hulp nodig met afstellen

beste forum leden
ik heb een tweedehands hotbodies lightning 2 gekocht.
hij heeft een 4.6 motor van een chinees merk (asp volgens mij)
er zit een carburateur op die ik niet snap met een HSN en maar een LSN aan de andere kant van de gas schuif.
ik heb hem redelijk lopend maar denk bovenin te arm.
hij start ook best moeilijk.
wie kan mij helpen hiermee ben nog best nieuw in de nitro
ik heb vanmiddag gereden met als resultaat een kapotte gloei plug hpi med r3.

alle hulp is welkom en alle reacties ook
MVG dylan
 
Wie kan mij helpen ik wil graag hulp in de buurt van venray iemand een idee of iemand die mij kan helpen het lukt me echt niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Ik zou zo wie zo wachten tot het warmer is.
Is beter voor de auto en motor.

Ook makkelijker af te stellen en starten als het allemaal warmer is.

gr.
Peter
 
Oke bedankt dan zal ik dat doen hoe moet ik mijn auto kast klaar maken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nu wil ik 'petertjes' niet neerhalen maar je kan gewoon rijden hoor...

kom je in brabant een keer toevallig?

anders zullen er in jouw buurt ook wel mensen zijn die je goed kunnen helpen
 
Nee ik woon in wanssum noord limburg er is daar geen club in de buurt of zo en het lukt me echt niet
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt ook even een belletje naar Shamrock plegen of je even langs mag komen.
 
Ik heb vanmiddag een hpi r3 gloeiplug gehaald
en dat ging al veel beter en was ook makkelijker afstellen
MAAR toen ging ik rijden en toen zag ik mijn trekstart 3 meter de lucht in vliegen
heb hem net uit elkaar gehaald en nu zit het oneway lager vast aan de as
Ik krijg hem er niet meer af iemand een idee hoe
Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb dat al gemerkt ja vleugel standaard afgebroken ik heb het oneway los en werkt gewoon nog
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien een raar idee maar zou het slecht stasionair en moelijk afstellen kunnen komen door valse lucht via de trekstart as daar zit wat speling op misschien kom daar lucht naar binnen en loopt hij daarom soms hoog stationair
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen raar idee hoor. Tegenwoordig komt het volgens mij niet meer zoveel voor maar het blijft een plek waar lucht naar binnen kan.
Is de motor bij de trekstarter vettig en vies? Dat is altijd een goede aanwijzing op lekkage.
 
Ja zeker is hij daar vettig en vies de oneway slipt ook vaak door en moet ik regelmatig schoon maken
Mijn vader en ik hadden het idee om er een kering in te maken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als je speling hebt gaat een keerring niet helpen. Een keerring sluit alleen goed af als de as goed gecentreerd zit.
Ik zelf start ook met een startkist, zoals afiso zegt dan ben je zeker dat er geen lekkages optreden. Maar er zijn genoeg rijders die een trekstarter gebruiken zonder problemen.
Kwestie van een goede backplate en trekstarter.

Succes, groet Efrem
 
Ik kan geen start box voor hoe mijn auto nu is mijn vlieg wiel is te klein en ik vind trekstart wel fijn
Maar waar zou ik een nieuwe backplate kunnen vinden voor mij. .28 motor en hoe weet ik of deze past
En zou er geen nieuwe glijlager in kunnen dan is het ook opgelost
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Van asp kan ik alleen vliegtuig, helicopter en boot motoren vinden.
doe is ff een foto uploaden van de motor en de backplate. Maakt een hoop meer duidelijk misschien.
 
Wie weet wat voor een motor ik heb ik heb een force 3.5 motor gekocht maat zou niet weten welke
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eh? een zwarte motor? Met koelkop die koelribben heeft?
Dan is het vast een 2-takt nitro-methanol gestookte diesel motor met gloeiplug ontsteking, van het merk Force....
 
Back
Top