Hulp bij lipo en escape keuze voor aeronaut spitfire

De gedachte achter de yardstick ken ik nog niet. Maar zit met een vraag ben kabelboompje aan het maken en wil er een nooduit tussen zetten. Alleen word de + dan langer als de - gaat dit voor problemen zorgen of maakt dat geen fluit uit? (Nooduit is nog niet klaar maar even voor het idee)
20170118_211720.jpg
 
Lengteverschillen tussen plus en min vormen geen enkel probleem.


Keep controller(s) close to battery(s), extend motor wires, keep the battery wires short.
Too long battery wires can kill ESC over time: precautions, solutions & workarounds - RCG
Contents
  • Solution I & II, rules of thumb
  • Problem
  • Capacitor type & polarity (orientation!)
  • How & where (not) to add extra capacitors
  • DIY capacitor pack pictures
  • Capacitor & pack suppliers
  • Expert/manufacturer opinions, they all say the same ... & their rules of thumb.
  • Explanation, water hammer/knock analogy, theory, references, measurements
 
Laatst bewerkt:
Hoi Bas,

Ook hier gevonden .. :koud:

De lengte van de draden tussen regelaar en accu zoals je daar hebt liggen is geen probleem, verschil ook niet zoals Ron al zegt. Heb ik ongeveer ook, en met de 30-40 ampére op vollast lukt dat zonder extra elco's te plaatsen. De regelaar red het bij die stromen ook zonder waterkoeling, mocht je het niet vertrouwen kun je dat er altijd nog op zetten.
 
En ja lex dit forum is iets duidelijker in taal gebruik als 152VO maar had het dus gewoon zo kunnen laten hmm jammer maar te laat of nieuwe maken of zo als ik het nu heb gemaakt en dan maar beetje uit de bodem liggers slijpen zagen om het te laten passen.
 
Als je de ESC gaat programmeren, zul je allerlei termen tegenkomen die je misschien nog niet kent. De uitleg van Ron in dit draadje (incl verwijzingen) kan je verder helpen met het maken van de verdiepingsslagen. De bekabeling is flink ingekort zie ik al. Doe nog wel even krimpkous om de + connectoren (nooduit en ESC), just in case.
 
Back
Top