Hulp - Servo Kanalen?

Hey Allemaal

Ik ben dus in het bezit van een Easystar 2 en zit een beetje vast met het configureren van de zender/servo's.

Ik heb een 6 kanaals zender, de MP-26-DT, En ik heb geen idee hoe ik de kanalen aan de ontvanger moet kopelen.

Ik heb de snelheids regelaar aangesloten op kanaal 3 en de staartroeren op kanaal 2 en 4, deze werken ook perfect.

Nu zit ik de vast met de rolroeren. Ik weet dat ik ze moet aansluiten op kanaal 1, maar daar kan ik maar 1 servo op aansluiten en dus geen twee? (voor linker en rechter vleugel)?

Iemand wat tips?

Er zijn twee mogelijkheden, het mooiste is om het via een mixer in de zender te doen. Heb geen flauw idee welke zender je hebt en dus ook niet of deze het kan? Andere manier is met behulp van een V kabel zoals DEZE.

Optie 1: Een servo gebruiken voor beide rolroeren.
Optie 2: Een duurdere computerzender kopen.
Optie 3:zoals @huibert voorsteld....een Y-kabel(daarbij moet je de servo`s in "spiegelbeeld van elkaar inbouwen".
Waarom?
omdat de ene omhoog moet, terwijl de andere omlaag gaat.
Nadeel: je moet elk rolroer mechanisch goed afstellen, omdat je trim van de zender ALTIJD de bijde servo (bij-trimt)
Afstellen servo`s doe je zo: servo-schijven/arm demonteren van servo`s. ZENDER aanzetten, knuppel in middenstand laten staan,trims ail-kanaal centreren,armpje of schijf monteren, zodat de gaatjes 90 graden t.o.z.v.stuurstang staan.
Dan rolroeraanstuurstang korter of langer maken tot aileron in lijn staat met vleugel(idem voor de andere kant)
Daarna: vliegen en eventueel trimmen van het rolkanaal.

Ik hoop dat je hier mee vooruit kan.

Mvg. Richard

Nu zit ik de vast met de rolroeren. Ik weet dat ik ze moet aansluiten op kanaal 1, maar daar kan ik maar 1 servo op aansluiten en dus geen twee? (voor linker en rechter vleugel)?

Iemand wat tips?
Het staat niet met zoveel woorden geschreven in de handleiding hoe je dat doet.

Die 2e servo sluit je aan op de vrije uitgang ch5.

Vervolgens maak je een mixer aan, waarbij ch1 de bron is en ch5 de bestemming.
Met de instellingen,
Up Rate 100%
Down Rate -100%

Switch On.

Draaien de servo's de verkeerde kant op, dan kun je dit eenvoudig verhelpen door ze in reverse te zetten.

Deze instellingen kun je maken met de toetsjes op de zender of met de PC software, het is maar net wat het gemakkelijkste is.

Veel succes.

Back