Hulp gezocht!

Solderen, zeker met een temperatuur gecontroleerde Weller moet zeer eenvoudig gaan
Het type soldeer is belangrijk (met ingebouwd vloeimiddel)
Daarnaast is de grootte van de stift van belang bij grotere objecten.

Een kleine stift kan onvoldoende contact maken met het object waardoor de warmte niet voldoende overgedragen kan worden. Overigens kan soldeer hierbij helpen
Door tijdens het warm maken soldeer via de tip van de bout toe te voegen gaat er een beter contact ontstaan tussen de tip en het te solderen oppervlak.

Voor de meeste typen soldeer is 350 graden warm voldoende, maar wanneer je een groot object moet solderen moet de warmte goed overgedragen kunnen worden.

De spons dient uitsluitend voor het "schoon-houden" van de tip (zorgen dat je geen verbrand soldeer op je tip hebt zitten) waardoor de overdracht van warmte beter zal verlopen.

Goed solderen bestaat uit goede voorbereiding.
- gebruik het juiste type soldeer
- gebruik zo mogelijk het juiste formaat tip
- stel de temperatuur niet te hoog in (maar blijf binnen de vloei waarden van je soldeer)
- maak voor iedere soldering, kort de tip schoon mbv een vochtige (geen natte) spons
een (te) natte spons zorgt ervoor dat de tip te snel af zal koelen.
- Houdt de tip lang genoeg tegen het dikste te solderen object en gebruik eventueel wat soldeer om het contact oppervlak te vergroten.
- wanneer het soldeer goed vloeit het tweede (reeds voor vertinde) deel toevoegen.
- Soldering ZONDER beweging laten "harden"
- NIET blazen...... gewoon stil zitten en wachten.... (kan bij grotere objecten waarbij het wat langer duurde op vloeing te krijgen, wel even duren)

Succes, 4me2

full
Ik twijfel nog over mijn frame, ik heb de talon frame van hobbyking.
Hoe kan ik deze frame testen dat hij dat gewicht aankan?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb vandaag mijn eerste test gedaan met mijn hexacopter en het was geweldig!!!
Ik heb wel even zitten sukkelen met de dji software.
Nu wil ik alles berekenen de vliegtijd, de wattage, het verbruik, ...
Wil je aub alle berekeningen die jij kent en gebruikt hieronder zetten dat zou mij veel helpen.
En als ik mijn vliegtijd wil bereken zou ik vliegen totdat mijn hexacopter een rood lichtje geeft?

Back