: