Dankjewel! Dan gaat de as gewoon in het midden. Nog een vraagje over een bestelling bij Hobbyking. Hoe bestellen jullie bij Hobbyking. Ik heb een aantal onderdelen die ik wil bestellen maar elke keer is er wel een of meerdere onderdelen die in backorder staan bij verschillende warehousen. Ik probeer nu al twee weken één order te plaatsen zodat ik ook maar één keer verzendkosten betaal. (ik wil niet aanzetten tot een discussie over de winkel. Alleen antwoord op de vraag hoe doen jullie dat?)
Dat kan ook niet (meer). Maar dan wacht ik tot het een op voorraad is en dan is wel weer iets anders wat er niet is :snipersmile: Nou jah zal het wel in de gaten blijven houden en dan maar in twee keer bestellen bij verschillende warenhuizen. De aansluitingen die jullie gebruiken zijn dat de 4mm goudstekker of de 5,5mm?
ik gebruik de stekker die op de accu zit. dan hoef je niet aan je accu te prutsen met gevaar voor kortsluiting. op m'n wiesel was dat 4mm goud stekkers maar dat is maar 2S
Had ik eerlijk gezegd nog niet naar gekeken De lipo die ik ooit besteld heb zat niks aan vandaar de vraag
Dankjewel! Ik doe mijn best! (Vloeken in de kerk) als het nu wat minder warm wordt kan ik weer verder bouwen
Na een tijdje radiostilte... Revalidatie gaat best veel vrije tijd in zitten Een kleine update. De meeste hardware is binnen dus we kunnen gaan passen, meten en hopen dat we het goed getekend hebben. Roer en strut zitten op de plek, dus nu kunnen we de motorsteun bepalen.
ziet er netjes uit! op een een of andere manier werk jij netter dan mij haha hij ziet er strakker en schoner uit kan aan mij liggen maar je werkt netjes Gr Thom Aka Archer
ha leuk! zo kan je met je eigen motor het schroefaskoker gat boren nu serieus ziet er echt heel netjes en verzorg uit zeg!
Dankjewel! Ik sta wel bekend als perfectionist en dat is ook niet alles, je kan jezelf behoorlijk in de weg zitten En het duurt allemaal veel langer Haha als het boortje iets langer was geweest had ik dat inderdaad kunnen doen. Ben er zo wel achter gekomen dat ik de hoek niet goed had van de motorsteun. Dankjewel! Ik doe mijn best
ik ken het ik was ook altijd wel erg perfectionistisch, Maar ook een complete chaoot gaat goed samen hahahaha uhh Nee! ik ben vooral praktisch geworden met oplossingen zoals de servo mount. dure cnc gesnede servo mounts zijn onnodig 2 strookjes alu per kant. sandwich een spant daartussen en daar de servo op. niet moeders mooiste maar zeer functioneel. in elk geval je heb weer wat kunnen doen das altijd mooi! hoop dat je snel weer meer kan met je rug. zo frustrerend om zoiets moois niet af te Kunnen maken maar zo graag te willen. benieuwd wat je nog kan doen even iets van andere orde jij moet je flexas ook inkorten lijkt mij gezien 30mm meestal het kortst is hoe ga jij dat doen? daar zit ik nog mee heb een dremel tot me beschikking ( een maatje wil hem wel even uitlenen) moet je hem dan nog hardsolderen zo ja what the hell is dat Gr Thom Aka Archer
Ik moet die van mij zeker inkorten en als ik geluk heb kan ik er twee uit halen. Ik weet nog niet hoe het zal gaan maar er is veel over geschreven hier op het forum. Ik zal de spullen uit deze post van HendricX gebruiken daarvoor: http://www.modelbouwforum.nl/forums/2997454-post41.html Het voordeel is dat je er een stuk af haalt dus je kunt twee keer oefenenen voordat je de echte moet solderen En google / youtube zal vast vol staan met filmpjes en uitleg
jaa idd haha het "reststuk" als proef proberen en dan de echte doen. ik heb een handige vader met een gasbrander dat was mijn eerste ingeving maar daar word de as dus bros van heb ik gelezen. ik heb een 60 watt soldeerbout onderweg naar mijn huis. dus dan met gewone soldeertin doen ongelood die word harder. dat is denk ik de oplossing dan. heb 2 flexassen dus mocht de eerste fout gaan heb ik nog 1 reserve dacht als ik toch bestel meteen wat reserve materiaal erbij. zoals dogdrive as lagers en teflon ringen enzo. ik ben wel van plan de spiegel extra te verstevigen heb glasband van 30mm 230gr/m2 die komt er overheen en dan de 49gr/m2 als huid over het geheel. zelfde doe ik met de naden tussen sponsons en de spanten aan de buitenzijde. zal je wel foto's laten zien binnenkort. simpelweg beter voorkomen dan genezen, stel hij maakt een klapper wil ik de in mijn ogen zwakkere delen toch extra beschermen met een extra laag glas. dat kleine beetje gewicht extra maakt niet veel uit denk ik. en is een beetje "peace of mind" hoe ga jij dat doen of nog niet over nagedacht? gr Thom Aka Archer
Hardsolderen is per definitie met een brander en zo moet het ook worden gedaan. Je kan de flexas gemakkelijk inkorten met een slijpschijf in de slijptol. Eventueel kan je de as ook lijmen met de geschikte loctite.
maar de as is toch hol van binnen daarom moet je die opvullen? locktite heeft geen vullende eigenschap in die zin dat het een as van 4.75mm op kan vullen. of zie ik dat verkeerd? Gr
Het hardsolderen is om het eind op te vullen voor in de koppeling en dat word gedaan met een gasbrander, alleen moet je de as niet roodgloeiend stoken. Daar word hij niet vrolijk van. De loctite is voor het rechte gedeelte dat in je strut zit.
aahh ja duidelijk thnx gewoon zo solderen met de gasbrander dat alleen het soldeer vloeibaar word dus. thnx