Hulp bij afstellen trex 700X

Ik heb het niet eens met normaal vliegen. Wel een keer high vibration maar niets spectaculairs. Op mijn oude heli had ik het ook wel maar minder dan op deze. Ik denk dat het ook niet helemaal veel uit maakt hoor maar als het verminderd kan worden dan is dat beter.
Ik heb mijn bladen en staartbladen nooit gebalanceerd overigens

Ik denk dat ik mijn heli gewoon zo laat misschien alleen nog een keer de hoofdbladen balanceren. Met enkel staartbladen heb ik 60 en met hoofd vliegend rond de 400. En met een beetje tic toc dan ongeveer 1700.

Zegt me verder nix maar als je je niet fixeert op die getallen hoe vliegt de heli verder?
Als ik mijn X optoer dan zie ik de tailfin altijd wat vibreren tot ie goed op toeren is en als ik van de grond los ben dan is er helmaal niets meer te merken.

en plaats genoeg
28fbd2c576d15e6437649da6f415722d.jpg

cool dat iedereen elkaar helpt. :-)
Veel verbeteringen kunnen doorvoeren die dag en veel geleerd.
Nu mn microbeat op extreme staan(agility)
Dat ging al veeeel beterder (naast mn servo horn op de staat aangepast)
Laatste aanpassing was het helemaal. Mn VTX 717 bladen gemonteerd op 200 rpn. Wow : agile en rust. wat vliegt hij nu lekker.
very happy !!!!!
Thanks Sirolf & friends !!!

ik wist niet dat je zo maar ongestraft 717 bladen kon nemen? kan je onder geen beding je staartbladen raken?

groet,

Daar zeg je me wat.. 700X is max 700mm bladen. Aan te raden om er 700N staart spul op te zetten.

Bij normaal tot sport vliegen kun je ermee weg komen maar het al een keer prijs zijn.

Back