hulp 3G align instellen

hallo

ik heb de nieuwe 700 N 3G

Maar nu lukt mij het instellen niet

Welke swash plate moet ik hebben

Want hij trekt helemaal krom bij pits geven

Hoe van nul af te beginnen

groet emiel

Hallo Emiel

Ik vlieg de 600 N 3G
Ik heb de 120 graden swasch ingesteld staan oftewel de H3
Verder servo armpjes losdraaien,in je zender alles neutraal zetten,de servo armpjes op 90 graden weer monteren, en klaar.
Je moet dan je pitch nog contoleren en desgewenst in je swaschplate menu door meer of minder uitslag te geven aanpassen.
Hoop dat je hiermee geholpen bent.

grt Hans

3G

hoi,

Het instellen is vrij simpel. je begint inderdaad in je zender door de juiste swash te kiezen H3. Dan zorg je dat alles in je zender op nul staat dus trims subtrims pitch curve van 0-25-50-75-100.
Zet dan je knuppel exact in het midden en druk op de set knop op de 3G en zet er dan stroom op. Zorg dat je swashplate nu exact vlak ligt. Hang nu je bladhoekmeter eraan en zorg dat je exact 0 graden heb op je bladen. Daarna ga na max pitch en kijk of je de gewenste pitch bereik heb tussen 12 en 14 graden kom je tekort of heb je teveel draai dan in het menu (swash) (pitch) omhoog of omlaag. Staat standard op 50, ik moest met mijn 700 Lager dan die 50.
Als je eenmaal de juiste max pitch heb controleer of je dit ook heb bij neg pitch(moet hetzelfde zijn).
Als dit eenmaal gebeurt is controleer je cyclis pitch en stel deze ook naar wens in door in je swash menu je roll en nick te vergroten of verklijnen net zoals bij de pitch tot je de gewenste hoek heb bereikt.
Zet nu de knuppel weer exact in het midden en druk nogmaals op de set knop en druk je rechter knuppel (uitgaand dat je mode 2 vliegt) helemaal naar voren en weer terug naar midden punt. druk nogmaals op set en controleer of de nick de goede kant op corrigeerd (neus heli naar beneden moet voorkant van de (bij de neus) omhoog gaan. nogmaals set knop en beweeg je rechter knuppel helemaal naar rechts, en weer terug. nogmaals set en controleer of de roll ok goed corrigeerd. nogmaals set en swash setup is klaar.
Zorg altijd dat de swash 3 keer omhoog en omlaag gaat bij opstarten.
Gebruik je toevalig een spektrum 7100 ontvanger kan opstarten soms lastig gaan en moet je de zender en heli paar keer aan en uit zetten voordat ie initaliseerd(3keer omhaag en omlag)
staart setup is net als de align gp 750
Ik hoop dat je hier genoeg info heb en hem goed vliegend krijgt. oh ja kan zijn dat de staart niet super strak is met bijgelverd dubbelzijdig tape. zou dit zijn moet je het een en ander proberen met andere tape metalen plaatje ertussen etc. en ik denk dat je de elev gain ook wel iets lager moet zetten dan standard geleverd.

good luck
gr,
JW

Zeg anders ook even waar je woont, genoeg 3G gebruikers hier op het forum

hoi emiel,

heb zelf de 600n 3g ook effe liggen pielen,
in tuimelschijfmenu heb ik rol negatieve waarde,nick ook negatief en pitch positief
verder kan 1 roll rev,kan 2 nor, kan 6 nor
eventueel kan 2 en 6 omruilen
nogmaals dit is voor 600
hopelijk heb je hier iets aan!!

Meteen een aanvullende vraag:
Als hij initialiseert, moet de swash 3 x op en neer gaan.

Is dit werkelijk 3 maal onder-boven, of is dit onder-boven-onder (let niet op volgorde)

Ik heb nu twee van deze dingen ingesteld, beide geven de tweede optie.
Hij reageert verder zoals moet, maar voor de zekerheid vraag ik het even na :rolleyes:

ja inderdaad 1x omhoog 1x omlaag 1x omhoog of andere volgerde maar dat is goed, zolang de swash maar vlak omhoog en omlaag gaat.

Hallo Emiel,

Al wat verder met de 700

Kwam dit nog tegen en ik dacht intresant een afstelling van de flybar
wel in het japans maar hij regeld ook wat in de zender trimer horizontaal

Groet Hans

[media=youtube]K2cG_u3DeKo[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
3 d master

hallo Remco heb je toevallig kaartje voor 3d master en als je mee wil doen wat kost dat alvast bedankt

hoi,

Het instellen is vrij simpel. je begint inderdaad in je zender door de juiste swash te kiezen H3. Dan zorg je dat alles in je zender op nul staat dus trims subtrims pitch curve van 0-25-50-75-100.

Ik ben nu mijn 550e aant af/instellen maar ik krijg de armpjes niet zonder subtrim op 90graden, gevoelsmatig ga ik dus al verkeerd de setup mode in....kan ik nou wel of geen subtrim gebruiken?

Ik ben nu mijn 550e aant af/instellen maar ik krijg de armpjes niet zonder subtrim op 90graden, gevoelsmatig ga ik dus al verkeerd de setup mode in....kan ik nou wel of geen subtrim gebruiken?

Je kan de heli gewoon met de subtrim afregelen , op het moment dat de de 3G ( of een ander systeem) gaat inleren meent hij op dat moment de instelling van de subtrim gewoon over.

Heb gisteren de t-rex 550 de eerste keer in de lucht gezet zoals je je nu heb beschreven , de kop is prima af te regelen zo.
Alleen de heck is en blijf een probleem , in de beschrijving stond dat de heck servo op 13 mm ingehangen moest zijn , maar dan is de uitslag op de servo zo klien dan bij een minimale
servo uitslag al de max. uitslag was op de heck.
Ik heb bij de 500 en de 550 ze nu 1 gat kleiner gezet en het is een heel stuk beter ,maar nog niet 100% .
De usb stick komt morgen binnen en kmend weekeinde ga ik er mee aande slag om de juiste instellingen te vinden met de pc er bij.

Ik hoop meer info te hebben na het weekeinde.

Ik hoop dat wij met zij'n allen er uitkomen.

Ook de gevoeligheid op de kop staat bijna dicht en dat werkt prima.

gr vosje ;)

filmpje van de t-rex 700 in nijverdal 2010

Dit is de t-rex 700 met 3G ,werkt prima volgens mij:

Maar hij had wel de update er op zitten 2.1 .

gr vosje :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back